Jak czytam opisy w necie, jak czytam to forum, to po prostu głowa boli. Jeżeli pełna klatka, to jaki może być ekwiwalent ogniskowej? Ale to jest na oficjalnej stronie, to czytają tysiące ludzi, wszystkim robią wodę z mózgu???
Jak czytam opisy w necie, jak czytam to forum, to po prostu głowa boli. Jeżeli pełna klatka, to jaki może być ekwiwalent ogniskowej? Ale to jest na oficjalnej stronie, to czytają tysiące ludzi, wszystkim robią wodę z mózgu???
Po prostu ktos w sklepie dodawał produkty na zasadzie robienia nowego produktu z innego juz istniejacego i nie zmienił tego opisu.
Canon EOS R + C RF 24-105/4L; C 100/2.8 L Macro; C 70-300/4.0-5.6 II
Przed zalogowaniem się tutaj rozważałem oczywiście A7II - niestety wydajność AF szybko go zdyskwalifikowała, jednak wolę mieć ostre zdjęcie z niewyciągalnymi cieniami, niż pięknie naświetlone kadry bez ostrości
Mam jeszcze pytanie o tym, co piszecie z "ostrzeniem punktem centralnym i przekadrowaniem". o co chodzi? Przecież setki punktów AF chyba nie służą temu, żeby ostrzyć środkiem sensora?
Ostatnio edytowane przez odziownik ; 29-06-2020 o 10:38
Ale, że piszesz o onej "wydajności AF" w A7 II z autopsji, czy wierzysz w to, co piszą osoby nie potrafiące robić zdjęć żadnym aparatem ?Tak się składa, że często używałem zdjęć seryjnych i nawet w trybie AF-C aparat trzymał ostrość na obiekcie
Spoko, nie będę Cię wyprowadzał z błędu
Trzymaj się założenia, że RP zrobisz lepsze zdjęcia niż A7 II i będzie dobrze
Buziaki!
Co do zapytania z "ostrzeniem punktem centralnym i przekadrowaniem" doczytaj, że chodzi o 6D a raczej to, co ma z niego RP w środku![]()
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
od chwili pojawienia sie na rynku sony a7 II , nieostre zdjecia w aparatch domowych zaczely stawac sie rzadkoscia.
w okresie przedbezlusterkowym ( czyli dominacji dslr) , ostre zdjecia w aparatach domowych jesli nie oddac do warsztatu albo dokonac zmudnej mikrokalibracji nalezaly do rzadkosci, gdyby nie przymykac znacznie przyslony.
czasami wygodniej jest ostrzyc na punkt centralny i przekadrowac , niz dokonac wyboru recznego punktu peryferyjnego , albo pozostawic wybor punktu automatyce , ktora moze dokonac wyboru blednie.
automatyka w AF ma te ceche , ze zawsze dziala wspaniale jeli robic testy , a w warunkach rzeczywistych w decydujacym momencie , kiedy pojawia sie motyw zycia , nastawia nie tam gdzie chcielibysmy. Wielu wiec woli dokonac wyboru samodzielnie i przekadrowac , za to ze 100 % pewnoscia , ze wybor padl tam gdzie Autor chcial.
Automatyka AF to cudowna sprawa , pod warunkiem , ze masz mozliwosc jej natychmiastowego , bez glebokigo grzebania w menu wylaczenia.
Wyjaśni mi ktoś czym się różni w praktyce robienie zdjęć bezlusterkowcem np rp a lustrzanką np 6d2 w trybie light view?
Aktualna technologia AF ma dwie "słabości" :
1.
Gdy w obszarze ostrzenia (wykrywania odległości) znajdują się obiekty o różnej odległości od obiektywu to odległość odczytywana jest od obiektu najbliższego i na ten obiekt ustawiana jest ostrość. Nie zawsze jest to zgodne z intencją fotografującego.
2.
Każdy system "pomiaru/nastawiania" ma dokładność/powtarzalność.
Im większa liczba pikseli w matrycy oraz im lepsze obiektywy tym krytyczniejsze warunki pracy dla systemu AF by uzyskiwać ostre zdjęcia szczególnie przy oglądzie w skali 1:1
Wydaje się że dla matryc rzędu 40 i więcej Mpix i obiektywów projektowanych dla tych matryc aktualna technologia systemów AF "odstaje" już trochę od potrzeb i przy dalszym zwiększaniu Mpix matryc musi być udoskonalona.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 30-06-2020 o 09:41
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
im wyzsza rozdzielczosc matrycy , czyli im mniejsze sensele , tym mniejszy krazek rozproszenia , tzn tym wieksze wymagania co do dokladnosci i precyzji ostrzenia AF. Czyli Tym mniejsza tolerancja matrycy na bledy nastawy ostrosci.
A poniewaz krazek rozproszenia zalezal bedzie takze od pozniejszej skali powiekszenia w jakiej ogladac bedziemy obraz , wiec mowimy o skali 100%.
gdyby porownywac obrazy z matrycy 40 mpx i 10 mpx w tej samej wielkosci np 8 mpx to wymagania co do sprawnosci pracy AF beda takie same.
--- Kolejny post ---
tym, ze RP trzymasz przy oku i obserwujesze obraz we wzierniku- bedzie on widoczny doslownie zawsze , w c6mk2 obserwujesz obraz na monitorze przy wyciagnietych rekach i w sloncu nic nie widac.
Ogolnie w aparatach to sa roznice w ilosci punktow pomiarowych , powierzchni pomiarowej i szybkosci dzialania.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 30-06-2020 o 10:00
uuu... przeciez 6D ma normalny celownik?!?! WTF??? kupowanie 6D2 zeby uzywac go tylko w LV gapiac sie w gibany ekranik jak jakis zombie... to jest pomysl tej klasy co golic sie sierpem czy zupe mieszac lopata... pewnie, ze mozna, tylko szybko powstaje wrazenie "dysonansu poznawczego"![]()
(D)SLR kupuje sie dla celownika optycznego. w przeciwnym wypadku po jaka cholere??
w LV miedzy akurat 6D2 a RP nie bedzie wiekszej roznicy pod tym wzgledem. poza niewygoda bycia skazanym na ekranik w 6D2. ale nadal nie rozumiem po co kupowac (D)SLR jesli nie dla celownika optycznego (i zywotnosci baterii, bo to powiazany temat w ktorym ML lezy i kwiczy)
moglbym napisac: dziwne, u mnie dziala...
...ale by zepsulo wywod. a szkoda, taki dobry marketing jest. ze zanim Sony zbawilo swiat (* z tym, ze to Panasonic/Olympus byly pierwsze) to vanitas vanitatum et omnia vanitas, czyli po naszemu wroclawsku (jak to sie mowilo na Krzykach na podworku) ch* z grzybnia i wszystko padaczka..![]()