"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
No to jeszcze jakaś 1 generacja matryc przed nimi. Obecnie Canon jest mniej więcej 2 generacje do tyłu. Dopiero w ostatniej generacji matryc (5D4, 7D2) opanowali szum downstream zbliżając się mniej więcej do poziomu zapewniającego względny isoless. Teraz pora na dual-gain. Sony ma już matryce (A9) dual-gain stacked zapewniające znacznie szybszy odczyt z tak skomplikowanej struktury.
Co ciekawe Canon dalej udaje pośrednie ISO poprzez cyfrową manipulację. Wzmacniacz analogowy potrafi pracować tylko na "pełnych" ISO (100,200,400,800 itp). W EOS R jest tak samo (nie dziwne, bo to w końcu matryca z 5D4).
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
OVF nieodmiennie daje podglad na zywo scen nawet w ciemnosci, tam gdzie czasy ekspozycji sa na poziomie kilku(nastu) sekund. EVF sie wykladaja.
plus: dzieki temu, ze oko ludzkie swietnie dopasowuje sie do jasnosci, OVF sa zawsze wygodne do przykladania filtrow polowkowych. na EVF ocena ich efektu jest mniej wygodna
no wlasnie Fuji jest odpowiedzia na to pytanie. dalmierzowy XE-3 albo maly XT-20, do tego XF 18-55 daje malenki ale wypasiony jakosciowo i w obsludze zestaw. chociaz Canon w zestawie 200D (czy nawet 800D) ze swoim 18-55 STM nie jest jakos drastycznie wiekszy ani wiele gorszy optycznie. dopiero jak sie chce stalki uzywac, to to w Canonie odjezdza w kosmos (bo do wyboru sa, poza 24 STM, prawie wylacznie stalki pelnoklatkowe)
a to jest taka wielka przeszkoda praktycznie? osobiscie pierwsze co robie po odpakowaniu nowego korpusu to ustawienie CFn-ow i od reki wylaczenie posrednich ISO. trucie d* z tym, niepotrzebnie kosztujace moj czas![]()
Dla mnie ISO praktycznie w ogóle przestało istnieć. W moim 6500 mam gual-gain na ISO 100 i 400 i są to jedyne wartości jakich używam. Żadna inna nie jest obecnie potrzebna. ( http://www.photonstophotos.net/Chart...ny%20ILCE-6300 )
Cyfrowa manipulacja w Canonie raczej świadczy po prostu o słabości konstrukcji wzmacniaczy - nie żeby to w czymś znacząco przeszkadzało.
p,paw
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Zamieszczone przez grissley
Nie wiem jak to wygląda jakościowo, ale ten zestaw raczej nie jest mniejszy ani lżejszy niż np A6300 + 1670/4.
W ogóle z Fuji to jest tak, że na dxo tego nie testują, użytkowników nie ma aż tak znowu dużo i ciężko jakieś porównanie 1 do 1 z czymkolwiek zrobić.
Na dxo tego nie testują.
Cała reszta szanowanych portali jednak testuje. Na dpreview nowe Fuji X-T3 jest na drugim miejscu zainteresowania ludzisków.
Porównanie 1:1 można sobie zrobić z czym się chce bo RAWy są w necie.
Widzi się tego u ludzi typu turyści też całkiem sporo.
Ja nigdy tego nie kupię bo ma kółko z czasamiale sprzęt jest popularny i obrazek fajny.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
matryce X-Trans nie sa zgodne z metodologia DXO z tego co pamietam.
co do uzytkownikow... nie brakuje, oj nie brakuje...
kolko z czasami baaaaardzo fajna rzecz. do tego szkielka XF maja pierscien przyslony, a w korpusach X-T* sa tez kolka z ISO... caly urok fiudzi... no ale to nie dla kazdego jest.
mankamentem fiudzi sa jego wyznawcynie sa moze tak natarczywi jak ci od playstation fechtujacy na prawo i lewo pomiarami w DXO w swietym przekonaniu, ze wykresy lepsze niz szkielko i oko
za to bardziej artystyczni i niezlomni w swojej wierze...
![]()
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 20-09-2018 o 06:09
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/