5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
Ostatnio edytowane przez tombas ; 07-10-2016 o 17:34
Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
(R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)
Ja kiedyś, nie mając jeszcze FF, robiłem portrety na apsc i 50/1.4. Potem dokupiłem 6D i 85Lii i zrobiłem sobie takie porównanie: apsc + 50/1.4 vs. ff + 85/1.2. Jakość obrazka z zestawu ff - miazga ;]
FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8
Moze to - na dole sa dwie sytuacje o ktorych piszesz - klikasz na nie i przelaczasz kadr.
Wizualny symulator i kalkulator głębi ostrości
W sumie jak bede mial czas to moge zrobic takie dwa zdjecia.
Tu za to w sony masz bardzo podobne porówanie. Szkła to Sony 85mm f/1.4 na 1.7 i FF oraz 55mm at f/1.8 na cropie.
Full Frame vs Crop Sensor: Which is Better for Portraits?
Jeszcze tutaj z nikona
http://neilvn.com/tangents/full-fram...epth-of-field/
Ostatnio edytowane przez szwayko ; 10-10-2016 o 09:04
Szkła o ogniskowej 85mm są projektowane jako portretowe. Ładniejszy bokeh to też zasługa konstrukcji.
Kiedyś na cropie sporo fociłem sigmą 30mm/f1.4 a potem po przejściu na FF odpowiednio canonem 50/1.4. Nawet przy standardzie jest spora różnica. Sigma pomimo tego, że dawała identyczny kąt widzenia dawała obrazek charakterystyczny dla szerokiego kąta. Przy bliższych ujęciach łatwo było rozciągnąć elementy na brzegu kadru, charakterystyczne rozmycia blików światła itd.
Podejrzewam, że nawet z taniego 85/1.8 canona na FF uzyska się ładniejszy obrazek niż z C50/1.2L@1.2 na cropie. Ładniejszy w znaczeniu bokehu, przejść między ostrością i nieostrością. Dla niektórych nie będzie to miało znaczenia bo i tak przymykają, ale wtedy myślę, że nie ma sensu kupować 50L.
Miłego dniamoja www
EF 50mm f/1.2 L podpięty pod EOS 400D, wartość przysłony f/1.2
EF 85mm f/1.2L II podpięty pod EOS 5D, wartość przysłony f/1.2
Obydwa zdjęcia były wykonywane z odległości 3m, do drzew w tle jest około 15m.
Źródło:
Canon 50mm f/1.2 L Review
Canon 85mm f/1.2 L II Review
FF vs. APS-C: DOF by Alireza202, on Flickr
Ostatnio edytowane przez mkamelg ; 10-10-2016 o 12:58
Widzę, że kol. tombas już się zdecydował na zakup 85L II bo wrzucił ogłoszenie, że kupi - to jak kupi to przetestuje i może podzieli się wrażeniami.
R3 + RF85LDS
czy zdecydował?
i tak, i nie
generlnie te fotki z sony przemawiaja za tym zeby nie kombinowac, tylko "jechać' tym co sie ma... natomiast zdjecia z 400d i 5d to nie do konca jest to o czym mówiłem bo tu w kadrze widac "efekt cropa" (robione z tego samego miejsca)a mnie chodziło o 'identyczne" wypełnienie kadru
ale że sezon jest w miare udany i pare złotych zostało w skarbonce, no to kusi... ;-)
generalnie, jak sie spodziewałem róznica jest, tylko pytanie czy warta 7-8K pln? dlatego szukam uzywki, jak nie spełni oczekiwan to pewnie sprzedam z niewielka strata... ;-)
Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
(R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)
Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
(R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)