Rogi trzeba zaokrąglać17-40 to fajny wybór. Miałem dwie sztuki i jedna była super druga od niej odbiegała. Jak dobrze trafisz to będziesz zadowolony.
Rogi trzeba zaokrąglać17-40 to fajny wybór. Miałem dwie sztuki i jedna była super druga od niej odbiegała. Jak dobrze trafisz to będziesz zadowolony.
Ale trzeba się dokąd rozwieźć?
Nie pamiętam już czy czytałem jakieś głębsze testy przed zakupem kilka miesięcy temu ale pamiętam iż wyszedłem wczoraj na mróz i zrobiłem zdjęcie. Miałem go nie dawać do siebie na flickr no ale już, jest to SOOC i można go sobie ściągnąć w pełnym rozmiarze bo na chwilę odblokowałem taką możliwość.
https://flic.kr/p/BLDUCm
Jak słoneczko przeszło przez obiektyw to rozwaliło mi lewą stronę jeżeli chodzi o ostrość i zostawiło po sobie ślady. A jakie to widać na zdjęciu. Zdjęcie robiłem z ręki oczywiście z IS i za pomocą Live View. Osłona przeciwsłoneczna była założona a na obiektyw mam nakręcony filtr Cokin PURE Harmonie Multi-Coated UV.
Dopiero później zajrzałem tutaj Test Canon EF 16-35 mm f/4L IS USM - Odblaski - Test obiektywu - Optyczne.pl i widocznie tak ma być.
Na tym chyba wypadałoby zakończyć bo robi się OT.
to moze sprawdz, czy to nie jest wina filtra najpierw! nie musi, ale jak juz chcesz dobrze ocenic sytuacje, to nie psuj obiektywu dodatkowo. oslona na slonce w kadrze na pewno nic nie poprawi, za to dodatkowa szybka przed przednia soczewka moze tylko zaszkodzic.
z tym ze to nadal jest IMHO, robienie Peweksu i mieszanie systemow walutowych. przy zdjeciu z takim sloncem w kadrze praktycznie wszystkie obiekywy leza. nawet nowe konstrukcje typu 24-70/4 pokaza wiecej artefaktow niz to co tutaj widac - a 24-70/4 to jest szklo wcale niepodatne na bliki. jak wezmiesz 24-105/4 to przy takim sloncu w kadrze bedzie masakra. a w tele pokroju 70-200/4 nonIS czy 70-300 L wystarczy slonce tuz przy krawedzi kadru (ale jeszcze poza kadrem) zeby powstal bardzo wyrazny efekt "zaslonki" (rozjasnienie i spadek konktrastu w calym kadrze)... a to tylko ze szkiel canonowskich, ktore przerabialem. taka Tokina 12-24 (jak zreszta wiele Tokin) pod swiatlo wyklada sie totalnie (mnostwo plamek rozsianych po kadrze)...
ja sie osobiscie spotkalem z dwoma szklami wzorowo odpornymi na flary - 17-40 i 300/4 nonIS. 16-35/4 jest bardzo i wyraznie blizszy tej dwojce niz wszelkie 24-xx(x), 70-xxx ktore przerabialem. pisanie o nim, ze "zle pracuje pod slonce" jest jak dla mnie duuuzym naduzyciem.
Chętnie przygarnę![]()
Wolę pod młotek!!!
Jak się trafi 16-35 w dobrej cenie to sie zobaczy
SONY
Od czasu do czasu wpada mi do głowy taka myśl, może by kupić tego 6D, gdyby tylko było 1/8000s
Wiem, że się da i może nie tak często potrzebne, ale mimo wszystko trochę mnie hamuje, używam tylko 35L i 85 1.8.
Kto się przesiadał np. z 5-tek i odczuł tego brak przy jasnych szkłach?
Pozdr.