5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
A robi ci różnicę 1/60 sekundy vs 1/100 sekundy przy tej samej czułości?
Mnie robi.
Ale ja nie napisałem, że jest identyczna.
Napisałem, że FF nie jest niezbędny, bo przecież da się też zrobić zdjęcia ślubne cropem z kitem.
Albo cropem z jasnymi stałkami. Niektórzy z powodzeniem.
I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it
Ostatnio edytowane przez tombas ; 09-09-2015 o 11:22
Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
(R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)
No nie bardzo dobrze mnie zrozumiałeś...
Chodziło mi o to, że najbardziej efektywnie fotografuje się śluby na przysłonach od 2.0 w góręPrzynajmniej z obserwacji tak wynika.
--- Kolejny post ---
Przepraszam za wyjęcie tego zdania z całości wypowiedzi, ale to jest niepojęte...Teraz to ja już się boję![]()
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
[QUOTE=robson999;1293713]
Chodziło mi o to, że najbardziej efektywnie fotografuje się śluby na przysłonach od 2.0 w góręPrzynajmniej z obserwacji tak wynika.
[COLOR="silver"]
a ja nie z obserwacji, tylko z wieloletniej praktyki slubnej, twierdze,ze jak najbardziej używam 1.4-1.8, ale moze sie nie znam![]()
Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
(R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)
Dobre, czyli wszyscy kupujący jasne stałki canona to niepoważni ludzie. No w sumie racja, skoro tyle kasy chcą wydać....
A tak na poważnie, to ja bardzo często robię zdjęcia na pełnej dziurze. Jakbym miał przymykać, to wolę uniwersalnego i praktyczniejszego zooma f2.8.
I mieć czarne tło jak w jaskini. Niektórzy tak lubią.
Nie się nie znasz, tylko jesteś niepoważny.
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Nie ma co przepraszać, w mojej wypowiedzi nie było sarkazmu (serio!).
Ludzie przecież naprawdę robią śluby cropami i ciemnymi zoomami (dopalając lampą) i nawet mają zadowolonych klientów.
A że efekt jest gorszy niż ten uzyskany przy użyciu jasnych szkieł i/lub FF - nie każdy zauważy.
I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it