Czemu aż 5.6? Przecież to 70-200 na pełnej dziurze chyba nie ma problemów z ostrością?
Czemu aż 5.6? Przecież to 70-200 na pełnej dziurze chyba nie ma problemów z ostrością?
Jak tak policzyłem na kalkulatorze głębi ostrości to temat faktycznie wydaje się trudny. Przy 200mm, kilkudziesięciu metrach do obiektu trudno będzie wydobyć jakąś głębię. W sumie tym bardziej nie domykałbym już obiektywu. Nie ukrywam, że trudno coś tu wykombinować![]()
200 m to prawie dwie długości boiska do rugby. Przy takiej odległości Canon 70-200 to mało, ale już od około 50 m można próbować.
C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
www.cobalt.fr.pl
Jasno?
Na Twoim miejscu korzystałbym ze skupionego pomiaru światła. Tak żeby narciarz nie był ciemną plamą. Przepalony śnieg dopracujesz sobie na komputerku. Tak jak Ci wcześniej pisałem wydaje mi się, że 2 ostatnie zdjęcia są niedoświetlone. Bo chyba śnieg nie jest tu najważniejszy. Czasami z ciekawości i może z braku czasu w CameraRaw klikam sobie dla draki automatyczny dobór ekspozycji. Po wprowadzeniu ręcznie poprawek po 15s mam obrobione zdjęcie. Ty nie robisz pod presją czasu i nie musisz (tak jak pisał RTSiak) wysyłać zdjęć co 20min. Jak zaszczepisz się sportem, to sam zobaczysz, że w niektórych dyscyplinach nie warto np walczyć z przepałem na ledowych reklamach.
Nie zachęcam do przepałów na śniegu, ale zawodnik powinien być rozpoznawalny. Przynajmniej tak żeby można było zobaczyć kolor kombinezonu.
C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
www.cobalt.fr.pl
200 to trochę przesadziłeś. Max co robię to dwie bramki zjazdu zjazdu-supergiganta czyli do 100m.
--- Kolejny post ---
Może to i jest sposób. Do tej pory korzystałem z pomiaru wielosegmentowego. Problem zawsze jest taki, że stoki mają w większości ekspozycję północną, więc światło jest przeważnie w plecy zawodnika lub ewentualnie z boku jak jest wcześnie rano. Ale robiłem ostatnio zdjęcia chłopakom na Memoriale B. Czecha na Harendzie w Zakopanem i tam jest stok południowy, więc zawodnicy są oświetleni bardziej od przodu.
Sportem to już jestem zaszczepiony od maleńkości!!!
Ja osobiście nie używam pomiaru wielosegmentowego, bo chcę mieć dobrze naświetlonego zawodnika. I tu wydaje mi się lepszym rozwiązaniem skupiony, a w Twoim przypadku może i punktowy. Nie wiem, czy to dobry przykład, ale jak prawidłowo naświetlić kadr, żeby pokazać strukturę pióra wrony siedzącej na śniegu? Tak żeby nie wyszła nam czarna plama.
Ostatnio edytowane przez cobalt ; 20-04-2015 o 12:11
C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
www.cobalt.fr.pl
Trochę jak z księżycem, często na początku wychodzi tylko biała plama.
Jak wrócę na trasy to spróbuję. Choć może nie być łatwo, bo np. na 19 zawodnik wyłania się zza garbu i nie jest łatwo go nacelować. Zdarza się, że w takich sytuacjach (duża prędkość i odległość) ustawiam pomiar i ostrość np. na płachtę bramki.
Ostatnio edytowane przez Piotrus117 ; 20-04-2015 o 13:11
o technice w zasadzie sie nie powinno dyskutowac. technika musi byc. bez tego nie ma swobody wypowiedzi - jak nauka mowy , wzbogacenie slownictwa.
zobacz ile sie da z tego jpegu wyciaganac, a o ile wiecej daloby sie z rawu.
trzeba widziec cel , oraz to co sie nie zgadza , a pozniej dobrac odpowiednie srodki , czyli zastosowac technike.
dobre ujecie , braklo zasobu slow.
ale to przyjdzie z czasem.
mam pytanie, potrzebny obiektyw jak tak to jaki do robienia takich zdjęć?