nie wolicie czasu, spędzonego nad tym wątkiem, poświęcić na robienie zdjęć ?
nie wolicie czasu, spędzonego nad tym wątkiem, poświęcić na robienie zdjęć ?
http://www.obiektywni.pl/autorzy/aut...68-0-0-0-0.php
http://www.canon-board.info/galerie-...karaiby-84676/
Sprzęt: C650D+BG-E8, T17-50/2.8, C550EX dawniej: C20D, C300D, G3, S70-200/2.8, C50/1.4, T17-35/2.8-4.0, T90/2.8 macro...
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
zeby zakonczyc watek i rozwiac watpliwosci
obiecane wczoraj dwa zdjecia
pierwsze na malej matrycy kompaktu pp1,8 mikro
TUTAJ
GO: 41-68 =27 cm
drugie
na matrycy ff pp 6,4 mikro
TUTAJ
GO:22-64= 38 cm
w obydwu wypadkach ta sama odleglosc , przyslona , ogniskowa ustalona na zoomie w obu wypadkach 28 mm . jakis blad nastawy jest - odczytane ze skali obiektywu.
to jest wplyw rozstawu pixeli na GO , od tego rozstawu zalezy jaki przyjmuje sie KR w fotografii cyfrowej.
w drugim przypadku uzyskalismy wieksza GO kosztem rozdzielczosci. - dokladnie tak jak wczesniej pisalem.
od dzisiaj wiemy ze wiekszy rozstaw pixeli , ktory towarzyszy wiekszej matrycy powoduje wzrost GO - a wiec wplyw samej matrycy jest taki jak pisalem - wzrost wielkosci wplywa dodatnio na GO.
dziekuje za uwage.
KONIEC.
Bechamot
od dzisiaj wiemy ze wiekszy rozstaw pixeli , ktory towarzyszy wiekszej matrycy powoduje wzrost GO - a wiec wplyw samej matrycy jest taki jak pisalem - wzrost wielkosci wplywa dodatnio na GO.
A od dawna wiemy, że może być matryca FF o takim samym rozstawie pikseli jak matryca APS-C co więc dowodzi że GO NIE jest funkcją rozmiaru fizycznego matrycy
dziekuje za uwage.
KONIEC.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 21-12-2014 o 19:06
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
A mógłby któryś z mędrców od głebi ostrości streścić ten temat ,podać wnioski i najlepiej: rady jak korzystać z GO.
btw:
brandzlowanie czytaczy : i mikro i milimetrami mija się z Waszym celem czyli udowodnienie czegoś tam,czego : tego nie wiem..
Ja tego nie czytałem i pewnie 99 % też to olała .
Od tego psudo naukowego-techniczno-fotograficzno-wyliczeniowego bełkotu słabo mi się robi,
oczywiście jako amatorowi fotografujacemu a nie masochiście na piksele/matryce/rozdzielczosci/GO/ itd
Wazniejsze byłyby jakieś konkretne,sensowne,praktyczne porady ,
związane z uzytkowaniem aparatu i i wyciśnięcie z niego fajnej GO ,
a Canon to potrafi
amen
"http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII
wkleje Ci tu o hiperfokalnej:
pan.kolega napisał:
A tu jest konkretna odpowiedź na pytanie wątku dla 5d3:
1. Jezeli chcesz uzyskać maxymalną głębię ostrości z praktycznie niewykrywalnym kompromisem wskutek dyfrakcji, ustaw f/11.
wtedy, optymalna odległość dla artysty to 2 m.
Jeśli jednak oglądaszsz piksele, zobaczysz, że ostrość nie jest optymalna na krańcach.
Żeby zadowolić sie w pełni przy podglądaniu pikseli, nastaw na 4 m do max. 8 m (8 m to już przesada z powodu chocby filtra AA na matrycy).
2. Jezeli chcesz wycisnąć maksymalną ostrość z obiektywu i nie masz nic na bliskim planie, ustaw f/5.6.
wtedy, optymalna odległość dla normalnego śmiertelnika to 4 m.
Jeśli jednak oglądasz piksele, zobaczysz, że ostrość nie jest optymalna na krańcach.
Żeby zadowolić sie w pełni przy podglądaniu pikseli, nastaw na 8 m do max. 16m (16 m to już przesada z powodu chocby filtra AA na matrycy). Ale masz pewność, że wykorzystujesz każdą złotówkę która zapłaciłeś za sprzęt ).
3. Jeżeli natomiast jesteś prawdziwym artystą na luzie i bez paranoi i potrzebujesz maksimum GO, spokojnie ustaw f/16 i półtora metra. Po umiejętnym wyostrzeniu będzie dobrze.
SONY
Dziękuję,
Punkt 1: jeżeli
Punkt 2: jeżeli
Punkt 3: jeżeli
HM
A jeżeli nie wiem jakie to body i jaki obiektyw ? to co mam począć ?.
"http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII
albo kalkulator głebi w smartfonie albo wydrukuj sobie:
TABELE ODLEGŁOŚĆI HIPERFOKALNYCH
SONY
"http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII
to jest dobre dla wszystkich, a jak nabierzesz trochę wprawy to przestaniesz liczyć na kalkulatorze czy patrzeć w tabelki a zdjęcia będą wychodzić tak jak powinny.
Ogólnie Twoją drugą odpowiedź ciężko zrozumieć. Możesz w majndzie kombinować, możesz zerknąć w telefon czy na tabelki, nie wnikam i nie interesuje mnie jak to robisz. Jak lubisz żonglować czterema obiektywami to też Twoja sprawa. Ja jak idę focić widoczki to zabieram statyw szeroki kąt i tele (zazwyczaj szeroki kąt podpięty, tele rzadziej). Focąc w ten sposób mogę sobie pozwolić, żeby sprawdzić hiperfokalną jeśli mam taką potrzebę. Chociaż zazwyczaj robię podobnie do instrukcji panakolegi jednak z przysłoną najczęściej w okolicy f/8
SONY