tom - jak konwertujesz pliki do profilow z labu?
tom - jak konwertujesz pliki do profilow z labu?
5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
Crazy Apple Fanboy
Ex Linux User
nie konwertuje, podglądam tylko w PS
konwertować można w PS edit>convert to profile...
Ostatnio edytowane przez tomphoto ; 29-05-2014 o 18:26
http://www.tomphoto.pl Fotografujcie, jeżeli sprawia wam to radość.
Poszukujec dwa lata temu dobrego labu, na 5-6 sparawdzonych, tylko w jednym na zadane pytanie w jakim formacie najlepiej przygotowac zdjecia, nie okazali glupkowato-ironicznego zdziwienia.
To byl lab ktory polecal tiff. Formaty i rodzaj papierue do wyboru (nawet wydruk z rolki na metry), niestety ostatnio zminili siedzibe i musze ich namirzyc jeszcze raz.
Ceny byly ze dwa razy wieksze, ale jakosc conajmniej 5x lepsza. Do wydruku pocztowkowego albumu wycieczkowego wytarczy lap z jpg i sRGB, do wiekszych formatow i powazniejszych prac proponuje poszukac profesjonalistow.
Masz skalibrowany monitor? Jeśli tak to możesz wskazać programowi w którym obrabiasz aby pokazał ci kolory jakie wyjdą na wydruku poprzez wykorzystanie profilu labu. Do niczego innego nie jest ci ten profil potrzebny na dobrą sprawę. Do druku sRGB wystarczy całkowicie. W labie będą wiedzieli co dalej z takim plikiem zrobić. Nikt ci nie przeniesie na papier przestrzeni AdobeRGB, a tym bardziej Prophoto. Szkoda twojego czasu, chyba, że masz monitor szerokogramutowy, kartę grafiki co ciągnie 10 bitów na kanał i cykasz dzieła sztuki, gdzie wymagają kolorometrycznie poprawnych kolorów, wtedy lub w podobnym przypadku może ci się taka zabawa przydać.
Zacznij od tego, czy Twój monitor ciągnie w ogóle całe sRGB.
Na koniec moich wypocin ciekawostka, o której nm może nie słyszeliście. Prawdziwe kolory w sensie kolorometrycznym uzyskamy z naszych puszek poprzez fotografowanie w profilu kolorów faithful przy temperaturze światła równej 5200K.
W "moim" labie w necie udostępniają ICC dla różnych papierów i przepis jak przygotować do wydruku.
Chcą aby przysyłać *.jpg z zadanym już profilem
Ten profil sporo przycina w niebieskim i zielonym oraz przesuwa trochę w czerwieni jak to widzę na swoich monitorach (93% sRGB)
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 30-05-2014 o 21:24
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Przy okazji podepnę się z pytaniem.
Mam monitor szerokogamutowy, skalibrowany, oraz drukarkę również skalibrowaną (Color Munki Photo) i robię wydruki w domu.
A mój problem wziął się z tego, że miałem ustawioną w aparacie przestrzeń sRgb. Po poprawkach w Lightroomie zacząłem drukować zdjęcia. Nic nie było takie samo. Przede wszystkim czerwień - mocno przekontrastowana i ogólnie przejechane zdjęcia w kolorach, na wydrukach. Kombinowałem, czytałem i coraz mniej siły miałem do tego. Ciężki temat dla mnie jako osoby nie parającej się z fotografią na co dzień. Jeżeli mam monitor aRGB i robię zdjęcia w sRgb to można zapomnieć o dobrych wydrukach ? Aparat przestawiłem na aRgb i jest w zasadzie poprawnie. I teraz takie pytanie. Czy tak faktycznie powinno być, czy ja coś robię nie tak?
______________________________________
Canon 6D 85/1,8 50/1,4 70-200 2,8 IS USM II TCx2III 430EXII
Zdjęcia robisz w RAW? Drukujesz bezpośrednio z Lightrooma? Jeśli nie, jak przygotowujesz pliki do druku i jak je drukujesz? Jak masz ustawione zarządzanie barwą w druku? W sterowniku drukarki masz zaznaczoną opcję aby barwą zarządzał program zewnętrzny? Jakim algorytmem konwerujesz ewentualnie kolory z jednej przestrzeni do drugiej, jeżeli to robisz?