Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 46

Wątek: Lampa Błyskowa-> studniówka

  1. #31
    Dopiero zaczyna Awatar tuto95
    Dołączył
    Mar 2013
    Miasto
    Zachodniopomorskie/Trójmiasto
    Posty
    31

    Domyślnie Odp: Lampa Błyskowa-> studniówka

    Źeby było kolorowo to wydaję mi się że stosunkowo długi czas naświetlania żeby wyłapać światło zastane oraz błysk na drugą kurtynę. A potem jeśli robisz w Raw-ach to podciągnąć delikatnie saturację oraz kontrast I powinien wyjść dość ciekawy efekt

  2. #32
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    26

    Domyślnie Odp: Lampa Błyskowa-> studniówka

    Czyli sugerujesz olać żelówki a zamiast tego skupić się na dokładnym doświetleniu planów + zabawa z czasem i z kurtyną :-) A potem tak na prawdę dopracować wszystko na komputerze pod względem kolorów i efektów. O czasie i kurtynie myślałem nawet. O jakiś eksperymentach z oświetleniem strobo z lampy. Natomiast może i faktycznie lepiej nie mieszać z żelówami bo namieszam z balansem bieli tylko. Natomiast potem dopracuję sobie detale i kolory na kompie ;-) Tak w rawach tylko robię :-) A co do tego pomiaru światła. Matrycowy się tutaj chyba nie sprawdzi? W sumie canona mam od 3 miesięcy i tylko na matrycowym jechałem. Innych nei znam jeszcze. Ale obawiam się że matrycowy zawodny będzie a punktowy to już na prawdę trzeba znać sprzęt żeby dobrze wykorzystać. W Canonach są jeszcze centralnie ważony i skupiony. Przy którym najmniej będzie wariował światłomierz w takich warunkach ? Acha i czy taka funkcja jak Automatyczny optymalizator jasności jest coś warta w tych warunkach ? Czy tylko niepotrzebny dodatkowy parametr wprowadzi ?

  3. #33
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: Lampa Błyskowa-> studniówka

    Cytat Zamieszczone przez Radagast Zobacz posta
    A!! Oświetlenie to tam widziałem kilka jakiś kolorowych reflektorów, które jednak na tych zdjęciach w poście moim pierwszym to jakby w ogóle nic nie dawały. Liczę oczywiście na to że będą działały i w ogóle ale trzeba być gotowym na gorsze warunki :-) Być może nie jest tak tragicznie. Na tych zdjęciach lampa waliła prosto na 1szy plan z aparatu. dlatego 1szy plan jest za mocno rozjaśniony jak dla mnie a plan dalszy zaciemniony. Być może te reflektory działały tyle że aparat małpka zwyczajnie zagłuszył drugi plan :-)
    Dobrze kombinujesz. Aparat stwierdził, że jest za ciemno, więc uznał, że lampa na wprost musi być głównym oświetleniem. Twoim zadaniem jako fotografa będzie "przekonanie" aparatu, że istnieje fajne światło w tle, a lampa ma służyć do doświetlenia postaci, a nie oświetlenia wszystkiego (M Twoim przyjacielem).

  4. #34
    Dopiero zaczyna Awatar tuto95
    Dołączył
    Mar 2013
    Miasto
    Zachodniopomorskie/Trójmiasto
    Posty
    31

    Domyślnie Odp: Lampa Błyskowa-> studniówka

    Cytat Zamieszczone przez Radagast Zobacz posta
    Czyli sugerujesz olać żelówki a zamiast tego skupić się na dokładnym doświetleniu planów + zabawa z czasem i z kurtyną :-) A potem tak na prawdę dopracować wszystko na komputerze pod względem kolorów i efektów. O czasie i kurtynie myślałem nawet. O jakiś eksperymentach z oświetleniem strobo z lampy. Natomiast może i faktycznie lepiej nie mieszać z żelówami bo namieszam z balansem bieli tylko. Natomiast potem dopracuję sobie detale i kolory na kompie ;-) Tak w rawach tylko robię :-)
    Dokładnie żelówki odstawkę, efekty uzyskać za pomocą czasu i przysłony. A cała resztę dopieścić w np. Lightroomie

    Cytat Zamieszczone przez Radagast Zobacz posta
    Acha i czy taka funkcja jak Automatyczny optymalizator jasności jest coś warta w tych warunkach ? Czy tylko niepotrzebny dodatkowy parametr wprowadzi
    To się chyba tylko odnosi do Live View. Symuluję zdjęcie przy danych ustawieniach aparat.

    Cytat Zamieszczone przez Radagast Zobacz posta
    A co do tego pomiaru światła. Matrycowy się tutaj chyba nie sprawdzi? W sumie canona mam od 3 miesięcy i tylko na matrycowym jechałem. Innych nei znam jeszcze. Ale obawiam się że matrycowy zawodny będzie a punktowy to już na prawdę trzeba znać sprzęt żeby dobrze wykorzystać. W Canonach są jeszcze centralnie ważony i skupiony. Przy którym najmniej będzie wariował światłomierz w takich warunkach ?
    Ja generalnie używam centralnie ważonego. Ale przy warunkach dyskotekowych światłomierz zawsze będzie wariować.

  5. #35
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    19

    Domyślnie Odp: Lampa Błyskowa-> studniówka

    Tak ustaw tryb na manual, ja na stałe mam ustawione synchro na druga kurtynkę, ale Ci pewnie nie zależy na duszkach zdęjeciach, wiec czas daj na np 1/100s i przysłonę na początku na największa dziurę. I teraz dobierz iso takie, aby z lampą ustawiona na ettl i te -3/4 (tu poeksperymentuj) to fajnie się naświetlało.
    Generalnie nigdy lampy nie używam w innym trymie niż M, ale może nie umiem?
    Moim zdaniem spokojnie dasz radę fajnie doświetlić te fotki i będą ok.

  6. #36
    Początki nałogu Awatar maciek12ss
    Dołączył
    Aug 2012
    Wiek
    40
    Posty
    492

    Domyślnie Odp: Lampa Błyskowa-> studniówka

    A tu masz samo zastane bez lampy też 600d i 50 1,8 f 1,8 iso 1250 czas 100
    6D, C16-35L II, C50 1.8II, C85 1.8, S70-300 APO DG MACRO, 600D+kit, 2X YN568EXII, 3X YN622C, jupiter 21m (200mm f4), helios 44m-5(58mm f2)

  7. #37
    Bywalec PLUS member Awatar Veox
    Dołączył
    Oct 2012
    Miasto
    Kraków
    Posty
    116

    Domyślnie Odp: Lampa Błyskowa-> studniówka

    Cytat Zamieszczone przez tuto95 Zobacz posta
    Dokładnie żelówki odstawkę, efekty uzyskać za pomocą czasu i przysłony. A cała resztę dopieścić w np. Lightroomie

    ...
    Herezje. Prawidłową ekspozycję należy ustawić przed wykonaniem fotografii a nie po. Po to są również filtry. Trzeba tylko umieć ich używać.
    Studio Moments to fotograf ślubny Kraków i kamerzysta Kraków. Zapraszam na naszą stronę!

  8. #38
    Dopiero zaczyna Awatar tuto95
    Dołączył
    Mar 2013
    Miasto
    Zachodniopomorskie/Trójmiasto
    Posty
    31

    Domyślnie Odp: Lampa Błyskowa-> studniówka

    Cytat Zamieszczone przez Veox Zobacz posta
    Herezje. Prawidłową ekspozycję należy ustawić przed wykonaniem fotografii a nie po. Po to są również filtry. Trzeba tylko umieć ich używać.
    Za pomocą czasu i przysłony można uzyskać na przykład "duszki", ale cały czas należy pamiętać o prawidłowej ekspozycji. A co do ciekawej kolorystyki to chyba łatwiej posiedzieć nad zdjęciami w np. lightroomie, niż uzyskać to od razu na zdjeciu za pomocą np. filtrów, aczkolwiek nie jest to niemożliwe. "Dopieszczanie" to chodziło mi o modyfikację samej kolorystki w programach do obróbki raw-ów.

  9. #39
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: Lampa Błyskowa-> studniówka

    Cytat Zamieszczone przez tuto95 Zobacz posta
    chyba łatwiej posiedzieć nad zdjęciami w np. lightroomie, niż uzyskać to od razu na zdjeciu
    Niedawno słyszałem tekst "tak, da się to zrobić w PS, ale w czasie gdy Ty będziesz poprawiał kolejne zdjęcia i przegapisz obiad, ja będę już po kolacji, jeśli zrobię dobre zdjęcie od razu" (chyba pasuje)

  10. #40
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    26

    Domyślnie Odp: Lampa Błyskowa-> studniówka

    Znacie na pewno to powiedzenie, że amator martwi się o sprzęt a mistrz o światło. Ja myślę, ze oba podejścia są słuszne w tej sytuacji. Bo studniówka czy 18tka to takie mikro reportaże gdzie akcja będzie działa się dość szybko, będzie stosunkowo mało czasu na kombinacje a nie można sobie pozwolić na błędy ekspozycji czy balansu bieli bo w końcu to nie są zdjęcia dla nas a ktoś nam powierzył to zadanie i liczy że będzie miał dobre zdjęcia. Jak ktoś jest mistrzem to będzie dobrze znał swój sprzęt i będzie wiedział bez zastanawiania się co i jak uzyskać przez filtry. Zobaczy scenę, wpadnie na pomysł kompozycji, w sekundę dobierze parametry i odpowiednie filtry nasadki itd i zrobi zdjęcie poprawnie naświetlone i z takim efektem że już mało czasu przed LR spędzi. Ja jednak jestem amatorem więc jak już zauważę fajny kadr to raczej skupię się na tym, żeby w ogóle dobrze go naświetlić. Jak zacznę za mocno kombinować z filtrami, dyfuzorami itp bajerami to po prostu kadr mi minie albo chwycę go byle jak. Dlatego wolę jednak podejście bezpieczniejsze w wypadku tego mojego startu reportażowo-imprezowego. Czyli prawidłowo naświetlić ciekawe kadry a potem na spokojnie obrobić i pobajerować kolorami w LR. Nawet za cenę obiadu :-) Co nie zmienia faktu, że w krajobrazie stosuję dokładnie strategię jak najlepszego efektu w terenie i jak najmniej na LR :-)

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •