oczywiscie, jak tylko przyjezdzam na zlecenie to pierwsze co robie - zakladam pas i sakwy z obiektywami, i zapinam lampe blyskowa na aparat (ale wylaczam blysk - lampa dziala tylko jako wspomaganie AF)
to o czym piszesz, to rezultat mniej wiecej taki, jaki mialem i ja gdy latalem po weselach z 5DII + C50/1.4
ale zwroc uwage, ze ostrzysz wtedy z wzglednie bliskiej odleglosci.
schody sie zaczynaja, jak potrzeba ustawic ostrosc na obiekt oddalony o powiedzmy 10-15 metrow (jak sytuacja, ktora opisalem)
wtedy drastycznie spada celnosc..
.. a gdy obiekt sie porusza? to juz wiem, ze 5DII po prostu nie jest w stanie poprawnie ustawic ostrosci (w slabych warunkach oswietleniowych)
najlepiej w takiej sytuacji po prostu odposcic sobie focenie, zeby oszczedzic sobie irytacji podczas postprocesingu.
nie nie, to byl slub w grudniu, okolo 16:00 zaczela sie msza wiec bylo juz naprawde ciemno jak w d... ;]
wogole mialem wtedy niezly sprawdzian wlasnego skilla, bo jak mlodzi wyszli z kosciola to byla po 17:00 i normalna ciemnosc na zewntarz ;]
bez lampy ani rusz (nawet z jasnymi stalkami)
no i zrob tu klimat z wyjscia mlodych z kosciola gdy ekspozycja jest rzedu ISO 3200, f/1.4, 1/5
na szczescie 24L bardzo duzo wybacza i nawet w takich masakrycznych warunkach, daje obrazek ktory cieszy oko.
tak to dokladnie wygladalo:
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/
puszke juz sprzedalem i kupilem nowa (patrz stopka)
zawodu nie zmienie, gdyz za bardzo go kocham![]()
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/
Mistrzu, ale on nie byl (jest) uszkodzony, bo w dobrych warunkach trafia w punkt.
Sytuacja o ktorej mowie, to specyficzne warunki (odleglosc ostrzenia 10-15m, ISO 3200 f/2.0 1/250), 5DII + C100/2.0 przy ktorych AF z 5DII wysiada. i tyle.
Chyba nie myslisz, ze jestem takim debilem ze uzywalem intensywnie przez 3 lata aparat, nie wiedzac ze ma wade AF, ale mimo wszystko zrobilem tysiace udanych zdjec?
Sprawdz moze wpierw czy w takich warunkach twoje "piatki" nie zawioda Cie, zamiast dawac mi tutaj zlosliwe i durne uwagi ;]
*EDIT*
I koniec OT z mojej strony, kolega KGR moze zarzuci jakas swoja zlota rada na wlasciwy temat watku?
Bo rozumiem, ze "atakujac" mnie i probujac osmieszyc to masz jakies przeogromne doswiadczenie w temacie repo-slubnego, przy ktorym moje nikle zdolnosci sa niczym kropla w morzu?![]()
Ostatnio edytowane przez BeatX ; 14-04-2013 o 15:52
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/
... nie mam zamiaru się z Tobą "kopać"
Dziwi mnie to co piszesz bo moje puszki takich błedów AF nie wykazuja. Owszem zdarza się "nietrafione" foto w nienajlepszych warunkach ale nie tak często jak u Ciebie.
Nie doszukuj się "ataków" w tym co napisałem.
2x5Dmk2/fish15/ 17-40L/ 24LII /85 /135L/ 430 EX II/ 2x600EX
Regulamin pkt8.
dla mnie też trochę dziwne, nie mam co prawda C100 ale 135L i spokojnie pod światło robię wchodzące PM czasem w b. trudnych warunkach i spora większość jest trafiona, mało tego wszystko na one focus, na all-servo jest lipa. Robiłem natomiast test na MKIII krótki, kolega przyniósł i po włączeniu servo na 35L przy żarówce energooszczędnej przy przejściu z odległości ok 3m do 1m i żadne nie było trafione (tutaj bez zamontowanej lampy).
Jak dla mnie to przeceniasz to 24 LII.
Temat jak zwykle schodzi na psy.
Apropos servo w 5D III to fakt. Robiłem cały ślub tydzień temu i nie jest to takie proste jak się wydaje. W dobrych warunkach jest ok, ale na sali podczas tańca gdzie błyska mnóstwo świateł jest problem. Trzeba dobrze skonfigurować aparat i i tak są błędy. Normalna sprawa. Ja nawet nie mam za złe III, że tak ma. Po prostu tak to już jest. Trzeba nadal myśleć i pracować :-) Samo się nie zrobi.