"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Co do filmów w ciemnościach, nie powinno być chyba źle.
Pojedynczy pixel na matrycy tej kamery powinien mieć większy rozmiar od pojedynczego pixela na matrycy Canona 5DmkIII. Mimo że matryca jest dużo mniejsza to ma rozdzielczość fullHD, a matryca w 5DMkIII ma rozdzielczość max. 5760 x 3840, co dałoby w Blackmagic pixele o rozmiarach jakiś 120% pixeli z 5DmkIII. W uproszeniu...
Ale trzeba tu poczekać na testy.
A jeszcze co do obiektywów, to jest kilka opcji dla tego Blackmagic:
1) systemowe obiektywy micro43 - podpięte 14mm da ekwiwalent kąta widzenia około 40mm na FF, wykorzystujemy zalety "aktywnego bagnetu"
2) adapter + obiektywy 4/3 (tak samo, z 14mm ekwiwalent 40mm), wykorzystujemy zalety "aktywnego bagnetu"
3) adapter + obiektywy dowolnego systemu (tak samo, z 14mm ekwiwalent 40mm), tu niestety pełny manual, ale jak napisano na stronach Blackmagic "Using an MFT lens adapter you can mount almost any professional lens" okraszając te stwierdzenie zdjęciem tego maleństwa z podpiętym wielkim filmowym Fujinonem
4) Metabones Speed Booster + obiektywy Canon EF (w efekcie mamy 1EV jaśniej niż podpinając ten sam obiektyw pod body FF) - tu specyficznie, przykładowo przypinając przez Metabones Canona 50mm f/1.4 oprócz cropa dojdzie x0,71 od Metabones i dostaniemy ekwiwalent kąta widzenia około 105mm i światło f/1, a jakość jak na rozdzielczość jakiś 2Mpix (rozdzielczość matrycy FullHD) będzie ok, i tak samo korzystamy z zalet "aktywnego bagnetu"
o samym Metabones jest tu parę słów na Dpreview:
First Impressions: Metabones Speed Booster: Digital Photography Review
Co do jakość w ciemnicy to tu trzeba poczekać na realny produkt, bo cyferki to jedno a praktyka drugie.
Co do szkieł to możliwość podpięcia EF nic mi nie daje, bo nie mam możliwości sterowania przysłoną.
Tak czy tak wątpię żebym w to poszedł ze względu na to że to dopiero wchodzi na rynek a ja potrzebuję coś praktycznie na już.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Nikoniecznie.... Są przecież adaptery z wbudowaną przesłoną, na przykład Kipin:
Kipon EOS to m43 adapter with built-in aperture ring review (Sankei.jp) | 43 Rumors
Kipon Canon EOS EF Mount Lens to Micro 4 3 M 43 Adapter with Build in Aperture | eBay
albo tańsze:
Build in Aperture Canon EOS EF Lens to Micro 4 3 M4 3 Mount Adapter E P3 GF2 G3 | eBay
Albo po prostu Meatbones Speed Booster z pełną elektroniką. Metabones ma wersję dla NEX i micro43. Speed Booster ma taki plus, że przy kropie x2,88 który daje matryca w Blackmagic crop Metabones x0,71 jest nie do pogardzenia (i rozjaśnienie obiektywu o 1EV). Przykładowo Canon 17-40 f/4 podpięty przez zwykły adapter do Blackmagic da ekwiwalent 49-155mm f/4, a przez Metabones ekwiwalent 34-82mm f/2.8. Przy rozdzielczości 1920x1080 straty na jakości po użyciu Metabones będą pomijalne. A nie jest tak źle jak pokazuje mały test wersji pod NEX (na micro43 powinno być lepiej, bo wytnie najgorsze brzegi):
First Impressions: Metabones Speed Booster: Digital Photography Review
ale jeśli trzeba na już... z micro43 na już to jest Panasonic GH... jedynka, dwójka lub trójka - kwestia budżetu
można nabyć używany, a potem nabyte szkiełka micro43 (i adaptery) zachować dla Blackmagic...
Bo dostawy Blackmagic na lipiec:
http://www.bhphotovideo.com/c/produc...A_CAMERA.html/
tu na filmiku mają podpiętego pod niego chyba Voigtlandera (f/0.95):
a tu porównują nagrania z tego Blackmagic i Canona 5DmkIII:
Ostatnio edytowane przez Piotr_0602 ; 09-04-2013 o 22:46
I jesteś pewien że to daje taki sam efekt jak przysłona w obiektywie?
Nie wierzę żeby dodatkowa optyka nie miała wpływu na końcowy efekt. Dla mnie takie coś odpada z definicji.
Dokładanie - poza tym nie mam ochoty testować tego na sobie. Panasy to jest to co biorę pod uwagę. Jednak to co wypuszczają na wyższych iso średnio mi się podoba. Tak jak zresztą i z ich kamer.
BTW: link do porównania dużego BM z piątką śmierdzi mi marketingiem na kilometr. Dlatego ja jestem tak nieufny do wszelakich testów w sieci. Ilość ustawień w sprzęcie jest teraz olbrzymia i można tak wszystko pozamieniać i udowodnić, że z EXa wychodzi qpa w porównaniu z komórką.
Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 09-04-2013 o 23:14
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
preorder w Niemczech za 750 EURO?
Blackmagic Pocket Cinema Camera - Medienwerkstatt
i filmik o maleństwie:
|| NAB 2013 || Blackmagic Pocket Cinema and 4K Production Camera on Vimeo
W sprzedaży jest już wersja Metabones micro43-Leica:
Speed Booster
Metabones do micro43 - recenzja:
Metabones Speed Booster for Micro Four Thirds – First Look and GH3 images | EOSHD.com
Zaczęły się w końcu dostawy Blackmagic Pocket Cinema Camera.
UPDATED WITH 5 MINUTE REVIEW PREVIEW: “Is that a Blackmagic in your pocket or are you…?” The evolving camera review!! | Philip Bloom
I chyba w efekcie na to Panasonic opuszcza cenę swojego flagowca GH3 do tysiąca dolarów (oczywiście nie w Polsce).
Ostatnio edytowane przez Piotr_0602 ; 23-08-2013 o 09:48
Recenzja Blacmagic Pocket Cinema Camera: