No tak... głupi ja, przecie to dzwon (chyba).
No tak... głupi ja, przecie to dzwon (chyba).
Ostatnio edytowane przez PoulN ; 02-04-2013 o 14:35
No nie zupełnie kończąc OT nie mogąc się powstrzymaćzobrazuje moja anlizję
A poważnie wracając do miękkich rogów:
Czy na którejś z tych przykładowych fotografii przeszkadzają?
Nie, wręcz przeciwnie.
Idąc nawet krok dalej powiem że patrząc na niektore zdjęcia (z linków parę postów wcześniej jak i te powyższe z niego) nie wiedząc wcześniej czym robione powiedziałbm że może to być 1.4/24mm.
Nie bronie tego szkła na siłę bo go nie mam nawetale wydaje mi się że nie jest tak złe jak niektórzy próbują je przedstawić.
Można poprostu rozważyć jego zakup, jeśli nie ma się w planie fotografowanie architektury (choć tu ja osobiście umiałbym go okiełznać), umieszczania MP w rogach czy kraobrazowania nim - i ja ten zakup osobiście mocno własnie rozważam, choć oczywiście gdyby mial wolne 6k pln napewno bym tego nie czynił.
Ostatnio edytowane przez PoulN ; 02-04-2013 o 15:49
Jestem chyba jednym z nielicznych forumowiczow posiadajacych zarowno 35/1.4 jak 28/1.8 - i oba sa w uzytku i dobrze mi sluza. I z zadnego nie zrezygnuje - 35/1.4 uzywam zazwyczaj do planow bardzo kolorowych, z "aktywn'a" scena, ludzmi i akcja. 28/1.8 czescie do architektury i krajobrazu (ostatnio pokazalem zdjecie gor z Andorry).
28/1.8 to male, wygodne szklo, na szybkie wyjazdy bez nadmiaru kilogramow z ktorego mozna duzo wycisnac.
Też jestem teraz w takiej sytuacji - posiadania tymczasowo zarówno 35L jak i 28/1.8. 35L to jednak lepsze kolory na wyjściu, lepsza praca pod światło, od f/1.4 można robić i się niczym nie martwić, ładniejsze bokeh. ALE 35L to nie jest ogniskowa 28mmTutaj kilka sampli z 28/1.8 - szkło rewelacyjne na FF (exif mam nadzieję, że jest):
5D I + Sigma 35mm + Canon 100mm