O ile na f1.4 i f1.6 abberacja może doskwierać dosyć mocno to dalej powinno być znacznie lepiej, a nie jest - ba nawet na 1.4 jest ponad normę.
Poza tym zdjęcia są prześwietlone - abberacje to lubią
Pozdr.
O ile na f1.4 i f1.6 abberacja może doskwierać dosyć mocno to dalej powinno być znacznie lepiej, a nie jest - ba nawet na 1.4 jest ponad normę.
Poza tym zdjęcia są prześwietlone - abberacje to lubią
Pozdr.
Ostatnio edytowane przez Greg S ; 25-06-2012 o 01:17
Wiem - akurat przy tych strzałach nie zwracałem zbytnio na to uwagi, jednak zjawisko to występuję również w sytuacjach kiedy nie ma aż tyle światła na zdjęciach, baa - nawet kiedy światła jest znacznie mniej i nie jest to światło słoneczne i świecące nie tylko od frontu.. :/ Mogę dorzucić później kilka innych przykładów.
Jakieś rady co zrobić? Póki co serwisowi (Żytnia) wysłałem tylko przykłady zdjęć, wg których stwierdzili, że obiektyw działa bez zastrzeżeń.
Wysłałem go do nich jakieś 2 m-ce temu w związku z wymianą pierścienia ostrości. Jednak tą usługę wycenili na ponad 500 zł, dlatego wysłałem do konkurencyjnego serwisu w Warszawie, który zrobił to za 400 zł. Na tak dużą aberrację zwróciłem uwagę właśnie po powrocie z 1 serwisu (Żytnia). Być może jakieś uszkodzenie podczas transportu? Przypuszczam tak, dlatego, że jak wspomniałem nie oni wymieniali pierścień, a tylko wycenili naprawę, więc obiektyw nie był u nich rozmontowywany. Z doświadczeń z serwisem domyślam się, że kolejna wysyłka zakończy się stwierdzeniem, że obiektyw "wg ich urządzeń pomiarowych działa bezbłędnie" i znów narażę się ew. uszkodzenia podczas transportu. Swego czasu sam kilka razy pomagałem kurierom zanosić paczki do samochodu i widziałem co może się z nimi stać
Może ktoś jeszcze z posiadaczy tej 50-tki mógłby podzielić się swoją opinią, ew. jakimś zdjęciem na dużym otworze?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Pichu i Greg S - dziękuję za powyższe odpowiedzi.
Ostatnio edytowane przez insidekid ; 25-06-2012 o 01:58 Powód: Automerged Doublepost
60D, 350D, C50 1.4, T17-50 2.8, Kit, 580EX II, YN-460 II, RF-603