Strona 10 z 45 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 443

Wątek: moja opinia o lider 24

  1. #91
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    34

    Domyślnie

    @adam_j1969: z całym szacunkiem, masz prawo do swojej opini, niemniej jednak nie szafowałbym tak lekko "matołami". Jeśli kupując różne rzeczy nie starasz się oszczędzać lub nie zwracasz uwagę na ceną, albo - jeszcze lepiej - kupujesz tam, gdzie drożej, mogę Ci tylko pozazdrościć. Widocznie Cię stać. Można napisać, że skoro wydaję 8k na coś, to stać mnie dołożyć ten 1k. Można, ale z prawdą ma to niewiele wspólnego. Czasem ludzie zbierają bardzo długo, żeby kupić coś za 8k i ten dodatkowy tysiąc to mimo wszystko dużo.
    Druga rzecz, oskarżenia o przestępstwa podatkowe to poważna rzecz i jeśli masz dowody - idź z tym do odpowiednich instytucji. Skoro masz taką pewność co do tego oraz przekonania moralne, to w czym problem? Tak powinieneś zrobić. Natomiast - domniemuję - nie masz na to dowodów i tak sobie piszesz. Jednak firma istnieje i nikt jej nie zamyka. Wiele firm niestety funkcjonuje tak, że zamówienie składają po przedpłacie - być może to niezgodne z prawem, ale czasem realia zwyczajnie nie pozwalają inaczej. Znam mnóstwo ludzi, którzy prowadzą firmy, zamówili towar na swój koszt i już nikt go nie odebrał (zła konkurencja, nieuczciwi kontrahenci, obojętne...), zostali z towarem i brakiem gotówki, czasem też brakiem miejsca do magazynowania. Jeszcze raz - ja nie bronię tego sklepu. Ale niskie jest określanie matołami ludzi, którzy zwyczajnie chcą kupić coś taniej, nie rozumiem tego. Nie przekonuje mnie też wymyślanie ludziom od oszustów podatkowych. Tak na forum można napisać o każdym. Ma to małą wartość merytoryczną.

  2. #92
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Drithor Zobacz posta
    @adam_j1969: z całym szacunkiem, masz prawo do swojej opini, niemniej jednak nie szafowałbym tak lekko "matołami". Jeśli kupując różne rzeczy nie starasz się oszczędzać lub nie zwracasz uwagę na ceną, albo - jeszcze lepiej - kupujesz tam, gdzie drożej, mogę Ci tylko pozazdrościć. Widocznie Cię stać. Można napisać, że skoro wydaję 8k na coś, to stać mnie dołożyć ten 1k. Można, ale z prawdą ma to niewiele wspólnego. Czasem ludzie zbierają bardzo długo, żeby kupić coś za 8k i ten dodatkowy tysiąc to mimo wszystko dużo.
    I oczywiście w pełni usprawiedliwia to zakupy u oszusta. To może lepiej od razu zacząć kraść, będzie jeszcze taniej. Abstrahując od faktu czy sklep dostarcza towary czy nie, załóżmy, że dostarcza, jeżeli w kilku miejscach w sieci napisano co napisano i mam świadomość, że ktoś z dużym prawdopodobieństwem jest oszustem to nie kupuję u niego, nawet gdyby miał towar i najlepsze ceny na świecie. Ponieważ to jest złe i życzę powodzenia tym, którzy tego nie widzą lub widzieć nie chcą.

    Cytat Zamieszczone przez Drithor Zobacz posta
    Druga rzecz, oskarżenia o przestępstwa podatkowe to poważna rzecz i jeśli masz dowody - idź z tym do odpowiednich instytucji.
    Myślę, ze nie tylko ja dysponuje odpowiednią dokumentacją. Konia z rzędem temu co zeskanuje paragon fiskalny pochodzący z urządzenia do rejestracji fiskalnej wydany przez ten sklep. To tylko mały przykład.

    Cytat Zamieszczone przez Drithor Zobacz posta
    Skoro masz taką pewność co do tego oraz przekonania moralne, to w czym problem? Tak powinieneś zrobić. Natomiast - domniemuję - nie masz na to dowodów i tak sobie piszesz.
    Zawiadomienie zostało dawno złożone przez wiele osób. Najpierw na bluesklep (ten sam właściciel), który z tego powodu nie istnieje. Problem polega na tym, że zamknięcie jednej działalności nic nie zmieni dokąd ludzie będą wspierali oszustów.

    Cytat Zamieszczone przez Drithor Zobacz posta
    Jednak firma istnieje i nikt jej nie zamyka.
    I to w 100% potwierdza to, że działa legalnie, bzdura.

    Cytat Zamieszczone przez Drithor Zobacz posta
    Wiele firm niestety funkcjonuje tak, że zamówienie składają po przedpłacie - być może to niezgodne z prawem, ale czasem realia zwyczajnie nie pozwalają inaczej. Znam mnóstwo ludzi, którzy prowadzą firmy, zamówili towar na swój koszt i już nikt go nie odebrał (zła konkurencja, nieuczciwi kontrahenci, obojętne...), zostali z towarem i brakiem gotówki, czasem też brakiem miejsca do magazynowania. Jeszcze raz - ja nie bronię tego sklepu.
    Primo, jest to działanie niezgodne z Kodeksem, jest też na to klauzula abuzywna odpowiednio zapisana. Sekundo, trzeba być niespełna rozumu by po takiej ilości historii w sieci (co nie czyni całego obrazu procederu), twierdzić, że robią to tylko po to by bronić się przed tymi "niedobrymi klientami" co kupują i nie odbierają. Poza tym to jest ryzyko prowadzenia biznesu a towar konsument może zwrócić więc po co przedpłata? Nie będę się powtarzał, poczytaj wcześniej. Przypominają mi się niesprawne automaty na dworcach. Wrzuć pieniążek do maszyny a jak nic nie wypadnie to musisz mocno trzepać w obudowę by dostać kasę z powrotem albo produkt.


    Cytat Zamieszczone przez Drithor Zobacz posta
    Ale niskie jest określanie matołami ludzi, którzy zwyczajnie chcą kupić coś taniej, nie rozumiem tego.
    Nazywam matołami ludzi, którzy mimo tylu ostrzeżeń nadal kupują w tym sklepie. Chyba, że ich nie czytali.

  3. #93
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam_j1969 Zobacz posta
    Cały ten sklep jak i jego praktyki są niezgodne z prawem (na przykład branie przedpłat) ale co tam, cena dobra to kupuję.
    Bardzo proszę o wskazanie podstawy prawnej na to wytłuszczone powyżej.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  4. #94
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    37

    Domyślnie

    Bardzo proszę:

    Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)

    Art. 11. 1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia.


    i kolejne paragrafy pod które podpadają:

    1. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpózniej w terminie trzydziestu dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy.

    Nadmienię iż ustawa wskazuje, że w ogóle nie wolno brać przedpłat, więc kuriozum jest pozbawianie możliwości decyzji klienta.
    Ostatnio edytowane przez adam_j1969 ; 09-02-2012 o 16:37

  5. #95
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam_j1969 Zobacz posta
    Nadmienię iż ustawa wskazuje, że w ogóle nie wolno brać przedpłat, więc kuriozum jest pozbawianie możliwości decyzji klienta.
    IMHO muszą być jakieś artykuły, które dopuszczają wyjątki od powyższego. Jak inaczej wytłumaczysz funkcjonujące legalnie w handlu pojęcia zadatek/zaliczka? (uprzedzając pytanie: może być w wysokości 100%).
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  6. #96
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    37

    Domyślnie

    Odpowiedź na to pytanie jest prosta. W przypadku przedsiębiorców niech sobie robią co chcą, choć to i tak ich nie zabezpieczy bo zaliczka jest zwrotna a pobierając zadatek bardzo dużo ryzykują - bo w razie czego oddają razy dwa. Przy ich terminowości wiele osób było by już bogaczami (przypominam, że na wykonanie świadczenia mają 30 dni a tu takie terminy). Więc gadanie o jakiś zabezpieczeniach to mrzonka, tym bardziej, że regularnie przyjmują "zaliczki" w wysokości 100% i nie ma innej opcji. Więc nie może tu być w ogóle mowy o zaliczkowaniu ponieważ zaliczka nie jest obligatoryjna oraz w tej sytuacji równa się zapłacie za towar co oczywiste. Sklep co pobiera określa w regulaminie. Cytat z regulaminu:

    za pobraniem – wówczas zapłata następuje gotówką przy odbiorze towaru,ale dotyczy to tylko zamówień do kwoty 1000zł powyżej musi być dokonana wpłata na konto.
    +
    Warunkiem wydania towaru jest zapłata za towar i przesyłkę.


    Więc co to jest to 100% co trzeba wpłacić na konto? Bo na pewno nie zaliczka.

    i cytuję komentarz sklepu z otyczne.pl

    Ponieważ mieliśmy bardzo wiele przypadków, gdzie klient zamawiający takie aparaty, po prostu ich nie odebrał, zostaliśmy zmuszeniu do pobierania, w takich wypadkach, chociażby zaliczki, aby w ten sposób sprawdzić uczciwe zamiary klienta.(...)W takiej sytuacji wolimy realizować zamówienia rzetelnych klientów, którym naprawdę zależy na towarze.

    Nadmienię iż taki rzetelny klient to wyłącznie taki co wpłaca 100% kasy, bo reszta to oszuści co masowo nie odbierają sprzętu - zadziwiające bo przy takich cenach to chyba nie problem go potem sprzedać. A "chociażby zaliczka" wynosi 100%.

    Poza tym ich regulaminu wynika, że to odnosi się do płatności a nie do zaliczki, mało tego warunkuje wydanie towaru od przedpłaty na konto.

    W przypadku konsumentów jakiekolwiek ograniczenie ich praw, tym bardziej pisemne to kryminał. Jakiekolwiek ograniczenia ich woli, uzależnianie realizacji zamówienia od wpłacenia zaliczki czy wpłacenia 100% kwoty z góry to nieuczciwa praktyka gospodarcza i do tego niezgodna z prawem. I znane są decyzje UOKiK w podobnych sprawach:
    http://www.naszawokanda.pl/orzeczeni...kow_i_agentow/
    chodzi tu o ocenę merytoryczną i interpretację przepisów jako całości. W mojej ocenie to działanie nastawione na efekt, niejasne zasady, ograniczenia, ale co z tego jak niska cena. Wpłać i się martw.

  7. #97
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Drithor Zobacz posta
    @adam_j1969: z całym szacunkiem, masz prawo do swojej opini, niemniej jednak nie szafowałbym tak lekko "matołami".
    Cytat Zamieszczone przez adam_j1969 Zobacz posta
    Nazywam matołami ludzi, którzy mimo tylu ostrzeżeń nadal kupują w tym sklepie. Chyba, że ich nie czytali.
    A nazywaj jak chcesz ale tu na forum nie będziemy tolerować takich odzywek :rolleyes:.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  8. #98
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam_j1969 Zobacz posta
    1. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpózniej w terminie trzydziestu dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy......
    No właśnie. "Jeżeli strony nie umówiły się inaczej....". Canon sprzedaje aparaty na pre-order. W styczniu w Singapurze przyjmowali zamówienia z przedpłatą z terminem dostawy w maju. U nas też można zrobić pre-order na 1Dx. Bez dokładnej znajomości umowy wszystko jest wróżeniem z fusów albo szklanej kuli. Wszyscy klikamy w "akceptuję regulamin sklepu" najczęściej go nie czytając. Czyż nie?

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  9. #99
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    A nazywaj jak chcesz ale tu na forum nie będziemy tolerować takich odzywek :rolleyes:.
    Przepraszam ew. urażonych to się nie powtórzy.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Bez dokładnej znajomości umowy wszystko jest wróżeniem z fusów albo szklanej kuli. Wszyscy klikamy w "akceptuję regulamin sklepu" najczęściej go nie czytając. Czyż nie?
    Problem w tym, że ten regulamin jeśli jest jest w dużej mierze niezgodny z prawem a więc nie obowiązuje to raz, dwa w odniesieniu do kodeksu który w tym momencie używamy zamiast reg. te działania to w ogóle kryminał. A terminy? Toż mówią: będzie za tydzień, proszę wpłacić. Ja mam na to sposób. Piszcie: proszę podać termin, po podaniu piszcie: wpłacam ZADATEK. Nie dotrzymają płacą razy dwa. Myślę, że w takiej sytuacji zadatek chroni interesy obu stron po równo. Taka ma rada.
    Ostatnio edytowane przez adam_j1969 ; 09-02-2012 o 19:33 Powód: Automerged Doublepost

  10. #100
    Coś już napisał Awatar mirasb
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    53
    Posty
    87

    Domyślnie

    Witam
    Jeśli zaakceptowałeś regulamin sklapu i zgodnie z nim ma być wpłacona zaliczka to , że napiszesz , ża wpłacasz zadatek wcale zadatkiem być nie musi.

    Pozdrawiam
    Mirek

Strona 10 z 45 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •