Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: Fotografia koncertowa

  1. #11
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    32

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez myslidar Zobacz posta
    Na większości koncertów jakich byłem f1.8 i ISO3200 to było minimum. Dlatego warto kupić jakaś dobrą stałkę w stylu 85 1.8.
    A jakie masz zdanie nt tej 50 f/1.8 ? 85 mm przy cropie to będzie około 135 mm, wg mnie moze byc troche wasko.

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wałbrzych/Wrocław
    Posty
    1 010

    Domyślnie

    50 f1.8 na f1.8 jest raczej kiepska, trzeba przymykać, ale zdjęcie da się zrobić i to nawet z ciekawym rezultatem. Akurat wersja f1.4 też jakoś nie powala szybkością i celnością, więc jak komuś wystarczy przymknięcie powiedzmy do f2.2 to polecam
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  3. #13
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    164

    Domyślnie

    wczoraj pstrykałem cały koncert C70-200L Fortuna Quartet, ciemno jak w xxxx
    iso 2000/3200 szum, ziarno ale ja lubie takie

    Ostatnio edytowane przez janmar ; 28-11-2011 o 15:10
    2x5Dmk2/fish15/ 17-40L/ 24LII /85 /135L/ 430 EX II/ 2x600EX
    Regulamin pkt8.

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wałbrzych/Wrocław
    Posty
    1 010

    Domyślnie

    Jak fotografowałeś 70-200 i używałeś tylko iso 2000/3200 to uwierz mi - było w miarę jasno
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  5. #15
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 872

    Domyślnie

    ja strzelam z widowni (długa rurka) i z podpórki (łokieć, kolano).
    trzeba przez dłuzszy moment poobserwować, jak się ruszają muzycy i czekać na "martwy moment" (często takowy nastepuje po solówce); wtedy można zejść do dość długiego czasu ekspozycji. Czesto korzystałem z "dobrodziejstw" niedoświetlania i czasem sie udawało, ale przy starych matrycach był to zwykle dramat.
    Przy ciechej muzyce można dostać "uwagę" od sąsiada z fotela obok...
    No i coraz słabiej świecą, czesto od tyłu i wtedy xx... zbita
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 28-11-2011 o 15:52

  6. #16
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    164

    Domyślnie

    ja "martwe momenty" odpuszczam bo mało ciekawe, własnie solówki staram się wyłapywać
    2x5Dmk2/fish15/ 17-40L/ 24LII /85 /135L/ 430 EX II/ 2x600EX
    Regulamin pkt8.

  7. #17
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    113

    Domyślnie

    Używałem kilka razy 50 1.8 z 400d na koncertach i musze przyznać, że nie było tragicznie. Iso 800, słaby af, konieczność wyszukiwania momentów gdy oświetlenie padało na strzelaną postać, ale można - mimo wszystko lepiej niż z obiektywem 2.8. Musisz bardzo uważać na czas bo jak wyjdziesz realnie na dluższy niz 1/50 to ciężko utrzymac ostrość (niestety gwiazdy sie ruszają, a mogłyby spokojnie poczekać)

  8. #18
    Początki nałogu Awatar olek.tbg
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Tarnobrzeg
    Posty
    309

    Domyślnie

    a 70-200 to szczególnie w budżecie do 600zł
    Obawiam się, że zostaje wspomniane 50mm/1.8 lub...dalsze odkładanie pięniędzy
    Mój egzemplarz jest ostry na 1.8, przynajmniej dla mnie. Af nie powala, ale...wolałbym to od manuala

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 872

    Domyślnie

    KRG
    a to dlaczego?
    muzyk zastyga w mistycznym skupieniu...
    "martwe momenty" to także i te, podczas których muzyk przestaje się kiwać, lub nabiera tchu przed kolejnym zadęciem (mówimy o jazzie)

  10. #20
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    32

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olek.tbg Zobacz posta
    a 70-200 to szczególnie w budżecie do 600zł
    Obawiam się, że zostaje wspomniane 50mm/1.8 lub...dalsze odkładanie pięniędzy
    Mój egzemplarz jest ostry na 1.8, przynajmniej dla mnie. Af nie powala, ale...wolałbym to od manuala
    Kupiłem 50mm/1.8, zobaczymy jak bedzie na nastepnych koncertach.
    Nie są to duze pieniadze wiec zawsze mozna odsprzedać bez straty i dozbierać do czegoś innego.


    A jakbyscie mieli wybrać jakiś szeroki (szerszy od 50mm) ze światłem f/2.8 to co byście polecili?

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •