Canon 24-70 mm f/2.8LII EF USM jaka alternatywa ???
Sam w sobie obiektyw nie ma równych - to wiem , tylko ta cena .
Co można kupić "podobnego" tylko tańszego .???
Wersja do druku
Canon 24-70 mm f/2.8LII EF USM jaka alternatywa ???
Sam w sobie obiektyw nie ma równych - to wiem , tylko ta cena .
Co można kupić "podobnego" tylko tańszego .???
Musisz okreslic swoje preferencje ,do czego chcesz używac?Do jakiego body Apsc czy FF.Jakie masz ewent. plany na przyszłość.Jaki poziom ceny to dla Ciebie niższy
Np. jako spacer zoom czy śluby itd
cyt.
--- preferencje ,
--------------- FF.
----------------poziom ceny ?? sigma , tamron nie znam się na firmach produkujących obiektywy więc trudno tu mówic o poziomie ceny
dobry zoom - jasny
----------------spacer zoom
Spacer zoom IMHO lepszy do tego celu i tańszy dajacy nie gorszy ,ostrzejszy obrazek,większy zakres ogniskowych plus stabilizator to 24-105 /f 4/IS L.Jest ciemniejszy ale do tych celów to nie wada IMHO.
Ja koledzę polecę zapoznać się z bardzo dogłębnym porównaniem tego co jest na rynku w kategorii 24-70 2.8
24-70mm f2.8 SHOWDOWN - YouTube
Akurat w teście jest porównywany wspomniany wcześniej Canon I, Sigma, Nikon, oraz nowy Tamron 24-70 2.8 VC.
Pomimo, że Canon i Nikon zgarniają laury, to najlepszym stosunkiem możliwości do ceny jest Tamron ze stabilizacją. Można go kupić u nas za ok. 3500PLN jak dobrze poszukasz.
Jeśli zamiast światła wolisz zakres ogniskowych, to oczywiście świetnie się sprawdzi Canonowski 24-105 f/4.
Alternatywą jest oczywiście wersja pierwsza tego obiektywu, mam wersję pierwszą i mam tak udany egzemplarz, że nawet nie myślę żeby go się pozbywać i zastąpić czymś innym.
Warto pamiętać o staruszku 28-70/2.8. Jeśli wolałbyś nie wydawać pieniędzy w ogóle (no prawie), 28-70/3.5-4.5 też rzuca obraz na matrycę i to lepiej niż cena (350zł ) sugeruje. Oczywiście oba to stare używane klamoty.