Witam Wszystkich
Zdjęcie z dzisiejszego wypadu do miasta. Fotka zrobiona z polarem. Co zrobiłem nie tak że zdjęcie jest ciemne a niebo przepalone? Jak to obejść? Dzięki za wszelkie sugestie.
1.
Wersja do druku
Witam Wszystkich
Zdjęcie z dzisiejszego wypadu do miasta. Fotka zrobiona z polarem. Co zrobiłem nie tak że zdjęcie jest ciemne a niebo przepalone? Jak to obejść? Dzięki za wszelkie sugestie.
1.
Myślę że trzeba przyswoić troche wiedzy na temat używania polara oraz potrenować,a na dodatek umieć ocenić kiedy trzeba go użyć a kiedy nie bo wbrew pozorom czesto polar robi więcej złego niż dobrego :)Cytat:
Co zrobiłem nie tak że zdjęcie jest ciemne a niebo przepalone? Jak to obejść?
a nie było spróbować ustawić zablokować ekspozycji na niebie?
tak strzelam bo się nie znam :)
nie znam się. :P
ale wtedy może trochę ciemniej wyjść dół - u Ciebie ulica i budynki. no ale od tego są różne formaty - ja się RAWami ratuję. upierdliwe to trochę ale można zrobić batch'owe przetwarzanie i na całą serię fotek narzucić jeden zestaw ustawień korygujących.
no i zdjął bym polara...
poczytaj po co jest polar, a później go zakładaj :-)
http://www.canon-board.info/showthread.php?p=836641
P.S.
znień podpis bo aż się ciśnie "Błogosławieni ci, którym chce się poszukać odpowiedzi na forum"
bo było pełno tego!
Ja bym tu polara nie użył, pomiar dał na ulicę w jednym zdjęciu a w drugim na niebo. Z którymś z nich byś coś pewnie zdziałał. Oczywiście strzelając w RAW.
złe warunki - za duża różnica pomiędzy niebem a cieniami... zła pora roku, zła godzina :)
oczywiście - można by jeszcze doświetlić z 1,5 EV + potem wyciągać - na pewno było by lepiej.
Myślę, że z 1 rawa też by się dużo więcej dało zrobić niż to co widzimy.
Wiec może warto zajrzeć do rawa,pewnie coś tam wyciagniesz z tych cieni jak bardzo zależy ci na zdjęciu :)