Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Wątek: Ciemna ziemia, przepalone niebo...

  1. #11
    Bywalec Awatar fyrste
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Nowy Sącz
    Wiek
    47
    Posty
    177

    Domyślnie

    złe warunki - za duża różnica pomiędzy niebem a cieniami... zła pora roku, zła godzina
    oczywiście - można by jeszcze doświetlić z 1,5 EV + potem wyciągać - na pewno było by lepiej.
    Myślę, że z 1 rawa też by się dużo więcej dało zrobić niż to co widzimy.
    Canon 855D + 8-200mm f4

  2. #12
    Uzależniony Awatar iso
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    547

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fyrste Zobacz posta
    złe warunki - za duża różnica pomiędzy niebem a cieniami...
    O, otóż to, i żadne filtry i programy, tylko dobre światło

  3. #13
    Uzależniony Awatar trothlik
    Dołączył
    Sep 2004
    Wiek
    47
    Posty
    782

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fyrste Zobacz posta
    złe warunki - za duża różnica pomiędzy niebem a cieniami... zła pora roku, zła godzina
    oczywiście - można by jeszcze doświetlić z 1,5 EV + potem wyciągać - na pewno było by lepiej.
    Myślę, że z 1 rawa też by się dużo więcej dało zrobić niż to co widzimy.
    No i to jest konkret. Dzięki. A to zdjęcie to jpg prosto z aparatu, nie tykany, tylko przeskalowany, RAWa jeszcze nie ruszałem.
    trothlik
    "Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".

  4. #14
    Uzależniony Awatar Bartek_902
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    DĘBLIN
    Posty
    690

    Domyślnie

    Wiec może warto zajrzeć do rawa,pewnie coś tam wyciagniesz z tych cieni jak bardzo zależy ci na zdjęciu
    EOS + L i kupa gratów ...

  5. #15

    Domyślnie

    Szanowni przedmówcy zapomnieli dodać, że motyw pokazany przez kol. trothlik'a jest to typowa sytuacja, gdy warto zastanowić się nad zastosowaniem techniki HDR. Rozpiętośc tonalna pomiędzy niebem a głębokimi cieniami w kanionie ulicy łatwo przekracza zakres dynamiczny współczesnych cyfrówek.
    Pozdrawia uprzejmie Leopold

  6. #16
    Bywalec Awatar Czapa
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Poznań
    Posty
    179

    Domyślnie

    Jak dla mnie to niebo wcale nie jest wyjarane, w surowej fotografii tak jest w trudnych warunkach, że albo ładne niebo albo dłużej naświetlasz. Jak dla mnie to czas naswietlania ustawiony na jaśniejsze niebo dlatego dół ciemny - tu chyba nie ma co wyjaśniać
    ...Ja tu tylko sprzątam C 5D II :: C 6D :: s 14mm 2.8 :: c 35 1.4mm :: c 40mm 2.8 :: c 85mm 1.8 :: c 70-200mm 2.8 :: Y 565ex :: rf-603 :: 055xprob x2:: 804cr2 :: 701 HDV

  7. #17
    Zablokowany
    Dołączył
    Dec 2010
    Miasto
    Okolice Torunia
    Wiek
    35
    Posty
    37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leopold Zobacz posta
    Szanowni przedmówcy zapomnieli dodać, że motyw pokazany przez kol. trothlik'a jest to typowa sytuacja, gdy warto zastanowić się nad zastosowaniem techniki HDR. Rozpiętośc tonalna pomiędzy niebem a głębokimi cieniami w kanionie ulicy łatwo przekracza zakres dynamiczny współczesnych cyfrówek.
    Pozdrawia uprzejmie Leopold
    Tylko po co? Czy aby na pewno każdemu HDR odpowiada? Nie każdy lubi takie zabawki.
    Zamiast kupować UWA klejmy panoramy z kitów

  8. #18
    Dopiero zaczyna Awatar TomiCan
    Dołączył
    Jul 2010
    Miasto
    Opole
    Wiek
    48
    Posty
    49

    Domyślnie

    Do ciekawych kadrów można spróbować jeszcze filtry szare połówkowe najlepiej system cokin

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomBlack Zobacz posta
    Tylko po co? Czy aby na pewno każdemu HDR odpowiada? Nie każdy lubi takie zabawki.
    Zamiast kupować UWA klejmy panoramy z kitów
    Nie widzę nic złego w HDR, to po prostu sztuczne powiększanie dynamiki tonalnej fot, która w cyfrze po prostu ssie. Robimy jedno zdjęcie z ekspozycją na cień, drugie na niebo i kleimy. Bez żadnych koszmarków w kontrastach lokalnych.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  10. #20
    Początki nałogu Awatar photographus
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    60
    Posty
    434

    Domyślnie

    Więc tak kolego: polar tak (do podkreślenia koloru nieba a nie wyrównania ekspozycji) i do tego fota w RAW, a w wywoływaczu (np. w LR) filtr gradientowy. Efekt można także uzyskać używając filtra połówkowego szarego i mierząc ekspozycję na "ciemne" obszary zdjęcia.
    Reasumując: uważam, że wystarczy bez filtrów zrobić RAWA i pobawić się w LR
    pozdrówka
    regulamin pkt 8

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •