Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 36 z 36

Wątek: Ciemna ziemia, przepalone niebo...

  1. #31
    Zablokowany
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    ... można naświetlić "na cienie", wywołać odzyskując w wypalonych światłach co się da i efekt powinien być akceptowalny.
    Co Ty chcesz odzyskać w tych wypalonych światłach ?? Jak czegoś nie ogarniasz to przynajmniej nie wprowadzaj ludzi w błąd.

  2. #32

    Domyślnie

    Przykładowe zakresy dynamiczne: ciemne wnęrze z jasnym oknem (dynamika wzroku ludzkiego) 10 000 : 1 czyli 12-14 EV, typowa lustrzanka cyfrowa 500 (1000?) : 1 czyli 9-10 EV. Na razie nie da się jedną ekspozycją pokryć zakresu dynamicznego postrzeganego przez oko, bo brakuje jakieś 4-5 EV, a w najlepszym razie, nieco forsując RAW'a, można uzyskać dodatkowo 1(2?) EV, oczywiście ze stratą jakości.
    Przy zastosowaniu materiałów fotochemicznym (pamietacie slajdy ORWO i jesienne pokazy dla znajomych obrazków z wypraw? ) wykorzystywaliśmy niezwykle sprzyjający kształt krzywej charakterystycznej emulsji fotograficznej, mającej z grubsza kształt wyciągniętego "S". Czyli w zakresie tonów średnich charakterystyka była mniej więcej liniowa, w tonach niskich i wysokich "quasi" logarytmiczna, czyli dużej zmianie sygnału odpowiadała niewielka zmiana zaczernienia(*). Oczywiście do pewnych granic, bo co się przejarało, to było przejarane i finito. Dla CCD (CMOS) mamy niemal liniową charakterystykę w całym zakresie (sygnał jest proporcjonalny do oświetlenia) i stąd mniejsza tolerancja na niedoświetlenie lub prześwietlenie. Z drugiej strony, liniowość odpowiedzi ułatwia mapowanie tonów (albo chocby zwykłe "fusion" czyli liniowe scalenie i przeskalowanie).
    Pozdrawia nieliniowy Leopold

    (*) W takiej np. astronomii od dawna stosowano różne techniki dla przeprowadzenia fotometrii fotograficznej, czyli pomiaru natężenia sygnału na podstawie zarejestrowanego lokalnego zaczernienia kliszy. I oprócz wyzaczania przebiegu krzywej charakterystycznej w jednostkach fizycznych (wykorzystując np. filtry kalibracyjne - stopniowe) stosowano różne techniki (np. de Vouculers'a) właśnie linearyzacji krzywej charakterystycznej, szczególnie w zakresie tonów niskich!!! Czyli dla niektórych liniowość CCD jest własnie cudna.

  3. #33

    Domyślnie

    Ja bym zrobił tak;
    Statyw 1 fota expozycja na ( - ) na niebo, 2 fota przepałiłbym w cieniu wszystko w RAW
    wyciągnął bym w LR, połączył w Photoshopie, może z tego by coś wyszło.
    5D, 40D, CP-E4, 16/2,8 Zenitar. 50/1,4. 24-70/2,8 L 70-200/4L 550ex + 580exII, CP-E3, DigiMate III + blendy, świecidełka
    ---------------------------------------

  4. #34

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez drfidel Zobacz posta
    Znakomita porada.
    i jeszcze lepsza...

    Cytat Zamieszczone przez drfidel Zobacz posta
    Co Ty chcesz odzyskać w tych wypalonych światłach ?? Jak czegoś nie ogarniasz to przynajmniej nie wprowadzaj ludzi w błąd.
    jak nie ogarniasz to czytaj ze zrozumieniem, bo kolega napisał:
    odzyskując w wypalonych światłach co się da
    bo nie zawsze jest tak, że nie da się nic, ani nie zawsze jest tak, że nie da się wszystkiego...

    po to mamy i podgląd na LCD, po to mamy obróbkę w LR, PS itp., po to mamy RAW i HDR, żeby współczesna fotografia była łatwiejsza i przyjemniejsza. jeśli ktoś sobie nie radzi z prawidłowym naświetlaniem - ratuje się obróbką.. nie radzi sobie z obróbką - liczy na super-sprzęt.. itd.

    w przypadku tego zdjęcia HDR może pomóc - cienie nie są aż tak straszne, nie ma przepaleń - jest z czego ratować. jedyna rada - robić w RAW i martwić się przy obróbce, co nie zwalnia z myślenia przy komponowaniu i optymalnym dobraniu parametrów już przy kadrowaniu.. co zawsze powtarzam...
    .
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    ..
    ..
    w LR:
    korekcja ekspozycji, Korekcja światła, Wypełnienie światłem, Krzywe tonalne
    .
    Ostatnio edytowane przez fotopawkas ; 30-12-2010 o 12:30 Powód: Automerged Doublepost
    50D+grip, kilka szkiełek i gratów typu "akcesoria foto"...
    suma ogniskowych obiektywów nie przedłuży męskości...
    wielkość matrycy nie ogranicza wyobraźni...

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  5. #35
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    404

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trothlik Zobacz posta
    Tyle że jak by nie było tego filterka to chyba niebo by było bardziej zjarane...Czy się mylę?
    Następnym razem radzę sprawdzić, obrócić polara o 90 stopni od poprawnego w danym momencie położenia i strzelić fotkę drugą dla prezentacji możliwości polara.
    Jeśli był poprawnie ułożony to można było skorygować ekspozycję na +, resztę wyciągnąć z RAW. Autobracketing byłby tu przydatny, chyba że wierzysz swojemu telewizorkowi lub/i dobrze interpretujesz histogram na podglądzie. Tak czy tak lepiej mieć w odwodzie różne ekspozycje tego kadru, jeśli krok byłby < 1EV to nawet całkiem naturalnego HDR-a można wysmażyć z 3 klatek.
    Nawet z tego jpga coś się da tyle że banding na niebie już widoczny, lepiej z RAW.


  6. #36
    Coś już napisał Awatar Sieku
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    83

    Domyślnie

    jak dla mnie jeśli ratować to zdjęcie to zostaje PS jeśli unikać takich zdjęć to albo ratować to hdrem albo jakiś szary filtr połówkowy lub robić tak jak robisz I ściągać w rawie jeśli niebo nie jest białe a np ziemia czarna bo z bieli I czerni nic nie wyciągniesz. takie moje zdanie.

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •