Jako iż jest to mój pierwszy post na tym forum - dzień dobry a raczej dobry wieczór wszystkim.
Będę tutaj sukcesywnie zamieszczał swoje fotki licząc na Wasze opinie.
Na pierwszy ogień - zdjęcie Magdy.
Czekam na opinie
Wersja do druku
Jako iż jest to mój pierwszy post na tym forum - dzień dobry a raczej dobry wieczór wszystkim.
Będę tutaj sukcesywnie zamieszczał swoje fotki licząc na Wasze opinie.
Na pierwszy ogień - zdjęcie Magdy.
Czekam na opinie
krew w nosie ;)
Fotografując w ten sposób uwypuklasz jej trójkątną twarz
Dodam może tylko iż Magda na tym zdjęciu (1) nie pozowała, po prostu rozmawiała z kolegą w pracy, z tyłu za jej plecami mieści się ogromne okno, które wcale nie ułatwiało mi zadania.
Kolejne (nie pozowane)zdjęcie Magdy
Witaj!
Tło na jakim fotografujesz, to bardzo istotna sprawa. Staraj się by w miarę możliwości nie było specjalnie urozmaicone, a już napewno nie zawierało dużej rozpiętości tonalnej tak jak na pokazanych fotkach. Zwróć uwagę, że zatraciłeś wiele detali w jasnościach - elementy głowy, włosy zlewają się w jedno z tłem zatracając kształty.
Namów Magdę na zdjęcia pozowane, zadbaj o tło i by pokazała ci się w z jak najlepszej strony. Fotografowanie kogoś w trakcie rozmowy najczęściej skutkuje dziwnymi grymasami ust, nie wygląda to najlepiej.
foto 2 - Brak ostrości na pierwszym planie twarzy tak bardzo mi nie przeszkadza jak właśnie to okno z tyłu, prawie zlewające się z częścią głowy. To, że Magda nie pozowała w tym momencie to żadne usprawiedliwienie - oglądamy efekt końcowy w postaci fotografii.
Jest jakaś taka autentyczność w tym zdjęciu, ale to chyba bardziej za sprawą B/W
Dziękuje Mellan. Zgadzam się z Tobą w 100%, niestety nie zawsze mamy możliwość ingerencji w tło tak jak byśmy sobie tego życzyli, szczególnie przy zdjęciach niepozowanych.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Masz rację, żadne usprawiedliwienie, napisałem to tylko po to aby przybliżyć Wam "plan zdjęciowy";-)
Kolejne zdjęcia, tym razem z ExtremeMoto 2008 które odbyło się w maju na lotnisku Bemowo w Warszawie.
Po raz pierwszy uczestniczyłem w takiej imprezie, napiszcie co warto by zmienić, nad czym popracować aby w przyszłym roku móc cieszyć się z lepszych zdjęć
3
4
5
6
7
8
9
10
11
3, 4, 5 - podobają mi się. 5 najbardziej, szkoda że przednie koło maszyny nie zamroziło się tak jak na 4
w 5 pozycja kierowcy bardzo mi się podoba - przez jego prawą nogę fajnie poruszoną kojarzy się z taką 'potężną' hulajnogą
1,2 - zbyt duży kontrasty tło/ modelka , z takimi matryca cyfrowa sobie nie poradzi, tak więc dominują przepalenia z utratą większości szczegółów, a szkoda. Modelka warta niejednej sesji8). Z drugiej serii świetne 5 - piękne dynamiczne ujęcie, oddanie ruchu jeszcze lepsze niż w 4 (też mi się podoba) przez dynamiczne rozmazanie tła . W 5 - dłuższa ogniskowa potęguje ten efekt. Nie przeszkadza poruszona noga. Jak dla mnie zbyt mocne zamrożenie kadru odbiera dynamikę ujęciu np tu -6- obiekt jak wklejony w tło, trochę jak montaż, zdjęcie ogólnie mi się podoba , ładne ujęcie samego "jeźdźca", 7 -lepiej oddaje ruch, obciąłbym trochę dołu. 8 - tu mi nie widzi się kompozycja kadru i balans bieli.
Witam
Czy twoja puszka ma skłonność do prześwietleń, czy świadomie podbijasz ekspozycję ? Osobiście skorygował bym troszkę na minus w większości zdjęć. Portrety jakoś do mnie nie trafiają, za to motory rewelacja. Fajne panoramki i świetnie trafione momenty, jedynie mógłbyś przyciemnić tło (winetą lub na maskach) bo trochę rozprasza.
Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o ekspozycje w 3,4 i 5 bo tam chyba najbardziej widać prześwietlenie (nie licząc 1), to z tego co pamiętam + z informacji z pliku wychodzi że ekspozycja była ustawiona na +0,33 EV.
Było wtedy bardzo słonecznie + słońce odbijało się od betonu, więc myślałem że zdjęcia, jeśli będę się sugerował ustawieniami aparatu, wyjdą niedoświetlone (tak na chłopski rozum), dlatego specjalnie podbijałem o 1/3 EV, jak widać nie potrzebnie (ale na LCD wszystko wyglądało OK).
Używałem wtedy pomiaru "ewaluacyjny-segmentowy (powiązany z 35 segmentami AF)" tak to się chyba nazywa i to był chyba mój błąd, bo trzeba było użyć "częściowego, 9% kadru" lub "centralnie ważonego" (chociaż sam nie wiem czym on się różni od tego ewaluacyjno-segmentowego)
Zdjęcia "skoczków" były robione z +2/3 EV
Gdzie popełniłem błąd? Jakiego pomiaru powinienem był użyć?
Jak przyciemnić tło na maskach? Rozumiem że mówisz o fotoszopie, ale dalej nie wiem o co chodzi:oops:
5 świetnie uchwycona
11 bardzo dobre kolory
co do reszty motorów tych na niebie, podrasowałbym niebo, kolory bledną.
Gdzie Wy widzicie te rażące prześwietlenia w 3, 4, 5 ?
No może nie rażące, ale na 3, 4 i 5 tło moim zdaniem jest prześwietlone tak o jakieś 2/3 EV (to sporo) a na 3 i 5 motocykliści o 1/3 EV (da się przeżyć)
Kolejne zdjęcia.
12
13 - Pechowiec
14
15 (mimo że ucięte, bardzo lubie to zdjęcie)
16
Super...w 16 to naturalny zoom effect czy zabawa w PS ?
16 - wjechało mi do mieszkania aż strach w oczach i teraz nie wiem - świetne, robi wrażenie jakby cały czas jechał
pozdrawiam
william4i, wybacz niemerytoryczne trzy grosze amatrora_analogowca.. :)
FOTKA nr.15 JEST WYCZESANA! ;)
Kij w oko że ucięta. Jak dla mnie została istota tego zdjęcia. Jest stoicki spokój pilota z notatkami, a wszystko inne - kierowca wachlujący kółkiem, pęd, błoto, moc silnika - to dla pilota inny, nierealny świat. Tego dla niego nie ma. Jak na zdjęciu :mrgreen:
I tylko jedno pytanie - podbijałeś jakoś kolor wydechu??? Czy gazy w tym sprzęcie rzeczywiście mają taką nierealną temperaturę?
16 robi naprawdę świetne wrażenie. Zastanawiam się jakby wyglądała przez okulary 3d.
Heh :) Grunt to mieć szczęście do przypadkowych efektów ;)
Dziękuję wszystkim za miłe słowa, szczególenie jeśli chodzi o 16.
W sumie to byłem przygotowany na najgorsze. Na plfoto, zdjęcie zostało ocenione na 5,5 i opisane jako żałosne, ale tak to już jest, jednym się podoba innym nie i trzeba się z tym pogodzić.