Taki X-Rite i1Display Pro
https://www.youtube.com/watch?v=yQ0RWGIDGTs
Nowy
Używany
Taki X-Rite i1Display Pro
https://www.youtube.com/watch?v=yQ0RWGIDGTs
https://www.photographer-limerick.com/
Canon G3, Canon 450D, Canon 80D, Canon 6DMKII, Canon SX60HS, Canon R, Sigma 24-105mm F4 ART, Canon 50mm F1.8 STM, Canon 100mm F2.8, Canon 70-200mm F2.8 IS II USM, Canon 70-300mm F4-5.6 IS II USM Nano
Dzisiaj odebrałem kalibrator i zrobiłem kalibrację oraz utworzyłem profil. Muszę przyznać, że nie spodziewałem się takiego efektu. Kalibrator poza sprawdzaniem samego monitora i sprawdza również światło na stanowisku pracy. Jeszcze tego nie sprawdziłem ale przypuszczam, że można stworzyć różne profile w zależności od światła otoczenia.
Jestem zadowolony z urządzenia.
https://www.photographer-limerick.com/
Canon G3, Canon 450D, Canon 80D, Canon 6DMKII, Canon SX60HS, Canon R, Sigma 24-105mm F4 ART, Canon 50mm F1.8 STM, Canon 100mm F2.8, Canon 70-200mm F2.8 IS II USM, Canon 70-300mm F4-5.6 IS II USM Nano
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Skoro twierdzicie, że nie sprawdza światła otoczenia to dla czego jednym z kroków kalibracji jest postawienie kalibratora na stole z zasłoniętym czujnikiem przez "białą" zaślepkę?
https://www.photographer-limerick.com/
Canon G3, Canon 450D, Canon 80D, Canon 6DMKII, Canon SX60HS, Canon R, Sigma 24-105mm F4 ART, Canon 50mm F1.8 STM, Canon 100mm F2.8, Canon 70-200mm F2.8 IS II USM, Canon 70-300mm F4-5.6 IS II USM Nano
Służy do bajerowania użytkownika. To jest kolorymetr, zmierzy cośtam bardzo zgrubnie, czyli nie zmierzy. Nawet spektroradiometry za pół bańki nie są w stanie skorelować widma podświetlenia monitora do specyfiki światła otoczenia, bo po prostu nie ma odpowiednich metod pomiarowych.
Poza tym, korekcja do otoczenia ogranicza się do korekcji punktu bieli a nie modyfikacji adaptacji chromatycznej. Do innego punktu bieli ludzkie oko przyzwyczaja się samo, tak więc to bajer a nie ficzer.
Paweł.
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
oczywiscie , ze sprawdza
sa dwie Strategie:
1. Punkt bieli monitora zostaje dostoswany do barwy oswietlenia otoczenia w jakim znajduje sie Monitor i to jest mozliwe dzieki wbudowanemu kolorymetrowi. Chodzi o to , ze jesli masz biala kartke paieru w poblizu otoczenia , aby na monitorze Biel miala ten sam odcien. Dzieki temu Unika sie ciaglego dostosowania oka do roznej temp. barwowej otoczenie i monitora. To Tak, jakby na Monitor zostal zalozony filtr barwny. Oczywiscie wszystkie kolory zostaja odpowiednio zmienione.
2. Ustala sie punkt bieli monitora , najczesciej na 5500- 5600 K i dba sie o to, by otoczenie monitora bylo oswietlone swiatlem o tej samej temperaturze barwowej mozliwie niezmiennej.
Ktora Strategie wybrac , nie podpowiadam , niech kazdy zadecyduje sam.
tyle w skrocie.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 10-01-2020 o 09:45
I tak mi się właśnie wydawało. Czyli działa tak jak myślałem, ze działa.
Pozdrawiam
https://www.photographer-limerick.com/
Canon G3, Canon 450D, Canon 80D, Canon 6DMKII, Canon SX60HS, Canon R, Sigma 24-105mm F4 ART, Canon 50mm F1.8 STM, Canon 100mm F2.8, Canon 70-200mm F2.8 IS II USM, Canon 70-300mm F4-5.6 IS II USM Nano
Kolego @Mohinder nie, nie działa tak jak to opisał @Bechamot. Kolegę @Bechamota uprasza się nie wypisywania banialuków, bo to już recydywa.
Po pierwsze: Kolorymetr nie ma fizycznej możliwości zmierzyć ani "barwy otoczenia" ani parametrów światła odbitego od kartki papieru. To jest technicznie niemożliwe. W ogóle nie ma czegoś takiego jak "barwa otoczenia". A co do oświetlana kartki, pomijam już takie detale jak wybielacze optyczne w papierze, reemitujące w niebieskiej części widma, zależnie od spd światła które na niego pada. Przykładowo w dzień, kiedy z okna wpada więcej światła dziennego kartka będzie bardziej "niebieska" niż po zmroku nawet w świetle standaryzowanym D50, kiedy będzie bardziej "żółta".
Po drugie: Ustawienie CCT monitora nie odpowiada skorelowanej temperaturze barwowej światła otoczenia. Światło otoczenia powinno być "chłodniejsze", w sensie ekwiwalent CCT wyższy o 500-1500K, aby wizualnie wyglądało jak biel monitora. Nawet dokładnie nie wiadomo dlaczego się tak dzieje a najnowsze badania nad fizjologią widzenia wskazują, że przyczyna leży w mało zbadanym kolejnym etapie percepcji wzrokowej. Oczywiście nie ma żadnych metod obliczeniowych umożliwiających matematyczne modelowanie tego zjawiska.
Po trzecie, w typowej fotografii punkt bieli monitora powinien być zbliżony do skorelowanej temperatury barwowej 6500K, nie 5500 ani 5600K.
To co robi I1 Profiler przy współpracy z czujnikiem są to pewne bardzo zgubne założenia i modyfikacje "coś", zmieniające aby użytkownik miał poczucie dobrze wydanej kasy na zestaw kalibracyjny. Nic zanadto więcej. Nie należy tego używać, gdyż wszelkie "dodatki" wkładają swoje trzy grosze w profil i krzywienie trc karty graficznej, które powinno być jak najmniejsze.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 15-01-2020 o 01:11