Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Wątek: Kalibracja Sigmy vs rekojmia i zwrot obiektywu

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    56
    Posty
    2 461

    Domyślnie

    Mikroregulacja w 50D to jedna wielka lipa. Takie jest moje zdanie po kilkumiesięcznym obcowaniu z tym body. Dodatkowo nie wiem dlaczego ale EF50/1,8 miał problemy z AF tylko z tym body, z moimi pozostałymi 10D, 5D i 1DII trafia w punkt i jest pstro od 1,8 a z 50D było mydło do niemal 2,8 i z bliska FF a z daleka BF albo odwrotnie, mikroregulacja oczywiście nie rozwiązała problemu. Problem rozwiązała sprzedaż 50D.

  2. #12
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    gdynia
    Wiek
    46
    Posty
    269

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Jeśli jednak nie jesteś przedsiębiorcą, to powołując się na niezgodność towaru z umową możesz spokojnie żądać wymiany na inny egzemplarz. Ewentualnie, jeśli nie będzie to możliwe - zwrot gotówki.
    Kupiłem już wiele obiektywów, ale z żadnym nie dostałem umowy, że szkło będzie ostrzyć w punkt na mojej puszce. Po zakupie zostaje Ci tylko gwarancja, na zwrot pieniędzy z tytułu niezgodności z umową bym nie liczył.

  3. #13
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    74

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pjakusz Zobacz posta
    Kupiłem już wiele obiektywów, ale z żadnym nie dostałem umowy, że szkło będzie ostrzyć w punkt na mojej puszce. Po zakupie zostaje Ci tylko gwarancja, na zwrot pieniędzy z tytułu niezgodności z umową bym nie liczył.
    to akurat nie jest chyba takie oczywiste. nie dostales tez umowy, ze szklo bedzie ostrzylo na nieskonczonosc, ze przyslona bedzie sie domykac itp.
    moj tok myslenia jest taki, ze nie kupujesz szkla tylko DZIALAJACE szklo. czyli w wypadku AF ostrzace tam gdzie trzeba...
    nie chce jednak filozofowac i stad pytanie na forum - moze ktos juz zetknal sie z taka opcja.

  4. #14
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    809

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Nikt z Was nie ma racji.
    Najbliżej jest Przemek_PC z tym jednak warunkiem, że towar nie może nosić śladów używania.
    To może oświeć nas swoją wiedzą i wytłumacz jaśniej w czym niby przedmówca dreamstorm nie ma racji ??

    Cytat Zamieszczone przez dreamstorm Zobacz posta
    Niezgodność towaru z umową nie obliguję sprzedawcę do wymiaru towaru na inny. To, że w M'n'Ms i Jowiszu czy innych molochach wymieniają na nowy i akceptują zwroty jak coś nie gra to tylko ich dobra wola.
    Sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot i oddać kasę albo wymienić na nowy jeśli towar był zakupiony poza siedzibą firmy (np. przez Internet) Jeśli poszedłeś do sklepu i kupiłeś obiektyw to sprzedawca nie musi Ci wymieniać na inną sztukę ani oddawać kasy, jeśli tą można naprawić. Dopiero jeśli okaże się, że "naprawa" nie przynosi skutku, możesz zażądać zwrotu kasy lub wymiany na nowy.

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    pjakusz, nie wszystko musi być na piśmie. Zwrot pieniędzy nie będzie faktycznie prosty, ale wymiany na nowy trzeba się domagać.
    nowart, nie ma racji w tym, że kupując w tradycyjnym sklepie to do nas należy wybór czy żądamy naprawy czy wymiany na nowy. Zwrotu kasy można jednak żądać dopiero wtedy, gdy to, czego żądaliśmy początkowo jest niewykonalne lub skutkuje dla sprzedawcy zbyt wysokimi kosztami. To jest oczywiste i wystarczy poczytać ustawę, bo o orzecznictwie już nawet nie wspomnę. Jako sprzedający powinieneś wiedzieć o takich sprawach.

  6. #16
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    gdynia
    Wiek
    46
    Posty
    269

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maczetka Zobacz posta
    to akurat nie jest chyba takie oczywiste. nie dostales tez umowy, ze szklo bedzie ostrzylo na nieskonczonosc, ze przyslona bedzie sie domykac itp.
    A właśnie że dostałem. Te wszystkie dane są w specyfikacji obiektywu. W specyfikacji za to nie ma słowa o tym, że zestaw szkło + MOJE body będzie działać poprawnie. Sprzedawca zawsze może powiedzieć, że to z moim body jest problem. Dlatego zostaje tylko postępowanie gwarancyjne. Jeśli okaże się, że z obiektywem faktycznie jest coś nie tak i ma wadę nie do wyregulowania to dopiero wtedy można zażądać wymiany na inny model albo zwrotu pieniędzy. Jeśli sprzedawca od razu godzi się na taki układ, to tylko jego dobra wola.

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    To powiedz to jeszcze sędziom, że źle orzekają.

  8. #18
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    gdynia
    Wiek
    46
    Posty
    269

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    To powiedz to jeszcze sędziom, że źle orzekają.
    A który sąd prowadził sprawę o zwrot pieniędzy za obiektyw z powodu niecelnego AF?

  9. #19
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek_PC Zobacz posta
    Mikroregulacja w 50D to jedna wielka lipa. Takie jest moje zdanie po kilkumiesięcznym obcowaniu z tym body. Dodatkowo nie wiem dlaczego ale EF50/1,8 miał problemy z AF tylko z tym body, z moimi pozostałymi 10D, 5D i 1DII trafia w punkt i jest pstro od 1,8 a z 50D było mydło do niemal 2,8 i z bliska FF a z daleka BF albo odwrotnie, mikroregulacja oczywiście nie rozwiązała problemu. Problem rozwiązała sprzedaż 50D.
    Przy oglądaniu w skali 100% odczuwalność mydła oraz wykrywalność błędów AF jest proporcjonalna do gęstości upakowania matrycy. Po prostu.

  10. #20
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    809

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    nowart, nie ma racji w tym, że kupując w tradycyjnym sklepie to do nas należy wybór czy żądamy naprawy czy wymiany na nowy. Zwrotu kasy można jednak żądać dopiero wtedy, gdy to, czego żądaliśmy początkowo jest niewykonalne lub skutkuje dla sprzedawcy zbyt wysokimi kosztami. To jest oczywiste i wystarczy poczytać ustawę, bo o orzecznictwie już nawet nie wspomnę. Jako sprzedający powinieneś wiedzieć o takich sprawach.
    Dziękuję za końcowe pouczenie tato. Przyzwyczaiłem się do Twoich docinek pod swoim adresem, szkoda jedynie, że tak nieporadnych i nie mających nic wspólnego z rzeczywistością.
    Ale przejdźmy do sedna sprawy. Żeby było łatwiej, wypunktowałem wszystkie najważniejsze informacje o których wspomniał przedmówca odsiewając nieistotne informacje.
    Proszę o wskazanie palcem, jak dziecku, w którym miejscu autor, któremu wypomniałeś niewiedzę wspomniał o tym, iż "kupując w tradycyjnym sklepie to do nas należy wybór czy żądamy naprawy czy wymiany na nowy"

    Cytat Zamieszczone przez dreamstorm Zobacz posta
    -Niezgodność towaru z umową nie obliguję sprzedawcę do wymiaru towaru na inny.
    -Sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot i oddać kasę albo wymienić na nowy jeśli towar był zakupiony poza siedzibą firmy (np. przez Internet)
    -Jeśli poszedłeś do sklepu i kupiłeś obiektyw to sprzedawca nie musi Ci wymieniać na inną sztukę ani oddawać kasy, jeśli tą można naprawić. -Dopiero jeśli okaże się, że "naprawa" nie przynosi skutku, możesz zażądać zwrotu kasy lub wymiany na nowy.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •