Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: Kalibracja Sigmy vs rekojmia i zwrot obiektywu

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    74

    Domyślnie Kalibracja Sigmy vs rekojmia i zwrot obiektywu

    Mam nadzieje, ze dobry dzial, jesli nie to prosze moderatora o przeniesienie watku.

    Kupilem w zeszlym tygodniu Sigme 50 1.4. Testowalem w sklepie na focus charcie i na odleglosciach "sklepowych" byl lekki FF. Udalo sie go jednak wyregulowac w body a poniewaz obiektyw byl poza tym ostry i w ogole ok, kupilem. W domu okazalo sie, ze przy wprowadzonej korekcie na dluzszych dystansach (np. 5m) pojawia sie BF. Po zdjeciu korekty jest ok, ale na krotkich FF....

    Sprawe rozwiazalaby pewnie kalibracja w serwisie - i moze tak trzeba bedzie zrobic, ale niechetnie podchodze do wysylania drogiej puszki na min 2 tygodnie do Gdyni. Zastanawiam sie nad kwestia rekojmi udzielonej przez sprzedawce.
    Czy nie ostrzacy w punkt obiektyw podpada pod niezgodnosc towaru z umowa i mozna domagac sie wymiany do skutku na inny egzemplarz?
    Co myslicie? Moze ktos mial juz taki przypadek?

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    A jesteś przedsiębiorcą skoro chcesz korzystać z rękojmi?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Jeśli jednak nie jesteś przedsiębiorcą, to powołując się na niezgodność towaru z umową możesz spokojnie żądać wymiany na inny egzemplarz. Ewentualnie, jeśli nie będzie to możliwe - zwrot gotówki.
    Ostatnio edytowane przez MC_ ; 11-01-2011 o 11:56 Powód: Automerged Doublepost

  3. #3
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    gdynia
    Wiek
    46
    Posty
    269

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Jeśli jednak nie jesteś przedsiębiorcą, to powołując się na niezgodność towaru z umową możesz spokojnie żądać wymiany na inny egzemplarz. Ewentualnie, jeśli nie będzie to możliwe - zwrot gotówki.
    Kupiłem już wiele obiektywów, ale z żadnym nie dostałem umowy, że szkło będzie ostrzyć w punkt na mojej puszce. Po zakupie zostaje Ci tylko gwarancja, na zwrot pieniędzy z tytułu niezgodności z umową bym nie liczył.

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    74

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pjakusz Zobacz posta
    Kupiłem już wiele obiektywów, ale z żadnym nie dostałem umowy, że szkło będzie ostrzyć w punkt na mojej puszce. Po zakupie zostaje Ci tylko gwarancja, na zwrot pieniędzy z tytułu niezgodności z umową bym nie liczył.
    to akurat nie jest chyba takie oczywiste. nie dostales tez umowy, ze szklo bedzie ostrzylo na nieskonczonosc, ze przyslona bedzie sie domykac itp.
    moj tok myslenia jest taki, ze nie kupujesz szkla tylko DZIALAJACE szklo. czyli w wypadku AF ostrzace tam gdzie trzeba...
    nie chce jednak filozofowac i stad pytanie na forum - moze ktos juz zetknal sie z taka opcja.

  5. #5
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    809

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Nikt z Was nie ma racji.
    Najbliżej jest Przemek_PC z tym jednak warunkiem, że towar nie może nosić śladów używania.
    To może oświeć nas swoją wiedzą i wytłumacz jaśniej w czym niby przedmówca dreamstorm nie ma racji ??

    Cytat Zamieszczone przez dreamstorm Zobacz posta
    Niezgodność towaru z umową nie obliguję sprzedawcę do wymiaru towaru na inny. To, że w M'n'Ms i Jowiszu czy innych molochach wymieniają na nowy i akceptują zwroty jak coś nie gra to tylko ich dobra wola.
    Sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot i oddać kasę albo wymienić na nowy jeśli towar był zakupiony poza siedzibą firmy (np. przez Internet) Jeśli poszedłeś do sklepu i kupiłeś obiektyw to sprzedawca nie musi Ci wymieniać na inną sztukę ani oddawać kasy, jeśli tą można naprawić. Dopiero jeśli okaże się, że "naprawa" nie przynosi skutku, możesz zażądać zwrotu kasy lub wymiany na nowy.

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    gdynia
    Wiek
    46
    Posty
    269

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maczetka Zobacz posta
    to akurat nie jest chyba takie oczywiste. nie dostales tez umowy, ze szklo bedzie ostrzylo na nieskonczonosc, ze przyslona bedzie sie domykac itp.
    A właśnie że dostałem. Te wszystkie dane są w specyfikacji obiektywu. W specyfikacji za to nie ma słowa o tym, że zestaw szkło + MOJE body będzie działać poprawnie. Sprzedawca zawsze może powiedzieć, że to z moim body jest problem. Dlatego zostaje tylko postępowanie gwarancyjne. Jeśli okaże się, że z obiektywem faktycznie jest coś nie tak i ma wadę nie do wyregulowania to dopiero wtedy można zażądać wymiany na inny model albo zwrotu pieniędzy. Jeśli sprzedawca od razu godzi się na taki układ, to tylko jego dobra wola.

  7. #7
    Bywalec
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Ziemia obiecana
    Wiek
    51
    Posty
    242

    Domyślnie

    ja nie miałem obiektywu chyba 4 dni robocze wysłałem w czwartek ok 13 dostałem chyba w środę i był to sezon urlopowy więc tym bardziej spodziewałem terminu bliższego 14-tu dniom.
    Jakieś body + jakieś słoiki + podstawka pod aparat + jakieś świecenie + Dużo chęci I brak czasu na focenie

  8. #8
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Bieruń
    Wiek
    44
    Posty
    642

    Domyślnie

    Proponuję jednak poczytać ustawę
    https://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/0...c_tekst_je.pdf
    Niezgodność towaru z umową nie obliguję sprzedawcę do wymiaru towaru na inny. To, że w M'n'Ms i Jowiszu czy innych molochach wymieniają na nowy i akceptują zwroty jak coś nie gra to tylko ich dobra wola.
    Sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot i oddać kasę albo wymienić na nowy jeśli towar był zakupiony poza siedzibą firmy (np. przez Internet) Jeśli poszedłeś do sklepu i kupiłeś obiektyw to sprzedawca nie musi Ci wymieniać na inną sztukę ani oddawać kasy, jeśli tą można naprawić. Dopiero jeśli okaże się, że "naprawa" nie przynosi skutku, możesz zażądać zwrotu kasy lub wymiany na nowy.
    ...tyle, że ja nie jestem prawnikiem i radzę nie polegać na opinii osób, które z prawem nie mają wiele wspólnego (tzn. moim), tylko poczytać samemu
    pozdrawiam
    Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5

  9. #9
    Bywalec
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Ziemia obiecana
    Wiek
    51
    Posty
    242

    Domyślnie

    Też mi się wydaje że zwrot z tytułu niezgodności towaru z umową możliwy jest tylko przy zakupach poza siedzibą firmy w innym przypadku to tylko dobra wola sprzedawcy.
    Jakieś body + jakieś słoiki + podstawka pod aparat + jakieś świecenie + Dużo chęci I brak czasu na focenie

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    56
    Posty
    2 461

    Domyślnie

    Strebor, towar kupiony poza siedzibą firmy możesz zwrócić w ciągu 10 dni pod warunkiem, że nie jest używany. To zupełnie co innego niż zwrot z powodu jakiejś wady.

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •