Strona 7 z 49 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 489

Wątek: Ostrzeżenie - ZPK Mastiff i Tom01

  1. #61
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez don Zobacz posta
    i jesli jeszcze moge cos dodac to wiekszosc zlych opinii o Tomie nie wynika z kiepskiej jakosci produktow, ale z czasu realizacji zamowienia i ewentualnego zwrotu pieniedzy, kiedy klient juz straci cierpliwosc czekania i bedzie chcial zrezygnowac z zamowienia. dlatego jesli towary sa w najlepszej jakosci to tylko pogratulowac Tomowi, a jesli chodzi o czas realizacji to trzeba poprostu od poczatku dac klientowi dluzszy okres oczekiwania niz pozniej sie denerwowac i lapac zle opinie. ja sam jakbym byl w podobnej sytuacji jak niektorzy klienci to pewnie tez bym sie denerwowal ze sa takie opoznienia, ale jakbym mial powiedziany o wiele dluzszy termin realizacji od samego poczatku to byloby zupelnie inaczej. Pozdrawiam.
    Ja w samą dyskusję Toma nie chcę się w żaden sposób wtrącać, ale z Twojego postu wynika że monitory Eizo i Nec to jakiś towar deficytowy. Obydwie firmy mają w Polsce dystrybutorów a sprzedających je jest sporo - http://www.eizo.pl/pl/gdziekupic_lista.html?woj=7&typ=2 (dla przykładu wziąłem Eizo i mazowieckie) a Tom wielokrotnie pisał że ma Eizo z Alstora (w odróżnieniu od jeszcze innych sprzedawców ciągnących je z Niemiec). Więc bajki jakieś generalnie piszesz...

    A żeby było bardziej na temat to ja u Toma kupowałem spektrofotometr i z transakcji byłem zadowolony.
    Ostatnio edytowane przez Krzychu ; 22-08-2009 o 15:16
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  2. #62
    Początki nałogu Awatar don
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    38
    Posty
    252

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    Ja w samą dyskusję Toma nie chcę się w żaden sposób wtrącać, ale z Twojego postu wynika że monitory Eizo i Nec to jakiś towar deficytowy. Obydwie firmy mają w Polsce dystrybutorów a sprzedających je jest sporo - http://www.eizo.pl/pl/gdziekupic_lista.html?woj=7&typ=2 (dla przykładu wziąłem Eizo i mazowieckie) a Tom wielokrotnie pisał że ma Eizo z Alstora (w odróżnieniu od jeszcze innych sprzedawców ciągnących je z Niemiec). Więc bajki jakieś generalnie piszesz...

    A żeby było bardziej na temat to ja u Toma kupowałem spektrofotometr i z transakcji byłem zadowolony.
    czyli sie zgadza jak pisalem ze jest sprzedawcow tyle ile palcow u rak i nog. zauwaz ze w niektorych wojewodztwach nie ma zadnej firmy gdzie mozna takie monitory kupic. lacznie to w calej polsce wyjdzie z 30 sklepow. no to nie wiem czy to az tak strasznie duzo. to ze w samej wawie jest 20 sklepow nie znaczy ze gdzie indziej jest tak rewelacyjnie.
    Moja CaroLina

  3. #63
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez don Zobacz posta
    czyli sie zgadza jak pisalem ze jest sprzedawcow tyle ile palcow u rak i nog. zauwaz ze w niektorych wojewodztwach nie ma zadnej firmy gdzie mozna takie monitory kupic. lacznie to w calej polsce wyjdzie z 30 sklepow. no to nie wiem czy to az tak strasznie duzo. to ze w samej wawie jest 20 sklepow nie znaczy ze gdzie indziej jest tak rewelacyjnie.
    Masz aż tyle palców u rąk i nóg ? Przeklikaj jeszcze dział "Gdzie kupić" u Neca i nie pisz więcej bzdur... Dużo czy mało to kwestia relatywna regulowana przez rynek, niemniej jednak jest wybór sprzedawców jest, nie jest to żadna nisza a nic nie stoi na przeszkodzie żeby kupować wysyłkowo na terenie EU.
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  4. #64
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airborne Zobacz posta
    bzdura wejdz na strone dystrybutora i popatrz, a i tak nie jest pelna.

    Zreszta wystarczy skorzystac z wyszukiwarki cenowej gdzie ceny sa nizsze i to z tego samego zrodla, dokladnie ten sam towar.
    Z zewnątrz wygląda to inaczej, a od zaplecza inaczej. Don ma sporo racji, bo firm które mają oferty takiego sprzętu jest mnóstwo, ale tych które rzeczywiście są w stanie sprzedać, już dużo mniej. Wkraczamy w tym momencie na nieco śliski grunt tzw "ochrony rynku" profesjonalnego. Śliski, bo polskie prawo o wolnej konkurencji zabrania jakichkolwiek ingerencji, ale z drugiej strony jeśli się zostawi wolną rękę, to gromada sklepikarzy zacznie wystawiać ceny na monitory za 5 tys zł z 30 zł zarobkiem, albo i bez. To nie żart. W ten sposób dwa, trzy lata temu, został dosłownie zarżnięty rynek na zawodowe Nec'e. Zawodowcy wycofywali się gromadnie z tej firmy, bo Nec nie zapewnił godziwego zarobku, a amatorzy dupingujący cenę jeden przez drugiego i tak nic nie sprzedawali, bo po prostu nie umieją sprzedać ani wdrożyć zawodowego sprzętu. Dopiero niedawno coś się zaczyna dziać w prawidłową stronę. Mam w tym zresztą swój skromy udział.

    Podmioty które faktycznie mają siłę walczyć w segmencie profesjonalnym ponoszą potworne koszty aby utrzymać kompetencję personelu i zaplecze techniczne. Głupi spektrofotometr to wydatek min 4 tys zł. Rzadko kogo stać na faktycznie obiektywne doradzenie użytkownikowi i świadczenie wsparcia technicznego, np kalibrację jak Pan Bóg przykazał. Z oceną parametryczną, a nie poklikanie bez sensu next-next na przypadkowym monitorze. Proszę podzwonić po sklepach, nawet z list dealerów na stronach producenta. Okaże się, że 90% co najwyżej powtarza wyuczone formułki. Ilu będzie prawdziwych fachowców? Wedle szacunków ludzi z branży, w całej Polsce jest góra 20 firm, które mają jakiekolwiek pojęcie o tym, czym się zajmują.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  5. #65
    Początki nałogu Awatar don
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    38
    Posty
    252

    Domyślnie

    @Krzychu:
    ok ja sie nie bede sprzeczal czy jest tych sklepow o 10 wiecej czy mniej bo to chyba nie ma znaczenia. to jest nabijanie pustych postow.
    tutaj tez chodzi o kompetencje pracownikow, ktorzy moga ewentualnie cos doradzic, a nie o sama mozliwosc sprowadzenia. z mojej strony to wszystko. pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez don ; 22-08-2009 o 15:46
    Moja CaroLina

  6. #66
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez don Zobacz posta
    Nie wiem czy w ogole w znacznej wiekszosci sklepow sami sprzedawcy maja pojecie i w ogole informacje ze istnieja monitory z matrycami S-IPS !
    Nie popadajmy w paranoję. To że monitory z matrycą S-IPS są mniej popularne od tych z matrycą TN i TFT, wcale nie oznacza iż niewiele osób ma pojęcie o ich istnieniu. Nie wiem także skąd wziąłeś ten 95% wskaźnik "społecznego niedoinformowania", ale z rzeczywistością nie ma on wiele wspólnego.
    EOS + Speedlite

  7. #67
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airborne Zobacz posta
    Ale nie kazdy potrzebuje doplacac za super obsluge, bo jej nie potrzebuje.
    Widać, że nie wie Pan, jak to działa.

    Monitory profesjonalne same się nie sprzedają. No dobra, sprzedają ale to jest zaledwie promil. Reszta wymaga fachowego wsparcia. Użytkownicy w większości nie mają ochoty doktoryzować się z dziedzin na których się nie znają. Doskonale natomiast wiedzą jakie mają potrzeby. Bez ludzi potrafiących skorelować ich potrzeby z dostępnymi na rynku rozwiązaniami, użytkownicy kupują losowo, bo nie ma kto wytłumaczyć różnicy, a na wystawach monitorów powyżej pewnego granicy cenowej nie ma. Ponadto po zakupie trzeba to uruchomić, wdrożyć.

    Cytat Zamieszczone przez airborne Zobacz posta
    Ty tez nie popisales sie z jakoscia obsugi jak wynika z tego watku, zreszta tez chyba nie sprzedajesz w cenach zalecanych przez producenta.
    Wiem, że się nie popisałem, ale to nie ma związku. Ceny są w widełkach przyjętych w kanale dystrybucji i takie powinny być. Ja cen nie dumpinguję. Uważam, że wyrywanie sobie nawzajem klienta za 50 zł to poniżej mojej godności i wartości pracy jaką wkładam.

    Cytat Zamieszczone przez airborne Zobacz posta
    Dystrybutor prowadzi taka polityke sprzedazy jaka prowadzi, a ta umozliwia zakup monitorow Eizo wedlug zasad rynkowych po nizszych cenach korzystajac z wyszukiwarek cenowych.
    Jeśli cena na Eizo jest dużo niższa niż na stronach Alstora to coś jest nie tak. Okazji nie ma. Narzutów kokosowych na tym sprzęcie też. Logika podpowiada, aby sprawdzić dlaczego np w dwudziestu sklepach monitor kosztuje X a w trzech X-20%. To nie jest działalność dobroczynna. Nikt nie dokłada do interesu. W rzeczywistości występują dwa rodzaje przypadków:

    1. Monitor pochodzi z tańszych sortów, ma obcięte jakieś własności lub świadczenia. W przypadku Eizo od roku kilka klepów wywąchało interes i kupuje z niemieckich sieci detalicznych. Znacznie taniej. Oczywiście nikt nie może tego zabronić, ale nie fair jest skrzętne ukrywanie pochodzenia i wciskanie kłamstw, że niczym się nie różni od Eizo z Alstora. Mimo takich samych oznaczeń, są to inne monitory z zupełnie innym zestawem świadczeń. Spotkałem się wielokrotnie z takim sprzętem i proszę mi wierzyć, lub nie, bywają mocno różne od tych kierowanych do dystrybucji specjalistycznej. Miesiąc temu miałem taki przypadek z CG222W. Monitor zachowuje się dziwnie, programowanie LUT powoduje abstrakcyjne efekty na ekranie. Niestety wsparcie jest ograniczone i klient pracuje do dziś na niepełnowartościowym.

    2. Firma ma wystawioną ofertę, czasem nawet poniżej ceny zakupu, ale nigdy nie sprzedała "w realu". Wiem że to wygląda dziwnie, ale taki model jest powszechny. Zasada jest zawsze taka sama. Nie zarobimy, ale będziemy mieli okazję pooglądać sprzęt, nauczymy się, podłapiemy klientów. Jeśli ktokolwiek sprzeda coś w ten sposób, szybko dojdzie do wniosku, że to znacznie bardziej kosztowne i ryzykowne od handlowania sprzętem popularnym i albo szybko ustawi ceny na rozsądnym poziomie, albo zrezygnuje. Niestety na jego miejsce za chwilę wejdzie trzech innych geniuszy, z taką samą receptą na sukces.

    Obydwa modele działania zabijają rynek. Cena powinna być wypadkową, nie celem. Popularna jest też metoda wyciągania najpierw informacji, a zakup tam gdzie najtaniej. Skrajnie bezczelni nawet wracają do pierwszego miejsca po wsparcie techniczne, pomoc w wdrożeniu. W ten sposób jeden podmiot ponosi koszty wsparcia a drugi zarabia grosze. Na chłopski rozum widać, że długo taki model nie podziała. Dlatego, dla ogólnego zdrowia rynku należy chronić kanał dystrybucji. W ten sposób jedynie można zachować równowagę pomiędzy jakością i ceną.

    Cytat Zamieszczone przez airborne Zobacz posta
    Jak dla mnie to dystrybutor powinien Ci placic za obecna dzialnosc/pomoc interentowa jaka prowadzisz , a Mastiff niech sprzedaje sam.
    Faktycznie, mam w części rekompensowane przez producentów, koszty mojej działalności niekomercyjnej.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 22-08-2009 o 17:05
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  8. #68
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    1. Monitor pochodzi z tańszych sortów, ma obcięte jakieś własności lub świadczenia. W przypadku Eizo od roku kilka klepów wywąchało interes i kupuje z niemieckich sieci detalicznych. Znacznie taniej. Oczywiście nikt nie może tego zabronić, ale nie fair jest skrzętne ukrywanie pochodzenia i wciskanie kłamstw, że niczym się nie różni od Eizo z Alstora.
    Ja to mam kilka refleksji odnośnie tego - po pierwsze nie mogę się oprzeć wrażeniu że ten tańszy sort to straszenie żeby kupować z polskiej dystrybucji (tego rodzaju legendy chodzą od zawsze - w US / Niemczech / dowolnym kraju) są rzeczy lepsze niż w Polsce - tu akurat jest odwrotnie). Jeżeli faktycznie tak jest, to nienajlepiej świadczy o firmie bo jak już odpady by wypuszczali na rynek to przynajmniej pod inną nazwą / modelem...

    Co do świadczeń - wszyscy tu psioczymy że gwarancji skądś tam nie uznaje Canon Polska... Z tym że Canon Polska uznaje już europejską (bo jesteśmy w unii) a Alstor - jeżeli dobrze zrozumiałem - nie uznaje np. z niemiec (albo ma inne warunki) - to też jest nieporozumienie i też - moim zdaniem - źle świadczy o firmie.

    Natomiast to że dystrybutorzy powinni Tom'owi płacić to nie ulega wątpliwości, na tym forum (i sąsiednim czarno-żółtym) nikomu przez myśl nie przejdzie nic innego (nie mówię że to źle tylko zauważam fakt).

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    różne od tych kierowanych do dystrybucji specjalistycznej. Miesiąc temu miałem taki przypadek z CG222W. Monitor zachowuje się dziwnie, programowanie LUT powoduje abstrakcyjne efekty na ekranie. Niestety wsparcie jest ograniczone i klient pracuje do dziś na niepełnowartościowym.
    Jeszcze bym zrozumiał jakbym gdzieś kupił niepełnowartościowego Flexscana bo to monitor amatorsko-biurowy. Ale jakbym kupił niepełnowartościowe CG to bym Eizo nie dotknął do końca życia. Jak można wypuścić na rynek profesjonalny niepełnowartościowy monitor ??!


    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Dlatego, dla ogólnego zdrowia rynku należy chronić kanał dystrybucji. W ten sposób jedynie można zachować równowagę pomiędzy jakością i ceną.
    Dla mnie to wygląda na średniouczciwą konkurencję gdzie dyskredytuje się inne źródła dystrybucji opowiadając różnorakie rzeczy na jej temat... Dla rynku od zawsze najlepsza była konkurencja - dla sprzedawców - niekoniecznie...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  9. #69
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    ...nie mogę się oprzeć wrażeniu że ten tańszy sort to straszenie żeby kupować z polskiej dystrybucji...
    Odnoszę podobne wrażenie. Przerabialiśmy już na forum podobny problem "zakupu z polskiej dystrybucji" z firmą Sigma oraz sklepem Foto-Net w rolach głównych.
    EOS + Speedlite

  10. #70

    Domyślnie

    Tak się rozpisujecie, że forumowa pomoc wystarcza całkowicie zamiast supportu od dystrybutora, tylko szkoda że taka forumowa pomoc głównie się opiera o wiedzę (wypracowaną i pewnie objętą kosztami) Tom01. Także w tej kwestii się go nie czepiajcie, bo niezależnie czy robi to dla reklamy firmy, czy z dobrej woli to dla was efekt finalny jest darmowy.

Strona 7 z 49 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •