Strona 1 z 49 12311 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 489

Wątek: Ostrzeżenie - ZPK Mastiff i Tom01

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    664

    Domyślnie Ostrzeżenie - ZPK Mastiff i Tom01

    Niniejszym przestrzegam przed zakupami w firmie ZPK Mastiff Sp. z o.o. z Białegostoku, nieoficjalnie reprezentowanej na forum przez użytkownika Tom01.

    Zachęcony opinią na forum, rabatem oraz oraz lokalizacją firmy postanowiłem złożyć zamówienie na monitor Eizo S2431 w w/w firmie.

    Zamówienie uprzedziłem m.in. telefonem dowiadując się (od osoby udzielającej się na forum jako Tom01), iż firma nie prowadzi sprzedaży detalicznej i monitor zostanie wysłany wprost z siedziby polskiego dystrybutora. Przy okazji otrzymałem potwierdzenie dostępności tego modelu monitora u dystrybutora. Tutaj bez zastrzeżeń (ZPK Mastiff ma przecież status pro-dealera Eizo).

    22.04.2009r. złożyłem za pośrednictwem formularza na stronie firmy ZPK Mastiff zamówienie na w/w monitor.

    Dane z przysłanego automatycznego potwierdzenia nie zgadzały się (kwota była za mała), ale przez telefon wyjaśnilismy (znów, z Tom01), że to błąd formularza. Otrzymałem też propozycję wyselekcjonowania monitora przez fabryczny serwis Eizo w Polsce - operacja nie wiązała się z żadnymi dodatkowymi kosztami, tylko czas oczekiwania na wysyłkę może wydłużyć się do około dwóch tygodni - zgodziłem się. Tego samego dnia wykonałem przelew na pełną, właściwą ustaloną kwotę (cena z oferty minus 5% rabat).

    Po dwóch tygodniach wysłałem do ZPK Mastiff zapytanie o status zamówienia. Otrzymałem odpowiedź, iż monitor jest jeszcze u dystrybutora i poddawany jest testom -ma być wysłany na początku przyszłego tygodnia. Po kolejnym tygodniu analogiczna odpowiedź.
    Od tej pory zaczynam dzwonić do firmy (rozmowa cały czas z Tom01). W jednej z rozmów dowiaduję się, o kłopotach serwisu Eizo z wyselekcjonowaniem egzemplarza. W innej, że moje zamówienie jest już tylko drugie w kolejce. Mija tak ponad miesiąc od złożenia zamówienia - dzwonię więc po raz ostatni dowiedzieć się o co chodzi (zaznaczam przy tym, iż chcę zrezygnować z zamówienia) -dowiaduję się, że monitor został waśnie tego dnia wysłany -decyzję jednak już podjąłem, z zamówienia rezygnuję.

    Wyjaśniamy więc kwestie formalne - jeśli otrzymam monitor odsyłam go i czekam na przelew, jak tylko monitor wróci do magazynu. Jeśli firmie uda się "cofnąć monitor od kuriera" wówczas tylko czekam na przelew.
    Monitor do mnie nie dotarł, czekam więc na przelew.

    Mijają kolejne dni -już tygodnie, zaczynam więc znów dzwonić.
    Owszem, monitor udało się "cofnać" (jedno wyjaśnione), ale teraz są jakieś problemy z korektą od Eizo i przelewu narazie nie bedzie, trzeba czekać. Mijają kolejne dni, tygodnie. Kolejne telefony - wreszcie, po jednej z rozmów i informacji mail'owej o zamiarze skierowania sprawy na drogę urzędową otrzymuję na konto (8.07.2009r.) nieco ponad połowę wpłaconej za monitor kwoty, z zapewnieniem, że pozostałą część orzymam w przeciągu tygodnia. I znów z tygodnia na tydzień tłumaczenia, że "już już".

    Pieniędzy do dziś (8.08.2009) nie otrzymałem. Zważywszy na opisany przebieg wydarzeń poddaję obecnie w wątpliwość większość tłumaczeń udzielanych mi przez osobę Tom01. Zaznaczam przy tym, iż w naszych kontaktach nie pojawiła się informacja o wycofaniu modelu S2431 z produkcji, co mialoby być przyczyną kłopotów z selekcją monitora (argument podany dziś wieczorem w popularnym wątku o monitorach, #1409, zawiera także cenny zwrot wobec mojej osoby, mający świadczyć, iż sprawy Pan Tom01 nie rozpoznaje - może takich przypadków było więcej?).

    Tak oto "pro-dealer" Eizo i "forumowicz" potraktował klienta.
    Jestem już zdeterminowany podjąć dziłania formalne wobec "firmy" ZPK Mastiff z Białegostoku, dlatego też zdecydowałem się przestrzec przed zakupami w tej firmie oraz wszelkimi kontaktami biznesowymi z osobą udzielającą się na forum jako Tom01.
    Ostatnio edytowane przez APP ; 08-08-2009 o 03:25

  2. #2

    Domyślnie

    Dobrze wiedzieć. Współczuję "zabawy"

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez APP Zobacz posta
    Otrzymałem też propozycję wyselekcjonowania monitora przez fabryczny serwis Eizo w Polsce - operacja nie wiązała się z żadnymi dodatkowymi kosztami, tylko czas oczekiwania na wysyłkę może wydłużyć się do około dwóch tygodni - zgodziłem się. .

    Zapewne Tom01 ustosunkuje się do tego posta. Nie jesteś jedyną osobą z tego forum, która kupiła monitor u niego. Z tego co mi wiadomo to oficjalnym dystrybutorem Eizo jest firma Alstor. Serwisem też zajmuje się Alstor. Jeśli faktycznie dystrybutor selekcjonuje monitory to super jednak byłby to jedyny przypadek jaki znam. Zazwyczaj dystrybutor ma to głęboko gdzieś i ewentualną selekcją zajmuje się sprzedawca końcowy. W ogóle zdziwiony jestem, że dystrybutor sprzedaje detalicznie. Alstor o ile mi wiadomo sprzedaje sprzęt hurtowo.

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    664

    Domyślnie

    Co do podanych mi przez Tom01 informacji (które przytaczam powyżej) mam pewność. Dołożyłem wszelkich starań aby streścić je jednoznacznie.
    Wykluczam możliwość nieporozumienia w tej kwestii (kto co miał zrobić).

    Dodam jeszcze tylko, iż od samego początku inicjatorem wszelkich kontaktów pomiędzy mną a osobą Tom01 i firmą ZPK Mastiff, byłem ja - Tom01 nie kontaktował się ze mną z własnej inicjatywy w żadnym momencie tej sprawy, wliczając w to dzień dzisiejszy.

    Nie zamierzam z tą osobą wymieniać informacji przez PW, choć zostałem do tego zachęcony. Czas na kontaktowanie się już był i nie w moim interesie leży tego kontaktu podtrzymywanie.
    Ostatnio edytowane przez APP ; 08-08-2009 o 12:22

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    46
    Posty
    7 432

    Domyślnie

    U mnie wyglądało to tak - miałem czekać określoną ilość dni (nie pamiętam, tydzień czy dwa) na sprawdzenie monitora (podświetlenie, pixele itp.). Termin minął i po interwencji telefonicznej sprawa się przyspieszyła i monitor w końcu do mnie dotarł. Tylko niestety niesprawdzony (pudełko plomba fabryczna).

    Na szczęście wad żadnych nie stwierdziłem. Poza tym transakcja bez kłopotu, dość dobry kontakt.

    Jednakże niesprawdzony monitor mogłem w innym sklepie kupić taniej (ok 250 zł) i dużo szybciej, więc pewien niesmak został.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  6. #6
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Krasnystaw
    Posty
    623

    Domyślnie

    Ja również kupiłem monitor korzystając z pośrednictwa TOMa01 z opcją selekcji. Czekałem na monitor około 2 tygodni (w czasie oczekiwania dokonywałem korekty zamówienia polegającej na zmianie koloru obudowy). Nawiasem mówiąc towar był OK. Wtedy wydawało mi się, że to trwało długo, serdecznie Ci współczuję.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aptur Zobacz posta
    Jeśli faktycznie dystrybutor selekcjonuje monitory to super jednak byłby to jedyny przypadek jaki znam. Zazwyczaj dystrybutor ma to głęboko gdzieś i ewentualną selekcją zajmuje się sprzedawca końcowy. W ogóle zdziwiony jestem, że dystrybutor sprzedaje detalicznie. Alstor o ile mi wiadomo sprzedaje sprzęt hurtowo.
    Alstor nie sprzedaje detalicznie i nie selekcjonuje sprzętu. Taką możliwość oferuję ja, na bazie pewnych nieformalnych porozumień. Wszak możliwości ominięcia norm fabrycznych nie zapewnia ani producent ani serwis fabryczny. Jest to wykonywane jako usługa grzecznościowa, mnie jako cennemu (wg nich) partnerowi Eizo. Jako, że to rzecz ponadnormatywna, ma niski priorytet w serwisie fabrycznym. Stąd długi termin oczekiwania na takie monitory. Za to jest święty spokój, że nowy nabytek nie zaskoczy pikselami czy innymi banalnymi wadami. Wysyłka ze względu na koszty i czas jest wówczas bezpośrednio do odbiorcy. Nie mam zielonego pojęcia jak mógł przejść przypadek nie sprawdzenia monitora Cichego, nie pamiętam innego takiego zdarzenia. Tak, czy siak, egzemplarze wobec których jest deklaracja braku wad pikseli itp, są objęte tym zapewnieniem również po odbiorze. Zdarzyło mi się dwukrotnie w przeciągu roku, że w wyniku wstrząsów transportowych, na ekranie ujawniła się wada piksela, która nie wyszła w czasie wygrzewania. W takim przypadku wymiana jest od ręki i na mój koszt. Z tego co pamiętam, nawet ktoś z forum miał taki przypadek.

    Co do zajęcia stanowiska w przedmiocie wątku, to prawda, serwis wysłał towar z dużym opóźnieniem, nie przeczę. Były ku temu powody, o czym informowałem. S2431W już raz miał "wpadkę" z dużą ilością niekoniecznie idealnych. Jednak obrażenie się i zapowiedź odmowy odebrania przesyłki, która jest przekazana kurierowi, to świadoma decyzja nabywcy. Przyznaję, takie prawo przysługuje przy sprzedaży na odległość, jednak w oczywisty sposób odciąga zakończenie transakcji. Sprawa mogła mieć finał dawno temu. Opinia sugerująca brak interesowania się z mojej strony transakcją, jest kłamliwa i napisana zapewne aby sensacyjnie podbarwić całą wypowiedź. Prawda jest taka, że mnie zdecydowanie za mało płacą za pracę niemal na okrągło, wrzody na żołądku i stres związany z każdą ryzykowną transakcją. Bo nie czarujmy się, sprzedaję mocno nietypowe monitory, gwarantuję brak wad w około 90% zamawianych monitorów, a to zdecydowanie więcej niż wynika z statystyk deklarowanych przez fabrykę. Nadmienić trzeba, że pracuję w niszy zajmującej się drogimi urządzeniami. Średnio ponad 5-krotnie niż masówka. Często trzeba sprowadzać je z drugiego końca świata. Zdarzają się różne cuda, których nie powinien odczuć końcowy odbiorca. Przykro mi, że nie jestem w stanie wszystkich transakcji poprowadzić wzorcowo, jest wiele czynników i czasem coś nie zagra. Jednak nikt nie może mi zarzucić złej jakości dostarczanego sprzętu co poczytuję jako argument na swoją obronę.

    PS. Przepraszam, że nie rozpoznałem Pana "APP", ale w poście nie za bardzo było wiadomo o co chodzi a poza tym skrótem nie ma Pan kompletnie żadnych informacji w profilu. Żałuję, ale nie mam tak dobrej pamięci, żeby zapamiętać nick'i. Ciekawostka, miałem prawie równo rok temu poważny wypadek i sporo mi się poprzestawiało w mózgownicy. Z pamięcią też.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 08-08-2009 o 21:46
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    36
    Posty
    1 915

    Domyślnie

    No ok - wszystko fajnie ale jakim cudem przy tego typu handlu może pojawiać się problem ze zwrotem pieniędzy? Detaliczna firma chyba ma jakieś tam awaryjne środki na tego typu sytuacje by klient nie musiał pól roku czekać na przelew od dystrybutora który maluczkich pewnie ma w głębokim poważaniu. Chyba głownie o to ma pretensje autor tematu.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojkij Zobacz posta
    by klient nie musiał pól roku czekać na przelew od dystrybutora który maluczkich pewnie ma w głębokim poważaniu
    Publicznie o finansowej stronie ww transakcji nie chcę ani nie mogę pisać. Dokładnie w takiej kolejności. Każdy kto miał jakiekolwiek doświadczenie w biznesie domyśla się z pewnością, że sprawa, jak zwykle, ma więcej niż jedno dno. Mojej (personalnie), w tym złej woli, nie ma na pewno.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar sal
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdzieś w lesie
    Posty
    1 036

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Publicznie o finansowej stronie ww transakcji nie chcę ani nie mogę pisać. Dokładnie w takiej kolejności. Każdy kto miał jakiekolwiek doświadczenie w biznesie domyśla się z pewnością, że sprawa, jak zwykle, ma więcej niż jedno dno. Mojej (personalnie), w tym złej woli, nie ma na pewno.
    Zakładając, że autor wątku napisał prawdę (bo nie zaprzeczasz że coś było niezgodne z prawdą, w temacie meritum sprawy), to zasłanianie się tutaj 'biznesem' i 'więcej niż jednym dnem', brzmi trochę jak odpowiedź przedszkolaka, a nie 'poważnego biznesmena' jakim rzekomo jesteś (ten sprzęt wart 5 razy tyle niż dla "motłochu"...).
    Mnie ten wątek totalnie zniechęcił do robienia jakichkolwiek interesów z Twoją firmą, a najbardziej - Twoja postawa jako strony która zawaliła.
    Czasu nie mam, ale mam kompakt...


Strona 1 z 49 12311 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •