A moim zdaniem zdecydowanie warto dopłacić do wersji z IS.
Obiektyw jest stosunkowo niewielki i lekki, dużo lepszy optycznie niż bez IS, uszczelniony no i stabilizacja całkiem sprawnie działa.
A moim zdaniem zdecydowanie warto dopłacić do wersji z IS.
Obiektyw jest stosunkowo niewielki i lekki, dużo lepszy optycznie niż bez IS, uszczelniony no i stabilizacja całkiem sprawnie działa.
No to jest "oczywista oczywistość".
C 50D+grip | C 70-200/4 IS L | C 85/1.8 | T 17-50/2.8 | T 90/2.8 | S 8/3.5
Jeśli już koniecznie 70-300, to IMHO warto pamiętać o nowym Tamronie 70-300 USD VC f/4-5.6 i wziąść go pod uwagę.
Pozdrówka!
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
wybierając sprzęt w "podróż" (to pojęcie może być różnie rozumiane) warto sie zastanowić jakie wymagania musi spełniać nasz sprzęt pod kątem wytrzymałości. Prawdą jest, że 70-200/4 demonem jakości nie jest, jest ciemny a jakość obrazka jaką z niego można uzyskać jest porównywalna z tańszymi obiektywami. Pamiętajmy, że jest to najtańsza eLka, jednak pomimo to potrafi zaoferować wiele - jest mały, lekki, dobrze/solidnie wykonany (co prawda wersja bez IS jest nieuszczelniona), ostry od F4, ma bardzo szybki Af, radzi sobie pod światło i ma ładny bokeh. Jeszcze istotną sprawą jest to, że w pelni współpracuje z tc1.4. To dobre, ale nie wybitne szkło. Jest stosunkowo tani - obiektyw z drugiej dostaniemy już za ~ 1800zl , ale spokojnie można upolować taniej. Śmiało można na nim polegać i warto je wziąć pod uwagę, jeśli zależy nam na dobrej budowie i wytrzymałości. Testy i sample wszystkich szkieł są szeroko dostępne w sieci.Oj ten plastik boli. Wygląda też jak kitowe szkło, ale wg mnie jakość zdjęć nie jest taka zła. Poniższe foty robiłem zeszłej zimy. Nie daję pełnych kadrów tylko wycinki by bliżej obejrzeć fotografowane ptaki.
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
Dodajmy, że to 300 mało przydatne - bo crop z 70-200L@200mmf4 będzie miał więcej szczegółów niż 70-300@300mmf5.6, a zyskuje się całą działkę światła, dodajmy do tego, że na 200mm wystarczy czas o 1,5 dłuższy niż na 300 żeby nie poruszyć i już jakby 70-200L miało połowę stabilizacji z 70-300 ;-).
To zależy gdzie i jak się jeździ, mnie akurat stabilizacji bardzo rzadko brakuje.
Ekhem, kilka postów wyżej - Post #98
Pozdrówka!
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."