Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Filtry połówkowe szare typu Cokin

Mieszany widok

Awatar rgoluszka
    Miasto
    Costa Brava

Cool Filtry połówkowe szare typu Cokin

Witam

Zamierzam zakupić system Cokin, mam pytanie do Państwa jaki będzie odpowiedni do obiektywów canona EF 24-105, EF-S 10-22.

Czy Hitech Soft Grad ND 0.9 to dobry wybór do wschodów i zachodów.
    Proszę o informacje jaki byłby dobre filtry innej firmy do tego rodzaju fotografii.

Proszę o porady, w tej dziedzinie jestem początkującym

Dziękuje

Coś już napisał Awatar blade-mrn

Domyślnie Odp: Filtry połówkowe szare typu Cokin

O ile się nie mylę oba wymienione przez Pana obiektywy mają rozmiar filtra 77 mm więc odpowiedni będzie system Cokin P. Co do przydatności ND 0.9 się nie wypowiem bo widoczki to nie moja branża. Natomiast co do samych filtrów Cokin-a to używałem szarego -3 EV i o ile używa się go pojedynczo to jest ok ale jak się zwiększy ich ilość to dają duży zafarb.

Uzależniony Awatar italy

Daj sobie spokój z Cokinem. Na początku może i będzie Cię cieszyć ,inność" zdjęć , ale po krótkim czasie zobaczysz że jakościowo to nie to. I wydane pieniądze wywalisz do szuflady.Jeśli finansowo dla Ciebie nie jest obciążeniem zakup filtra i holdera firmy Hitech, to rozważ to. A już naprawdę najlepsze efekty uzyskasz przy zastosowaniu filtrów marki Lee / cenowo drogo /
    Większą kreatywność uzyskasz na rozmiarze 100 mm /150 mm. Cokin P ma rozmiar 85 mm/100 mm i dlatego przejście ,,szarości" w tych rozmiarach jest na krótkim , że tak nazwę odcinku. Do C 10-22 będziesz musiał zakupić odpowiednią redukcję do obiektywów szerokokątnych.
    Co do zachodów słońca,są specjalne filtry do tego typu ujęć ale to już cenowo dość drogo.Jeśli fotografujesz nad morzem te zachody słońca, polecam nie Soft a Hard. Soft też wykorzystasz jak i filtr polaryzacyjny.Musisz o tym poczytać bo chcąc to wszystko Ci wytłumaczyć należało by poświęcić kilka dni