Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 143

Wątek: Fotostrada-allegro,UOKiK

Mieszany widok

  1. #1
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Sam nie wierzę w to co napiszę:
    zgadzam się z nowartem.

    A ten wątek jest fantastycznym "dowodem w sprawie" dla... sklepu. Każdy sąd uniewinni... sklep oczywiście bo co z wątku wynika to niech sobie każdy sam odpowie ale raczej nie złe intencje sklepu... :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    A ten wątek jest fantastycznym "dowodem w sprawie" dla... sklepu. Każdy sąd uniewinni... sklep oczywiście bo co z wątku wynika to niech sobie każdy sam odpowie ale raczej nie złe intencje sklepu... :-)
    Jeeezuu, Januszu, czy podejrzewasz, że pracownik lub właściciel sklepu będą mieli zarzuty oszustwa?

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Podchodzenie do sprawy od strony sprzedawcy, bo też się jest sprzedawcą jest nieobiektywne. Nigdy pewnie się nie dowiemy jakie do końca miał intencje sklep, aczkolwiek tym, którzy niezłomnie twierdzą, że ci biedni sprzedający są tak wyzyskiwani polecam przyjrzeć się stosowanym różnym chwytom przez sprzedających. Wtedy klient jest dobry.

    Inna sprawa, że to nie pomyłka z przecinkiem w lewo oraz fakt, że sklep polubownie sprawy nie zamierza załatwiać. Kogo bardziej obarczać złą wolą wywnioskujcie sami.
    7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|

  4. #4
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Jeeezuu, Januszu, czy podejrzewasz, że pracownik lub właściciel sklepu będą mieli zarzuty oszustwa?
    Chyba mnie nie zrozumiałeś. :-) Ten wątek świadczy raczej o tym, że sporo osób wręcz namawia do wykorzystania błędu sklepu. Oczywiście mam wątpliwości czy był to błąd choć o chęci jakiegoś naciągactwa sklep raczej trudno posądzać. Ogólny ton wypowiedzi (poza kilkoma osobami) jest taki: "wykorzystaj błąd sklepu - jesteś na prawie". Mnie się to trochę kłóci z elementarną uczciwością. Wypowiedzi w wątku mogą być doskonałą obroną dla sklepu właśnie :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  5. #5
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 296

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    (...)sporo osób wręcz namawia do wykorzystania błędu sklepu. Oczywiście mam wątpliwości czy był to błąd choć o chęci jakiegoś naciągactwa sklep raczej trudno posądzać. (...)
    tylko, że IMHO w tym przypadku na dwoje babka wróżyła jak to było i czy to był w ogóle błąd, swego czasu czytałem gdzieś artykuł o takich praktykach i przyciąganiu klientów właśnie takim promacjami, które potem okazaywały się błedem, tylko po to by przejrzały przu okazji pozostałą ofertę, niestety nie znajdę tu linka do artykułu, ale było to na jakimś portalu biznesowym i że właśnie UOKiK miał się temu bliżej przyjrzeć

  6. #6
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    51

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Chyba mnie nie zrozumiałeś. :-) Ten wątek świadczy raczej o tym, że sporo osób wręcz namawia do wykorzystania błędu sklepu. Oczywiście mam wątpliwości czy był to błąd choć o chęci jakiegoś naciągactwa sklep raczej trudno posądzać. Ogólny ton wypowiedzi (poza kilkoma osobami) jest taki: "wykorzystaj błąd sklepu - jesteś na prawie". Mnie się to trochę kłóci z elementarną uczciwością. Wypowiedzi w wątku mogą być doskonałą obroną dla sklepu właśnie :-)
    ten wątek nie namawia do wykorzystania błędu sklepu - bo nie ma mowy o jakimś błędzie sklepu, stanowisko sklepu jest takie że sprzętu nie mają i nie ma go dystrybutor Canon Polska to po pierwsze

    po drugie, "wykorzystaj błąd sklepu - jesteś na prawie", tak ludzie znają swoje prawo a aukcja jest umową wiążącą, więc nie namawiają do wykorzystania błędu, a informują kupującego o regulaminie, prawie jakie obowiązuje w przypadku tego typu zakupów

    jak zwykle interpretować każdy może po swojemu, prawnikiem nie jestem


    zacytuje jeszcze tekst z linku ktory dałem wcześniej:

    "Dorota Gulińska-Aleksiejuk, która reprezentowała w tamtej sprawie kupującego, mówi "Gazecie" o jeszcze innym przypadku, bliźniaczo podobnym do sprawy pani Grażyny. - Właśnie dostałam informację z sądu w Wieluniu. Mieliśmy tam sprawę o sprzedaży samochodu za 13 zł. I sąd uznał, że powództwo jest wniesione wadliwie. Orzekł bowiem, że pozew powinien dotyczyć wydania samochodu, a nie uznania przez sąd, czy została zawarta transakcja sprzedaży-kupna, bo ona została uznana za oczywistą - relacjonuje mec. Gulińska-Aleksiejuk."
    Ostatnio edytowane przez qwert ; 17-08-2011 o 09:02

  7. #7
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qwert Zobacz posta
    ....
    po drugie, "wykorzystaj błąd sklepu - jesteś na prawie", tak ludzie znają swoje prawo a aukcja jest umową wiążącą, więc nie namawiają do wykorzystania błędu, a informują kupującego o regulaminie, prawie jakie obowiązuje w przypadku tego typu zakupów ....

    Napisałem, że mam wątpliwości czy był to błąd sklepu. Bo mam.

    Ludzie znają swoje prawo? Tak. Aukcja jest umową wiążącą? Tak. Jest TYLKO JEDNO PYTANIE - jeśli to rzeczywiście był błąd to czy uczciwym jest wykorzystywanie tego błędu?

    Mnie się zdarzyło, dawno temu, dostać podwójną wypłatę. Mogłem nie zwracać. Wystarczyło powiedzieć, że wydałem i zrobiłem to w "dobrej wierze", że wszystko było OK. Byłem na prawie. Kasę zwróciła by pewnie pani, która się pomyliła. Czy mógłbym uczciwie spojrzeć jej w oczy? Pieniądze zwróciłem, przecież nic nie straciłem! Pytanie: czy nie wykorzystując cudzego błędu coś tracisz czy może raczej zyskujesz?

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Jest TYLKO JEDNO PYTANIE - jeśli to rzeczywiście był błąd to czy uczciwym jest wykorzystywanie tego błędu?
    Nawet, jeżeli był to błąd (a podejrzewam, że tak), to pytanie brzmi raczej, czy kupujący miał wystarczająco oczywiste przesłanki, żeby zorientować się, że to błąd. Bo jak można mówić o próbie wykorzystania sytuacji i o nieuczciwości kupującego, skoro nie miał świadomości błędu sprzedawcy?

    W mojej opinii ten błąd nie jest na tyle oczywisty i rażący, żeby osoba nie będąca biegłym znawcą rynku musiała się zorientować, że coś jest nie tak.
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  9. #9
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    ....
    W mojej opinii ten błąd nie jest na tyle oczywisty i rażący, żeby osoba nie będąca biegłym znawcą rynku musiała się zorientować, że coś jest nie tak.
    Ale to niewiele zmienia. W momencie zawierania transakcji kupujący mógł nie zdawać sobie sprawy, sprzedający też. Pytanie o to co potem, co jest teraz. Teraz to jest jednak bliżej "świadomego wykorzystania cudzego błędu". :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  10. #10
    Coś już napisał Awatar raaf
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    3 City
    Wiek
    54
    Posty
    63

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    .Ludzie znają swoje prawo? Tak. Aukcja jest umową wiążącą? Tak. Jest TYLKO JEDNO PYTANIE - jeśli to rzeczywiście był błąd to czy uczciwym jest wykorzystywanie tego błędu?
    Umówmy się, że sklep konfabulując na temat dostępności 60D, a potem oferując je w innym zestawie, aby załatwić sprawę sam wystawia sobie opinię co do uczciwości.

    Napisałem już wcześniej:

    Błędy popełnia każdy z nas. Sztuką jest się umieć do nich przyznać, ponieść konsekwencje i starać się ich nie popełniać w przyszłości.

    Staram się hołdować tej zasadzie. Tylko z "drogówką" mi nie zawsze wychodzi..........
    350d zagripiony +kit+70-300 APO DG Sigma, 17-50 Tamron +nadal brak umiejętności

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •