Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1745

Wątek: Bezprzewodowe wyzwalanie lamp

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Question

    Czy dobrze kombinuję ?

    Sytuacja taka:

    Lampa studyjna w plenerze (obojętnie jaka, czas błysku 1/1000), szkło f/1.4

    czas na ISO 100 wychodzi 1/8000.

    wariant A: zakładam filtr ND 6 przysłon, czas 1/125. Błysk full power.

    wariant B: domykam szkło o 6 przysłon, czas 1/125. Błysk full power.

    wariant C: zakładam filtr ND 3 przysłony, czas 1/1000, błysk na full wyzwolony w HSS.

    Pytania:

    Czy w wariancie 1 i 2 zdjęcia będą różniły się tylko głębią ostrości, doświetlenie i ekspozycja tła będą takie same ?

    Czy wariant 1 i 3 nie będą różniły się głębią ostrości, za to zwiększy się moc błysku o 3 przysłony w stosunku do ekspozycji tła ?
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  2. #2
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta

    Lampa studyjna w plenerze (obojętnie jaka, czas błysku 1/1000), szkło f/1.4

    czas na ISO 100 wychodzi 1/8000.

    wariant A: zakładam filtr ND 6 przysłon, czas 1/125. Błysk full power.

    wariant B: domykam szkło o 6 przysłon, czas 1/125. Błysk full power.

    wariant C: zakładam filtr ND 3 przysłony, czas 1/1000, błysk na full wyzwolony w HSS.

    Pytania:

    Czy wariant 1 i 3 nie będą różniły się głębią ostrości, za to zwiększy się moc błysku o 3 przysłony w stosunku do ekspozycji tła ?
    Ekspozycja tła pozostanie bez zmian bo słabszy filtr + krótszy czas dadzą takie samo jego naświetlenie. Światło lampy na zdjęciu będzie słabsze bo czas szybszy niż h-sync spowoduje że błysk lampy będzie podzielony przez przesuwającą się szczelinę migawki.

    Moja pierwsze zabawy w plenerze pokazują że używanie h-sync z lampami bez hss jest bardzo trudne ze względu na problem ustalenia proporcji między światłem zastanym a światłem lampy. Najlepsze efekty są kiedy światło zastane przygasza się o jakieś 2/3 - 1EV a resztę doświetla lampą. W przypadku używania czasów szybszych niż h-sync ze studyjną, zaczyna spadać moc lampy a chcąc ją skompensować inaczej niż zwiększeniem siły błysku (bo np. już jest na full) powodujemy zmianę naświetlenia tła i zabawa zaczyna się od nowa :-). Zwiększanie rejestrowanego światła lampy otwieraniem przysłony zwiększa równocześnie naświetlenie tła. Zwiększanie rejestrowanego światła lampy zwiększaniem czasu, zwiększa naświetlenie tła a moc lampy zwiększa w jakiś nieprzewidywalny sposób lub wręcz wcale i zależy od charakterystyki 'piku' błysku.
    Moje wnioski - komplet filtrów szarych ND8 i mocniejszych w zestawie i nie bawić się w pseudo-hss. Jako ciekawostkę dodam że można kupić filtry ND256 czyli ściemniające 8 przysłon. W całkowicie bezchmurne niebo w środku lata do zdjęć na f/1.2 idealny :-)

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    można kupić filtry ND256 czyli ściemniające 8 przysłon. W całkowicie bezchmurne niebo w środku lata do zdjęć na f/1.2 idealny :-)
    to już przerabiałem, jakość na 85/1.2 czy 1.4 tragiczna. Mydło i powidło.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •