Używałem oryginału i nie zauważyłem róznicy w pracy AF. Użytkowałem też jaśniejszą wersję, która faktycznie według mnie jest tylko niewiele solidniejsza. PZ
Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
hobbystycznie - brak czasu niestety :-(
A czy mógłbyś dla testu porównać głośność pracy AF z osłoną i bezByłbym bardzo wdzięczny. Kupiłem tę osłonę łudząc się iż może chociaż minimalnie poprawi celność AF. Często robie zdjęcia w pełnym słonću z wykorzystaniem blend i czasem jakieś odbłyski mogą dotrzeć do soczewki i utrudnić zadanie AF.
Canon EOS 50D + 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM + 50mm f/1.8 + 580EX II
Canon EOS 50D + 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM + 50mm f/1.8 + 580EX II
Aha bylbym zapomnial, przypomnialo mi sie to jak napisaliscie o oslonie przeciwslonecznej.
Male porownanie 50 1.8 II i 1.4 w pracy pod slonce:
Kazde F2, slonce minimalnie poza kadrem, ale dalej ostro POD. Na przemian pierwsze 50/1.8, drugie 50/1.4. Oba szkla bez UV i oslonek.
oczywiście. (jak można używać obiektywu bez osłony?)
50/1.8 używałem z jakimś pancerno-metalowym produktem CCCP i muszę powiedzieć, że szkło spokojnie dawało radę. w każdym razie było dużo celniejsze, niż obecne 50/1.4
tyle tylko, że miałem egzemplarz 'made in japan'.
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
co za osłona !!!
ja polecam taka
http://allegro.pl/oslona-przeciwslon...667743800.html
Nie uzywalem z 50 1.8 II, bo trzeba ostro miec slonce w kadrze aby cos zalapala, ale kupilem ja do takumara (przez 49-52), bo potrafi zlapac flare. Swietna sprawa, polecam.
A ja używam gumowej. Ze względu na sposób mocowania trochę boję się twardych osłon w tym obiektywie.