Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 40

Wątek: Centralne kadrowanie

  1. #31
    Początki nałogu Awatar grzegorzki
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Cavan / Kielce
    Posty
    369

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    ... ale chyba juz wiem dokladnie o co w tym biega

    na tym forum niczego nie mozna byc pewnym
    Jak juz wiesz wszystko to polecam Zastosowanie teorii ... do fotografii. Tam jest tez analiza kompozycji powyzszego zdjecia McCurrey'a z National Geographic (str 62).
    6D - EF 24-70/2.8L USM + EF 50/1.8 II + EF 70-300/4-5.6 IS USM + EF 85/1.8 USM - 580EX II + YN565EX + YN568EX- YN-622C - Bowens 500R kit + akcesoria
    Nie mnie się wtrącać biskupom w robotę.

  2. #32
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grzegorzki Zobacz posta
    wg definicji założeniem baroku jest zaburzenie renesansowej harmonii, przeciwstawienie się jej założeniom; stąd malarstwo barokowe różni się od renesansowego łamaniem pewnych zasad i kanonów. obrazy są pełne głębi, tworzą całość kompozycyjną i zaczynają pojawiać się w nim ciemniejsze tonacje, a cienie i kontrasty świateł, mrok i skróty perspektywiczne pojawiają się coraz częściej w malarstwie XVII-wiecznym
    Niespecjalnie chciałbym oglądać foty nawiązujące do baroku, moim zdaniem to jeden wielki kicz i przerost formy nad treścią.

    Poza tym nie da się świadomie łamać zasad, nie znając ich. A zasada trójpodziału, to IMO, najgorsza ze wszystkich zasad kompozycji, która przetrwała tylko w fotografii i reklamie (żeby można szybko ułożyć dużo materiału).
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    zalozylem ten watek, bo zarzucono mi ze kadruje zbyt centralnie.
    co mnie troche zbilo z tropu, bo ja przede wszystkim unikalem kadrowania centralnego i chcialem sie dowiedziec jak dokladnie rozumiec kadrowanie centralne w fotografii ludzi.
    bo idac dalej tym rozumowaniem, moznaby smialo napisac ze jedno z najbardziej znanych i kultowych zdjec national geographic jest rowniez zbyt centralnie kadrowane (a wiec do poprawki)

    (prosze nie oceniac ktore lepsze, tylko zwrocic uwage na zagospodarowanie przestrzeni)

    pomyslalem sobie, ze moze zle pojmuje te cale kadrowanie centralne w portretach, ale chyba juz wiem dokladnie o co w tym biega (thx polm)
    takze z mojej strony kwestia wyjasniona - dzieki wszystkim za udzial w dyskusji


    na tym forum niczego nie mozna byc pewnym
    Jak już, to foto z NG jest zakomponowane po przekątnej - jakby się trzymać zasad. A w gruncie rzeczy to banalna kompozycja, na zasadzie dopełnienia kolorem - dopełnia czerwień zielenią tak, żeby zdjęcie się trzymało. Zobacz na rozłożenie plam światła i dopełnienie je przez cień, do tego kolor, rewelacja.
    Ostatnio edytowane przez _igi ; 22-05-2011 o 11:10 Powód: Automerged Doublepost
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  3. #33
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Namysłów/Wrocław
    Wiek
    37
    Posty
    541

    Domyślnie

    Ja proponuje kupić Vouga zobaczycie ze zdjęcia "modowe" nie trzymają się zasad kadrowania a i czesto tną palce stopy itd... jak trzeba to trzeba.

  4. #34

    Domyślnie

    Dlatego po oglądnięciu 3 numerów Vogue stwierdziłem, że mój zmysł estetyczny tego nie przeżyje i zaniechałem dalszych poszukiwań .
    google - Dawid Miarka / profil > odwiedź stronę domową :P.

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 740

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grzegorzki Zobacz posta
    Jak juz wiesz wszystko to polecam Zastosowanie teorii ... do fotografii. Tam jest tez analiza kompozycji powyzszego zdjecia McCurrey'a z National Geographic (str 62).
    dzieki dzieki, skorzystam

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Jak już, to foto z NG jest zakomponowane po przekątnej - jakby się trzymać zasad.
    ciekawa uwaga, sprawdzalem - rzeczywiscie kompozycja jest po przekatnej.
    nie zaowazylem tego wczesniej zanim nie nanioslem siatki podzialu w LR.
    ale szczerze mowiac nie chce mi sie analizowac zdjec pod katem podzialow..
    .. tyle jest tych zdjec w internecie ze sama ilosc zniecheca do dokladnej oceny wiekszosci prac.
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  6. #36
    Początki nałogu Awatar polm
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    271

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    ...
    .. tyle jest tych zdjec w internecie ze sama ilosc zniecheca do dokladnej oceny wiekszosci prac.
    Tych naprawdę wspaniałych nie jest aż tak dużo.
    W poszukiwaniu znanych wielkich można zajrzeć np. tu
    http://www.madeinphoto.fr/
    Chyba w tym zestawieniu powyżej powyżej brakuje Sally Mann, bo świat ją zbanował za zdjęcia jej dzieci. Warto sobie wygooglać albo obejrzeć „To co pozostaje: życie i praca Sally Mann” („What Remains – the life and work of Sally Mann”). Było kiedyś na C+.
    Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.

  7. #37
    Początki nałogu Awatar grzegorzki
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Cavan / Kielce
    Posty
    369

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dj_zibi Zobacz posta
    Ja proponuje kupić Vouga zobaczycie ze zdjęcia "modowe" nie trzymają się zasad kadrowania a i czesto tną palce stopy itd... jak trzeba to trzeba.
    Na studiach malarstwa (nie wiem jak na fotografii) studenci studiuja kompozycje przez 5 lat. Tutaj na forum jest wielu ludzi, ktorzy nawet nie przejrzeli (poza sprawdzeniem ilosci pikseli matrycy) instrukcji obslugi aparatu, dlatego wszelkie kursy omawiaja tylko najprostsze uklady kompozycyjne, ktore sa zaczerpniete z technik monochromatycznych (rysunek, grafika). Sluzy to tylko zwroceniu uwagi, ze jest cos takiego, dosc istotnego, jak kompozycja.
    Zdjecia gazetowe typu Vogue rzadza sie swoimi prawami kompozycyjnymi. One przedstawiaja / kreuja pewien nastroj zwiazany z jakims ciuchem / tematem.
    A takie ciecia sa zgodne z innymi zasadami (a sprzeczne z 'zasadami' kadrowania typu dokumentalnego). Pokazuja ze sfotografowana przestrzen nie zamyka sie w kadrze. Pozwalaja widzowi dokomponowac sobie 'brakujace' elementy, np jakie buty pasowalyby do pokazanej sukienki.
    6D - EF 24-70/2.8L USM + EF 50/1.8 II + EF 70-300/4-5.6 IS USM + EF 85/1.8 USM - 580EX II + YN565EX + YN568EX- YN-622C - Bowens 500R kit + akcesoria
    Nie mnie się wtrącać biskupom w robotę.

  8. #38
    Pełne uzależnienie Awatar Pikczer
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    48
    Posty
    2 578

    Domyślnie

    To i ja swoje trzy grosze dodam, bo widze, ze te zlote podzialy zaczynaja co niektorym ciazyc i chyba nie do konca je rozumieja.

    Zloty podzial, to nic innego jak podstawa, ktora tlumaczy budowe naszego mozgu i jest tylko i wylacznie elementem wyjsciowym do budowania prawidlowego kadru a nie sztywnym wzorcem, ktorego zlamanie nie moze, badz nie powinno wystepowac.

    Kazde zdjecie jest inne. Rozmieszczone w kadrze elementy i kolory (z ktorych kazdy ma inna "wagę") powoduja, ze gdzie indziej bedzie srodek ciezkosci w jednym np. portrecie a gdzie indziej w drugim. Sztuką jest tak "uciekac" od zlotego podzialu, aby zachowujac naturalne dla oka i przyjemne w odbiorze uklady kadrow, nie zaburzac calej kompozycji. Na taka "zabawe" moga sobie pozwolic tylko Ci, ktorym doswiadczenie i talent/poczucie estetyki i intuicyjnosc na to pozwalaja.

  9. #39
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Bieruń
    Wiek
    44
    Posty
    642

    Domyślnie

    Pikczer - kliknąłbym "lubię to" przy Twoim poście, jakby było. Lepiej bym tego nie napisał.
    Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5

  10. #40
    Początki nałogu Awatar grzegorzki
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Cavan / Kielce
    Posty
    369

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    ... baroku, moim zdaniem to jeden wielki kicz i przerost formy nad treścią...
    A to tylko dlatego ze nie potrafi sie interpretowac ich tresci. Kazda barokowa martwa natura jest alegoria, a nie przypadkowym ukladem produktow spozywczych czy AGD. Kicz to wynalazek znacznie pozniejszy. Obecnie zyjemy w kiczowatych czasach i zamiast podzialu sztuka - kicz, pozostal nam podzial kicz na niskim i wysokim poziomie.

    --------------------------

    Wracajac do kompozycji to znalazlem kilka ciekawych uwag, ktore potwierdzaja to co se wykombinowalem (ze ciekawsze sa ukosy niz ipony i poziomy, relacja cieplych i zimnych kolorow itd); powazne nazwisko i forma ksiazki zawsze predzej zwroci uwage. Notabene autor podkresla ze sa to jego przemyslenia, a nie wiedza naukowa.
    Ebook Przyciagnac wzrok Davida Duchemina (inna kopia).
    6D - EF 24-70/2.8L USM + EF 50/1.8 II + EF 70-300/4-5.6 IS USM + EF 85/1.8 USM - 580EX II + YN565EX + YN568EX- YN-622C - Bowens 500R kit + akcesoria
    Nie mnie się wtrącać biskupom w robotę.

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •