Olympus mZD 12mm f/2.0 (szkło klasy PRO) produkowane od kwietnia w fabryce Tatsuno.
Premiera za miesiąc... a w Canonie (oprócz ogóra 15-85) cisza...
the silence is deafening
Czyli teoretycznie w tym roku powinien być już bardziej profesjonalny zestaw do micro43:
1) 12mm f/2 od Olka (ekwiwalent 24mm na FF, GO jak z f/4, ale czasy z f/2)
2) 25mm f/1.4 od Panasonica/Leica (ekwiwalent 50mm, GO jak z f/2.8, ale czasy z f/1.4)
brakuje tylko portretu...
45mm f/2.8 OIS macro Panasonica nie bardzo tu się sprawdzi
Jeśli Olek wypuści wersję micro swojego świetnego macro 50mm f/2 (pod warunkiem że będzie szybciej chodził AF) to już będzie lepiej, ale nie do końca jeszcze to.
Brakować będzie 50mm f/1.4 lub czegoś zbliżonego (może jaśniejszego?)
(oczywiście jeśli plotki się potwierdzą)
Do tego Panasonic G3 (mniejszy od G1, G2, prawie PEN, tyle że z wizjerem), z EVF, ruchomym LCD i szybkim AF i jest już całkiem ciekawy zestaw.
m50/2 tak jak duży brat imho nie będzie miało szybkiego AF, z tego samego powodu co 20/1.7 czy nadchodzący PLm25/1.4 - potrzeba dużo większej precyzji.
PL45 jest jak najbardziej OK, jak ktoś kupił mikro i oczekuje GO na poziomie 85L@5D to źle (sobie) kupił
PLm25/1.4 - ja tej (przedział czasowy) premiery nie rozumiem. Jak nic po wspaniałym m14-150 brakuje coś w deseń 12/14-45/60mm f/2.8 HD OIS a tymczasem dostajemy dużo droższe 25mm obok rdzenia M/43 jakim jest tanie i rewelacyjne optycznie 20/1.7
G3 byłby fajny na 12MPx (tak jak obiecali) w puszce GF1.
the silence is deafening
Wg dziadziusia szkła typu 20/1.7 czy PL25/1.4 (bo o te pytałem) nie mogą mieć równie szybkiego AF co szkla typu 45-200, 14-45 czy 14-140, gdzie uklad AF jest liniowy, cokolwiek to znaczy
Powiedział wprost, że w jasnych szkłach potrzeba większej precyzji i dlatego działa to wolniej (wciąż szybko).
Czy naprawdę podczas decyzji o kupnie M/43 1) miałeś choć odrobinę nadziei na szkło 40-50/1.4 mając na uwadze jakie światło oferował Oly w 4/3 i czy ewentualnie wtedy wiedziałeś, że 2) byłbyś skłonny zapłacić za takie szkło odpowiednią sumę (patrz cena zum Oly F/2@ $2300).
1.4 to z automatu sygnał, że szkło dla pro, szkło dla pro z automatu znaczy $500 więcej od takiej samej ogniskowej dla Kowalskiego, super optycznie plus kolejne $1k.
50/1.4 dla mikro musiałoby kosztować +/- $1200, a jesteśmy w Eurokołhozie więc za wszystko płacimy w Euro.
the silence is deafening
nowa strona | www.epicure.pl | polub moje zdjęcia | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu
Tak, swietna sprawa - jesli chcesz blyskawicznie i bardzo intuicyjnie wskazac punkt ostrzenia!
Zadnego klikania, wybierania klawiszami, itp.
Sprawdz, zanim to zrobisz - sprawnosc AF. Ja nawet przy dlugim koncu kit zoom'a NEX - wole ostrzyc\doostrzac recznie, zeby miec ostrosc przy portrecie na oczach.
Jak do tej pory - AF w Panasie - jest najbardziej dopracowany ze wszystkich bezlustrowcow.
Nie mowie, ze Samsung nie podola, po prostu nie sama specyfikacja czlowiek zyje. Warto sprawdzic skutecznosc w praktyce.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
PS:
Ostatnio robilem troche zdjec ludzi NEX'em. Lubie od razu dobrze skadrowac zanim nacisne migawke. Importuje zdjecia do LR, wlaczam korekcje optyczna szkiel (wszystkich systemowych NEX oprocz dluzszego zoom'a) i??? Na wielu zdjeciach nie moge z niej skorzystac, gdyz obcina mi wazne elementy zdjecia!
W u43 obraz w wizjerze i na LCD, JPG i RAW, wideo - od razu wszystko daje ogniskowa gwarantowana przez producenta. Zadnych niespodzianek pozniej.
Nie wiem jak jest w przypadku Samsunga.
Ostatnio edytowane przez Jerry_R ; 16-05-2011 o 23:19 Powód: Automerged Doublepost
Pozdrawiam!
the silence is deafening