Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Wątek: Pytanie jak to zrobione?

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar polm
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    271

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krecik000 Zobacz posta
    akurat mecze filmy poklatkowe od kilku dni a tu swiezy temat na forum ale do rzeczy... moge podzielic sie swoim niewielkim jak na razie doswiadczeniem.
    na poczatek moze dwa filmy jakie udalo mi sie zlozyc. zaznaczam ze byly wykonane w celach przetestowania ustawien wiec cudow nie ma

    Zachód słońca
    Nocne niebo (droga mleczna)

    ....
    i tu mam pytanie, poniewaz kazda klatke obrabialem "recznie" - laczenie do HDR, tonowanie do 16bit, obrobka w ps - co TROCHE mi zajelo. w PS ustawiona akcja sprowadzala obrobke do 2sekund, ale czy jest jakis sposob na zautomatyzowanie etapu laczenia zdjec do HDR i tonowania zdjecia do 16bitowego tiffa?
    Całkiem fajnie Ci wyszło, tylko trochę za krótkie.
    HDRy rób za pomocą Photomatixa. On ma tryb batchowy, zarówno do łączenia w HDR, jak i mapowania tonów. Zobacz sobie to.

    Szczególnie od sekcji 2. Batch-merge using Photomatix Pro.

    Zamiast Eos Ut można użyc wyzwalacza Nikos Phottix (coś koło 150pln). Nie potrzebny jest wtedy komputer.

    Cytat Zamieszczone przez krecik000 Zobacz posta
    .....
    jednak tutaj same ustawienia nie wystarcza. rownie wazna jest lokalizacja. w odleglosci 2km od miasta nie ma opcji zarejestrowac wyraznie naszej galaktyki. luna swiatla pochodzaca z latarnii ulicznych skutecznie to uniemozliwia. trzeba znalesc naprawde odludne miejsce.

    mam nadzieje ze komus sie przydadza moje wypociny.
    Oj tak, oj tak. Ja próbowałem ok 30km od większego miasta i jakieś 5 od małego i jeżeli powietrze nie jest suche jak wiór, to widać łuny od lamp sodowych. Najlepszy okres to mroźna (bo suche powietrze) zimowa (bo długa) noc, najgorszy okres to ciepła (hot pixele) letnia (bo krótka) parna noc .

    Jest jeszcze jeden mało fajny aspekt... jeżeli robimy tylko gwiazdy to jest prawie OK, ale jezeli robimy gwiazdy i ziemię, to słabo wygladają gwiazdy (hot pixele) na ziemi. W moich eksperymentach przy ISO 1600 i 20s sporo tego się robiło.
    Można na koniec zrobić Darka, ale odejmowanie go kolejno od wszystkich zdjęć będzie pracochłonne. Można włączyć odszumiania w aparacie dla długich ekspozycji. Wtedy po kazdym naświetlaniu robiony jest Dark, a jego odjęcie odbywa się w aparacie i dopiero wynik jest zapisywany jako RAW/jpg. Znacznie to redukuje hot-pixele.

    Pytanie ode mnie, czy ręcznie ruszałeś głowicą z aparatem w filmie z zachodem, czy może użyłes czegoś zmotoryzowanego ?
    Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez polm Zobacz posta
    Można na koniec zrobić Darka, ale odejmowanie go kolejno od wszystkich zdjęć będzie pracochłonne.
    wlasnie zastanawialem sie jak to dokladnie jest z tym odszumianiem za pomoca darka. co dokladnie wplywa na szumy? domyslam sie ze temperatura? czyli najlepiej zrobic jedno naswietlenie z zamknietym obiektywem na miejscu i pozniej ta jedna klatke odjac od wszystkich? bo jesli tak i jest to tylko jedna klatka odejmowana od wszystkich zdjec to zrobienie akcji w PSie (i uzycie Procesora Obrazow) ktora zalatwi automatycznie wszystkie zdjecia nie powinno byc problemem i nie musi byc to bardzo pracochlonne.

    Cytat Zamieszczone przez polm Zobacz posta
    Pytanie ode mnie, czy ręcznie ruszałeś głowicą z aparatem w filmie z zachodem, czy może użyłes czegoś zmotoryzowanego ?
    wlasciwie ani tak, ani tak... ruch kamery to tylko kwestia kadrowania. zdjecie z aparatu 3x2 a obraz HD 16x9 tak wiec w wysokosci byl pewien zapas. z reszta wielskosci klatki w px z mojego aparatu 3888x2592 a Full HD 1920x1080 wiec o ile nie zamierzamy robic filmu wielkosci 4K :P to mozna zasymulowac ruch nawet w poziomie. oczywiscie nie ma to jak slider z silniczkiem krokowym ale o tym jak i za ile mozna sporo poczytac tu. w sumie w 1000zl mozna sie zmiescic z tego co sie orientuje.

    no i jeszcze krotka historia i wyjasnienie 2 przeskokow widocznych na filmie z zachodem - to efekt ustawienia aparatu na masce samochodu. zawieszenie nie poruszyloby sie gdybym nie byl zmuszony do poszukiwania dokumentow ktorymi musialem sie wylegitymowac gdyz jakis niezmiernie zyczliwy czlowiek wezwal policje do podejrzanego goscia ktory ustawil samochod na skarpie ze szpiegowska kamerą na masce. :P i choc zagapilem sie, oszolomiony widokiem jadacego do mnie polna droga patrolu i nie zapytalem skad wiedzieli ze sie tu rozlozylem to telefon kogos obawiajacego sie inwigilacji jest dla mnie jedynym logicznym wytlumaczeniem. do nich nie mam zalu o te dwa przeskoki bo chyba jak jest wezwanie to musza to sprawdzic. w kazdym razie panowie byli mili pogawedzilismy chwilke, spalili kazdy po fajeczce i sobie pojechali horyzont udalo mi sie skorygowac na tych kilkunastu klatkach ale efekt i tak jest widoczny poprzez poruszenie odblaskow.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •