Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: ts-e 45mm ?

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b300 Zobacz posta
    no niestety na razie nie stać mnie na pełną klatkę, a zamierzam kupić 60D ze względu na filmy. 7D to dla mnie przepłacanie pieniędzy a 5DII to jednak o 4 tys za dużo. Dlatego interesuje mnie jak będzie na małej klatce wyglądać ten efekt tilta.

    Czy ts-e 45 można obracać? tzn ts-e 17L się obraca na bagnecie, gdzieś czytałem ze 45 tez ale chcę się upewnić?
    Różnica między wersjami pierwszymi, a drugimi sziftów polegają na tym, że w wersji drugiej, obie kontrolne są od siebie niezależne, można wykonać shift i prostowanie perspektywy w jednej płaszczyźnie, wersje pierwsze takiej możliwości nie dają, więc chcąc wykonać pokłon obiektywu w poziomie, wtedy możemy tylko wyprostować perspektywę na boki. Jest to o tyle nie-fajne, że przy robieniu "miniatur" zakrzywiamy perspektywę i zdjęcia trzeba prostować w photoshopie.

    Warto pamiętać, że 60D posiada wbudowany "filtr miniatura", który wygląda tak jak powinien, a możemy zainwestować 3500 w inny, bardziej uniwersalny obiektyw. TS-E są zaprojektowane głównie do uzyskiwania większej głębi ostrości przy zdjęciach produktowych i to jest coś, czego nie da się podrobić w photoshopie.

    Pozdrawiam.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  2. #12
    Coś już napisał Awatar b300
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    Koszalin/Poznań
    Posty
    68

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Warto pamiętać, że 60D posiada wbudowany "filtr miniatura", który wygląda tak jak powinien, a możemy zainwestować 3500 w inny, bardziej uniwersalny obiektyw.
    co to jest ten filtr ?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    a dobra juz doczytałem ale jak to działa? sami ustawiamy gdzie ma być ta ostrość?

    i czy w filmowaniu tez to można zastosować? bo ja bym chciał taki efekt uzyskać podczas filmowania - dlatego zastanawiam się nad ts-e
    Ostatnio edytowane przez b300 ; 28-04-2011 o 14:02 Powód: Automerged Doublepost
    C40D + samyang 8mm + S10-20 + S24-70 2.8 + C85 1.8 + 580EXII + system M42


  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Jak do filmów to TS-E jest naprawdę użyteczny, przede wszystkim ze względu na to, że możesz tą ostrością przejechać z punktu do punktu.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  4. #14
    Coś już napisał Awatar b300
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    Koszalin/Poznań
    Posty
    68

    Domyślnie

    no własnie o to mi chodzi tylko zastanawiałem się czy to będzie wystarczająco widoczne a małej klatce. Wiem ze na FF to jest super

    kurde nie mogę znaleźć żadnego filmiku gdzie byłoby to widoczne robionego małą klatką..
    C40D + samyang 8mm + S10-20 + S24-70 2.8 + C85 1.8 + 580EXII + system M42


  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    24? Mogloby byc lepiej, 45 bedzie godne. Postaram sie skleic jakas fote z 500d i tego szkla (mam 24).

    Pozdrawiam.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  6. #16
    Coś już napisał Awatar b300
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    Koszalin/Poznań
    Posty
    68

    Domyślnie

    hmmm byłoby super 24 trochę drogie szczególnie że 60 czeka w kolejce . wiec cenowo bardziej mnie interesuje 45 ale chętnie zobaczę sampla

    pozdrowienia z nad morza i miłego długiego weekendu
    C40D + samyang 8mm + S10-20 + S24-70 2.8 + C85 1.8 + 580EXII + system M42


  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    mam wersję pierwszą, która od 45mm jest droższa koło 200-300 zł i raczej taką polecałbym się zainteresować, biorąc pod uwagę to, co zamierzasz tym szkłem robić. Z 45 się robi lekki teleobiektyw, ma to oczywiście swoje plusy, ale i minusy, ja wybrałem 24 na FF żeby było uniwersalnie. Na cropie się "robi" 45mm
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Zapiąłem 24 pod 500D i ogarnąłem co i jak dokładniej, robi się całkiem przyjemna ogniskowa, jest nie za wąsko, nie za szeroko, jeśli chodzi o odcięcie G.O., mogłoby być lepiej, ale nie jest najgorzej - grunt, żeby tak skadrować temat, żeby było sporo miejsca na nieostrości. Podrzucę dwa zdjęcia, jedno w pionie do pokazania GO jaką da się uzyskać, drugie przykadrowane do proporcji filmowych.

    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  9. #19
    Coś już napisał Awatar b300
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    Koszalin/Poznań
    Posty
    68

    Domyślnie

    a da się z 24 tę linię ostrości umieścić pod kątem bez przekręcania aparatu czy późniejszego kadrowania? chodzi o to ze filmu pod kątem nie nakręcę... wiem ze tse 17L można obracać. a jak to wygląda przy 24 lub 45 ??
    C40D + samyang 8mm + S10-20 + S24-70 2.8 + C85 1.8 + 580EXII + system M42


  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    shifta się da, tilt'a też, tylko pod jednym kątem nie da się na max. wysunięciu - to o czym mówiłem wcześniej. 45 i 90 mają to samo.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •