Strona 28 z 30 PierwszyPierwszy ... 182627282930 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 271 do 280 z 295

Wątek: Jakie wrażenia po przejściu z apsc na ff

  1. #271
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 736

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez siudym Zobacz posta
    Oj cos te wasze porownania 5D2 i 7D sa malo obiektywne
    Wiec poszukalem swoich i znalazlem:

    Dokladnie te same ustawienia i wywolywanie raw:
    http://www.siudym.webd.pl/temp/vs_7d.jpg
    http://www.siudym.webd.pl/temp/vs_5d2.jpg
    tak jak myslalem, test myslidar zostal zle zrealizowany.
    ale z kolei twoj test siudym jest niepelny, bo o ile teraz mozna z cala pewnoscia stwierdzic, ze gdy mamy mnostwo swiatla i potrzebujemy wiekszych powiekszen to przewaga 7D vs. 5DII jest bezdyskusyjna.
    natomiast w praktyce i fotografowie przyrody i sportu b. czesto jak mniemam musza ustawiac o wiele wyzsze czulosci.
    dlatego w twoim tescie brakuje porownania tych samych zdjec przy ISO1600, ISO 3200
    dopiero wtedy mielibysmy pelny obraz tego, co w praktyce oferuja nam te matryce.
    przy okazji testu siudyma mozna zaowazyc jak na dloni przewage FF vs. aps-c w kwestii kolorow.
    kto fotografowal ludzi crop'em, przy oswietleniu zarowym ten wie o co chodzi..
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  2. #272
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wałbrzych/Wrocław
    Posty
    1 010

    Domyślnie

    Mi chodziło bardziej o taką odległość przedmiotu żeby na cropie było coś jeszcze widać, a na FF już pojedyncze piksele.. BeatX nikt nikogo nie będzie przekonywał, że 7D ma lepszą jakość obrazka bo to oczywiście nie jest prawdą, ale z drugiej strony pełna klatka nie jest rozwiązaniem do wszystkiego (zwłaszcza patrząc przez pryzmat portfela wtedy gdy ktoś szuka jak największego powiększenia).
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  3. #273
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    44
    Posty
    2 249

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    dlatego w twoim tescie brakuje porownania tych samych zdjec przy ISO1600, ISO 3200
    No niestety, wtedy bardziej chcialem zobaczyc jak daje rade sobie moje stare 400L 5.6 z 18mpix, niz sprawdzanie czegos pod innym katem. A szkoda, bo juz nie mam ani jednego z tych korpusow :/
    Jednak gdy bawilem sie ISO 1600 w obu puszkach, to kolosalnych roznic nie ma jednak w 1:1. Jest inny szum, ale tez trzeba pamietac o tym, ze to wlasnie w 7D szum bedzie mniejszym problemem - bo majac wiekszy crop i wiecej zarejestrowanego detalu szum go mniej zabije w 7 niz 5d.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Gdzies mi sie pewnie walaja sample 7d i 5d2 na 1600/3200 ale znowu wygrzebac je to inna bajka.
    Ostatnio edytowane przez siudym ; 03-03-2011 o 12:54 Powód: Automerged Doublepost

  4. #274
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    36

    Domyślnie

    _igi, zaglądnąłem do gazetki i oto jakie wyniki dynamiki im wyszły za pomocą Imatestu:
    Ilford 100- max:9,6EV użyteczna:7,2EV, wysoka jakość:3,25EV
    W przypadku velvii max to zaledwie 6,3EV
    Mi osobiście te wyniki też wydawały się troszkę zaniżone ale z imatestem się kłócił nie będę . Np. w wakacje na spływ wziąłem 30-letnią puchę z załadowaną provią i foty wyszły bardzo dobrze. Mimo lekko zachmurzonego nieba nie zginęły na mim wszystkie szczegóły (a podobno przy slajdach rozpiętość pstrykanej sceny nie powinna 4EV przekroczyć:P). Co prawda skan w labie zmasakrował fotki, oceniam to co widziałem na filmie. Pewnie gdybym używał cyfry i zdał się na światłomierz byłby problem. Ale tą(tę?) kwestię już poruszył epicure, z którym oczywiście się zgadzam i pewnie to zjawisko jest przyczyną nieporozumień.
    kit+lampka

  5. #275
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    44
    Posty
    2 249

  6. #276
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez denv`er Zobacz posta
    _igi, zaglądnąłem do gazetki i oto jakie wyniki dynamiki im wyszły za pomocą Imatestu:
    Ilford 100- max:9,6EV użyteczna:7,2EV, wysoka jakość:3,25EV
    W przypadku velvii max to zaledwie 6,3EV
    konia z rzedem temu, kto z Velvii 6,3 EV wyciagnal. to mi sie wydaje co najmniej dosc optymistyczne zalozenie. wiekszosc praktykow mowi o bezpiecznym przedziale na poziomie 4,5 EV.


    jakby jednak nie patrzyl - cyfre mozna porownywac tylko i wylacznie ze slajdem, nie z negatywem. bo w obu przypadkach rejestracja jest pozytywowa.
    i tu jakby nie kombinowal i co by nie robil ze slajdem, cyfra daje wyraznie wiekszy margines w cieniach.

    pomijam kwestie koloru cyfry a barw Velvii... bo to sobie powzdychac mozna...
    www albo tez flickr

  7. #277
    Początki nałogu Awatar swallow77
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Kristiansand, Koszalin
    Wiek
    47
    Posty
    322

    Domyślnie Światła i cienie

    Cytat Zamieszczone przez epicure Zobacz posta
    Rozpiętość tonalna w cyfrze jest przynajmniej tak samo dobra, jak w najlepszych materiałach analogowych. Różnica polega na tym, że w cyfrze zapas informacji jest w cieniach, a nie w światłach, a światłomierze w dalszym ciągu skalibrowane są tak, żeby uzyskać poprawną ekspozycję szarości, a nie świateł. Naświetlając do prawej histogramu cyfra da sobie radę znakomicie.

    A jeśli przyjąć, że ziarno w analogu jest tym, czym szum na cyfrze, to dynamika uzyskiwana przez materiały analogowe jest fatalnie mała, jeśli mierzyć ją współczesnymi metodami.
    W cyfrze dużo więcej informacji jest w światłach: coś co by można nazwać rozdzielczością tonalną. W światłach jest znacznie więcej możliwych poziomów niż w cieniach. Jak napisał kiedyś Janusz Body, przy 12-bitowym i 6-stopowym obrazku najjaśniejszy f-stop ma 2048 poziomów, najciemniejszy f-stop już tylko 64. A więc zapas mamy w światłach. A więc lepiej trochę prześwietlić i przyciemnić w komputerze niż odwrotnie.


    http://www.canon-board.info/showthread.php?t=12704

  8. #278
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wałbrzych/Wrocław
    Posty
    1 010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez siudym Zobacz posta
    20D przeżywa młodość na nowo Wypada prawie tak samo jak 5DII
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  9. #279
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez swallow77 Zobacz posta
    W cyfrze dużo więcej informacji jest w światłach: coś co by można nazwać rozdzielczością tonalną. W światłach jest znacznie więcej możliwych poziomów niż w cieniach. Jak napisał kiedyś Janusz Body, przy 12-bitowym i 6-stopowym obrazku najjaśniejszy f-stop ma 2048 poziomów, najciemniejszy f-stop już tylko 64. A więc zapas mamy w światłach. A więc lepiej trochę prześwietlić i przyciemnić w komputerze niż odwrotnie.
    to jest prawda jesli mowimy o informacji, ale to nie jest rozpietosc tonalna (jesli to miales na mysli piszac rozdzielczosc).

    jako rozpietosc tonalna rozumie sie zakres, mierzony w stopach, pomiedzy tym, co w obrazie najciemniejsze ale nie totalnie czarne (tudziez na poziomie szumu przetwornika) a tym co najjasniejsze ale nie kompletnie biale - np. wedlug definicji dpreview:
    http://dpreview.com/reviews/canoneos500D/page17.asp

    i jesli mowimy o takiej rozpietosci, i przez swiatla rozumiemy jasniej niz 18% szarosci, a cienie - ciemniej, to wspolczesne cyfry maja dokladnie wlasnie wiekszy zapas w cieniach. wiecej informacji w swiatlach (czyt. wieksza plynnosc tonalna), ale wiecej stopow roznicy ekspozycji do osiagniecia poziomu czerni w cieniach.


    inna kwestia jest, ze te testy DR to jedno a zagadnienie realnych zdjec, ich poziomu szczegolow i plynnosci przejsc tonalnych to osobna kwestia. na wlasnym przykladzie - 5D ma w teorii mniej DR niz 450D. w praktyce zdjecia, oprocz tego ze lepsza szczegolowosc per-pixel, to maja jeszcze nieporownywalnie lepsza plynnosc tonalna i nawet przy ISO 100 z 5D da sie duzo wiecej wywolac niz z 450D - wbrew temu co gazetowe pomiary mowia
    www albo tez flickr

  10. #280
    Początki nałogu Awatar swallow77
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Kristiansand, Koszalin
    Wiek
    47
    Posty
    322

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    to jest prawda jesli mowimy o informacji, ale to nie jest rozpietosc tonalna (jesli to miales na mysli piszac rozdzielczosc).
    nie, nie.. pisząc o rozdzielczości tonalnej miałem na myśli szerokość pasów bandingu: jeśli rozdzielczość tonalna jest mała, to pasy są szerokie, a jeśli jest duża, wtedy pasów nie widać i przejścia wydają się gładkie.

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    jako rozpietosc tonalna rozumie sie zakres, mierzony w stopach, pomiedzy tym, co w obrazie najciemniejsze ale nie totalnie czarne (tudziez na poziomie szumu przetwornika) a tym co najjasniejsze ale nie kompletnie biale - np. wedlug definicji dpreview:
    http://dpreview.com/reviews/canoneos500D/page17.asp
    zgadza się. mowa była o 6 f-stopach rozpietości tonalnej obrazka - tyle mniej więcej się daje uzyskać z współczesnych popularnych matryc do fotografii.

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    i jesli mowimy o takiej rozpietosci, i przez swiatla rozumiemy jasniej niz 18% szarosci, a cienie - ciemniej, to wspolczesne cyfry maja dokladnie wlasnie wiekszy zapas w cieniach. wiecej informacji w swiatlach (czyt. wieksza plynnosc tonalna), ale wiecej stopow roznicy ekspozycji do osiagniecia poziomu czerni w cieniach.
    znów się zgadza. rozpiętości tonalnej więcej, ale mniej dostępnych poziomów naświetlenia do ich wyrażenia. Stąd przy kręceniu parametrem gamma, w cieniach łatwiej o banding niż w światłach.

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    inna kwestia jest, ze te testy DR to jedno a zagadnienie realnych zdjec, ich poziomu szczegolow i plynnosci przejsc tonalnych to osobna kwestia. na wlasnym przykladzie - 5D ma w teorii mniej DR niz 450D. w praktyce zdjecia, oprocz tego ze lepsza szczegolowosc per-pixel, to maja jeszcze nieporownywalnie lepsza plynnosc tonalna i nawet przy ISO 100 z 5D da sie duzo wiecej wywolac niz z 450D - wbrew temu co gazetowe pomiary mowia
    ano.. warunki testowania.. w życiu, na szczęście, warunki nie są tak jednorodne jak przy testach. Myślę, że i poza samą matrycą tworzenie samego RAWa (przez firmware puszki) może mieć wpływ na to co można z nim potem zrobić. A filtr antyaliasingowy.. a filtr IR.. a powłoki optyczne na nich.. Obecnie w technice postęp się dokonuje przez malutkie (chyba bardzo malutkie) usprawnienia wielu elementów, dających w sumie widoczne efekty.

Strona 28 z 30 PierwszyPierwszy ... 182627282930 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •