Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 74

Wątek: wbudowana lampa i slub

  1. #61
    Pełne uzależnienie Awatar roshuu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa, Radzymin
    Posty
    1 107

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nonac21 Zobacz posta
    co do zakupu sigmy 30/1.4 lub canona 28/1.8 to chyba trochę nietrafiony pomysł - bo te trochę kosztują.

    Jak pisałeś wcześniej będziesz jako drugi , no sądzę że młodzi widzieli twoje zdjęcia
    i wiedzą jakim sprzętem dysponujesz.

    Jeśli robiłeś już takie coś na wysokim iso i napisałeś że było ok to może warto iść w tą stronę (tak jak Ci tu kilka osób podpowiedziało)

    Ja bym zaproponował zakup 50 1.8 cnona
    będziesz miał wąsko ale wiele dobrych zdjęć można z niego wycisnąć.

    A co do zakupu to bym się wstrzymał z kupowaniem byle czego - jeśli te zdjęcia to nie jest jakieś większe zobowiązanie - to poczekaj i kup lampę canona.
    akurat w temat wplatal sie "sadi31", wiec to odpowiedz dla niego
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

  2. #62
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    co oznaczaja "kompaktowe kadry"?

    to jaki czas wystarczy aby zamrozic ruch zalezy od tego jak mocno blyskamy i ile bierzemy swiatla zastanego,

    jak na sali jest jasno + swiatla zespolu to czasami i na 1/200 zdarzaja sie poruszone zdjecia,

    jak jest ciemno i prawie cale na zdjeciu to blysk to i te wspomniane 1/30 starcza
    sory, że tak późno z odpowiedzią ale zapomiałem o tym wątku :-P
    kompaktowe-wyobraź sobie ciemną salę i i czas 1/200 + błysk wbudowanej lampy główne światło - lampa, przód ok ale z tyłu egipskie ciemności - to rozumiem pod pojęciem kompaktowy kadr :-P zewnętrzna lampa pozwala mi w pełni sterować błyskiem i odbijać go w miarę dowolnie żeby takich sytuacji uniknąć.

    nie wiem gdzie Ci się na 1/200 zdarzyły poruszone zdjęcia? Jak błyśniesz to nie ma takiej opcji bo i tak zamrozisz...
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

  3. #63
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Goomis Zobacz posta

    nie wiem gdzie Ci się na 1/200 zdarzyły poruszone zdjęcia? Jak błyśniesz to nie ma takiej opcji bo i tak zamrozisz...

    jak napisalem, jak na sali jest jasno, tak ze na iso 1600 i 1/200 bez lampy fotki sa dosc jasne to jak dopalisz lampa moze to nie starczyc aby zamrozic ruch

    jak zespol ma swoje swiatla i jakis reflektor zaswieci na twarz czlowieka ktorego fotografujesz to tez 1/200 nie starczy aby zamrozic

    lampa na wprost na weselu czasami mozna robic fajne klimatyczne zdjcia
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  4. #64
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    jak napisalem, jak na sali jest jasno, tak ze na iso 1600 i 1/200 bez fotki sa dosc jasne to jak dopalisz moze to nie starczyc aby zamrozic ruch

    jak zespol ma swoje swiatla i jakis reflektor zaswieci na twarz czlowieka ktorego fotografujesz to tez 1/200 nie starczy aby zamrozic

    na wprost na weselu czasami mozna robic fajne klimatyczne zdjcia
    Akurat w tą sobotę trafiłem na jasną salę i mam zamrożony ruch przy iso800 2.8 i 1/250 bez błysku, robiąc 70-200 pierwszy taniec... Bez przesady to nie sporty motorowe!

    Może kłócimy się przez nieporozumienie - nie mówię koniecznie o kompletnie zamrożonym ruchu, wg. mnie zdjęcia a'la panning też się kwalifikują na w pewnym sensie "zamrożony" gdyż główny obiekt nie jest rozmazany i jest ostry dzięki błyskowi a reszta to mogą być kompletne mazy :-P możliwe, że o to może się rozchodzić w naszej drobnej różnicy zdań

    Lampą na wprost owszem ale to specyficzne zdjęcia raczej(długi czas i gruga lamelka np.) Poza tym przy fishu czy jak mam lampę na statywie to siłą rzeczy lampa też jest niejako na wprost
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

  5. #65
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Goomis Zobacz posta
    Lampą na wprost owszem ale to specyficzne zdjęcia raczej(długi czas i gruga lamelka np.) Poza tym przy fishu czy jak mam lampę na statywie to siłą rzeczy lampa też jest niejako na wprost
    niekoniecznie dlugie czasy, jak zespol ma fajne swoje oswietlenie to na jego tle klimatyczne fotki wychodza i na krotkich czasach
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  6. #66
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2010
    Miasto
    Legionowo
    Posty
    467

    Domyślnie

    to ja mam do was pytanie, będę robił fotki na ślubie, nieodpłatnie jako przysługa i chęć swojej nauki. sale widziałem i można robić zdjęcia na iso 1600 i f/2.0 - czasy wychodził rzędu 1/100s. jednak wolę z lampą, pożyczyłem sobie speedlita 430EX i teraz tak wiem, że trzeba odbijać światło od czego się da. chociaż sufit wysoko bo pewnie ponad 5metrów, czy wystarczy to na odbicie i dobre naświetlenie kadru... czy może lampę ustawić na 45-75stopni i tak walić... + do tego dyfuzor z kartki papieru zrobić (nie będę inwestował w nie swoją lampę)
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    a dodatkowo na ścianach jakieś obrazy więc pewnie od ścian nie da się dobrze odbić. jestem w kropce, z jakimi czasami robić ogólnie... i jak ustawić lampę. na pierwszą czy drugą kurtynę, jakie czasy 1/100s. ostatnio bawiłem się lampą w domu gdzie sufit był na wysokości może niecałe 3metry, i odbijałem od sufitu i było znośnie. lampę podpinam pod 350d. ogólnie jak to zrobić aby było dobrze.
    Ostatnio edytowane przez obcy21 ; 04-11-2010 o 20:23 Powód: Automerged Doublepost

  7. #67

    Domyślnie

    lampą strzelaj żeby się odbijało od białych ścian/sufitu, uważaj na kolorowe, 1/100 powinna wystarczyć z powodzeniem w kościółku jeśli nie będzie za ciemny
    50D + 17-55/2.8 IS USM

  8. #68
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2010
    Miasto
    Legionowo
    Posty
    467

    Domyślnie

    właśnie problem z białymi ścianami. cała sala jest w drewnie :/ a kościół siedemnastowieczny i z tego co widziałem też drewniany. Chociaż pan młody mówił że jest jasno w kościele - stwierdzam jedno, będzie "przebojowo" - dobrze że za to kasy nie biorę bo mam stres

  9. #69
    Pełne uzależnienie Awatar roshuu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa, Radzymin
    Posty
    1 107

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez obcy21 Zobacz posta
    właśnie problem z białymi ścianami. cała sala jest w drewnie :/ a kościół siedemnastowieczny i z tego co widziałem też drewniany. Chociaż pan młody mówił że jest jasno w kościele - stwierdzam jedno, będzie "przebojowo" - dobrze że za to kasy nie biorę bo mam stres
    Rob w RAW to bedzie dobrze Pozniej obrobisz.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    jak napisalem, jak na sali jest jasno, tak ze na iso 1600 i 1/200 bez lampy fotki sa dosc jasne to jak dopalisz lampa moze to nie starczyc aby zamrozic ruch
    jak zespol ma swoje swiatla i jakis reflektor zaswieci na twarz czlowieka ktorego fotografujesz to tez 1/200 nie starczy aby zamrozic
    Hmm.. moglbys to rozwinac? Poruszyles dosc ciekawy temat - osobiscie u siebie tego nie zauwazylem ale z checia dowiem sie wiecej na temat fotografowania w takich warunkach.
    Ostatnio edytowane przez roshuu ; 07-11-2010 o 23:21 Powód: Automerged Doublepost
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

  10. #70
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    56
    Posty
    2 460

    Domyślnie

    Ja tak dobieram ISO aby przy zadanej przysłonie dajmy na to f8 i czasie dobranym stosownie do zamierzonego efektu smugi za obiektem (różnie zależnie od szybkości ruchu obiektu np. 1/6s) uzyskać prawidłowo naświetlone tło, do tego błysk na drugą lamelkę i zwykle jest ok. Później ewentualne korekty czasu i ISO. ISO zwykle ze względu na długi czas naświetlania jest raczej niskie 200-400.

Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •