Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: Skala głębi ostrości na obiektywach pełnoklatkowych podpiętych pod cropa

  1. #11
    Bywalec Awatar E.3
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Police/Szczecin
    Wiek
    59
    Posty
    141

    Domyślnie

    aha...
    Moje graty: EOS 350D, C50 f/1.8 (plastik fantastik) i KIT

  2. #12
    Bywalec Awatar OsMax
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    śląsk
    Wiek
    45
    Posty
    186

    Domyślnie

    Punky ma zupełną rację. Inna sprawa to że poprzez krążek rozproszenia bokeh zmienia nieco swój charakter i daje złudne wrażenie mniejszej GO (mam racje?)
    Najlepszą metodą do zainspirowania odkrywczych myśli, jest zaklejenie koperty.

  3. #13
    Początki nałogu Awatar punky
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Kwidzyn
    Wiek
    43
    Posty
    483

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez OsMax Zobacz posta
    Inna sprawa to że poprzez krążek rozproszenia bokeh zmienia nieco swój charakter i daje złudne wrażenie mniejszej GO (mam racje?)
    Prawdopodobnie tak - nie interesowałem się tym aż tak głęboko.

    Na forum kiedyś był temat rzeka o GO FF vs CROP polecam poszukać i poczytać wypowiedzi kolegi MMM ,a może to rozjaśni bardziej.
    R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8

    Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D

  4. #14

    Domyślnie

    Przedstawię moją teorię (jeśli się mylę, to proszę o poprawę):

    Załóżmy, że mamy matycę FF (idealną, o nieskończonej rozdzielczości, nieograniczaną wadami obiektywu, z wszystkimi zarejestrowanymi szczegółami idepe itede) na której zarejestrowało się zdjęcie z określoną GO. Na malutkiej matrycy szczegóły te są bardzo "upakowane" - gdybyśmy patrzyli na odbitkę o wielkości matrycy nie zauważylibyśmy niewielkich nieostrości wynikających z GO (wyjątkiem jest bokeh), bo są mniejsze niż rozdzielczość druku (a jeśli założymy że drukujemy z nieskończoną rozdzielczością, to i tak ograniczy nas rozdzielczość naszego wzroku).
    Teraz wykonajmy odbitkę 10x15. Niektóre szczegóły stają się większe niż rozdzielczość druku, i możemy je zobaczyć. Widzimy, że to, co było wcześniej ostre, teraz jest rozmazane - będzie się wydawać, że zmniejszyła się GO.
    Jeśli wykonamy odbitkę A4, obraz zostanie jeszcze bardziej powiększony, a GO będzie się wydawać coraz mniejsza. I tak dalej...
    Teraz załóżmy, że to samo zdjęcie zrobiliśmy na APS-C (lub odpowiednio wykadrowaliśmy zdjęcie z FF). Wykonując odbitkę 10x15, musimy bardziej powiększyć obraz niż przy FF - a skoro bardziej powiększamy, to więcej szczegółów ujawnia się na odbitce, i GO zdaje się być mniejsza.

    Wniosek:
    GO nie zmienia się na APS-C, ale jeśli chcemy użyć odbitki tej samej wielkości co na FF, to obraz z APS-C będzie bardziej powiększony a GO będzie wydawać się mniejsza.

    PS a skale i kalkulatory GO z zasady biorą w łeb, gdy zapominanamy o kryterium wielkości odbitki/projekcji
    No właśnie o to mi chodzi - zastanawia mnie tylko, dla jakich rozmiarów odbitek są w takim razie przewidziane te skale głębi ostrości na obiektywach...

  5. #15
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adrian17 Zobacz posta
    No właśnie o to mi chodzi - zastanawia mnie tylko, dla jakich rozmiarów odbitek są w takim razie przewidziane te skale głębi ostrości na obiektywach...
    Wg Opacznych, np. 20x30cm/1m odległości od oka obserwatora
    zdRAWki
    Fotograf platoniczny

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ShedirAchird Zobacz posta
    Jak to z tym jest?[...]
    Temat wraca jak bumerang.
    615 postów w wątku "FF vs crop - sample"
    C-F-K - forever

  7. #17

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •