Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Wątek: Canon 1d M IV seryjne zdjęcia

  1. #21
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    422

    Domyślnie

    Hmm, wręcz ciężko mi sobie wyobrazić logiczny powód do wdrożenia takiego "ficzera".

    To byłoby przydatne tylko dla jakichś testerów chcących sprawdzić, na jakich ustawieniach linijki będą wyglądały słitaśniej.

    "Strzelić serię, a w kompie wybrać najlepsze fotki."
    - jak widać chcesz robić w serii wszystkie możliwe kombinacje ustawień...aby zwiększyć nadzieję, że któraś z dziesiątek/setek fotek przez przypadek (bo jak inaczej to określić) będzie dobra?

    No cóż, problem jest taki, że producenci, zwłaszcza tę klasę sprzętu, adresują do ludzi, którzy wiedzą jakich ustawień użyć w zdjęciach...

    Wybacz autorytatywny ton, ale może po prostu w zdjęciach zdaj się na swoje umiejętności, a nie na ślepy przypadek, że akurat taka a nie inna kombinacja w np. piętnastym zdjęciu z serii "wyszła"....
    Aparaty, obiektywy, lampy.

  2. #22

    Domyślnie

    jagular piszesz prawdę.
    dodam do tego że powienien autor mieć jakieś wyobrażenie o tym co chce uzyskać robiąc zdjęcie i szybki test przed przysięga na jakich warunkach najlepiej wyjdzie to co chce osiągnąć i już nie musi serią walić na rożnych nastawach.

    jak coś kup xxD i będziesz miał C1-3 i to ci ułatwi życie albo o ile ma to 5D2 lub 7D (o ile mają C1-3)
    Canon 1D MK III, 300D x2| BG-E1 | Tokina 12-24 f/4 SPRZEDAM | Canon: 24-70 f/2,8 L | | 28 f/1.8 | 50 f/1.4 | 85 f/1.8 | 75-300 f/4-5.6 | 420EX |
    zamiennik RS-60E3 | EOS -> m42 | Revuenon 50 f/1,8 | MC 3M-5CA 8/500 | pierścionki | First Opticam PRO-6604G + inny badziewny trójnóg

    www.nagor.prv.pl - FOTOblog.

  3. #23
    Dopiero zaczyna Awatar pstrykijest
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    34
    Posty
    23

    Domyślnie

    Ja to bym se kupił na Twoim miejscu Zenita i klisze za 2k jak byś wypstrykał wszystkie to byś wiedział kiedy zdjęcie z lapma a kiedy bez wykonać, jakiej przysony użyć i jakiego czasu. A jak nic Ci nie wyjdzie to kup se klisz za 3k ;d a potem naucz się klawiszologii Marka IV.

  4. #24
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    18

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jagular Zobacz posta
    Hmm, wręcz ciężko mi sobie wyobrazić logiczny powód do wdrożenia takiego "ficzera".


    "Strzelić serię, a w kompie wybrać najlepsze fotki."
    - jak widać chcesz robić w serii wszystkie możliwe kombinacje ustawień...aby zwiększyć nadzieję, że któraś z dziesiątek/setek fotek przez przypadek (bo jak inaczej to określić) będzie dobra?

    kombinacja w np. piętnastym zdjęciu z serii "wyszła"....
    Sorry że upieram się przy swoim ale......
    Moja przygoda z lustrzankami rozpoczęła się od 10D przez 30D do Marka IV.
    Strzelałem pojedynczymi strzałami mój dobry znajomy Foto - zdecydowanie PRO zasugerował mi że lepiej strzelać seriami, bo jak zauważył kolega przytoczony powyżej "któreś z dziesiątek/setek" przez "przypadek" będzie udane. Chodzi tu szczególnie o zamykane oczy - przy którymś strzale w serii obiekt w końcu te oczy otworzy.
    Wrócę do przykładu podanego wcześniej. Ostatni ślub zeszłego sezonu. Październik, kościół ciemny, brak możliwości odbicia flesza od czegokolwiek. Dla "bezpieczeństwa" flesz z nasadką rozpraszającą prosto w twarz. Rezultaty mierne - młodzi OK wszystko co za nimi szaro-bure. Oczywiście wachlowałem przyciskami i robiłem fotki bez flesza z podbitym ISO - zdecydowanie lepszy efekt, ale i małe "bezpieczeństwo".Łatwiej i "bezpieczniej" byłoby zrobić to serią konfigurowaną kilka minut wcześniej.
    Prośba - nie potępiajcie mnie. Te moje kombinacje biorą się z tego że ciągle poszukuję sposobów na bezpieczne odejście od flesza. Pomysł zrodził się podczas używania d30, gdzie użyteczne ISO nie powala. Z Markiem IV zdecydowanie większe pole do popisu.
    Kolejne pytanie do PRO - jeżeli to nie tajemnica, to którą "ścieżkę" wybieracie
    flesz w oczy - zdjęcia pewne jak 150, ale bez uroku, czy bez flesza, "z duszą", ale ryzykowne, bo kościół ciemny (Msza 17.30) na zewnątrz mrok - żaden promyk nie wpada przez okna. Czy nie lepiej mieć wybór na spokojnie przy kompie? Mieć jakiś margines bezpieczeństwa gdzie fotki nie będą artystyczne ale dobrze naświetlone, albo będą i artystyczne i dobrze naświetlone.
    Mówimy oczywiście o przysiędze (nie ma czasu na experymenty) szkło niech będzie 2.8 i żeby było trudniej d30 gdzie ISO 800 to szczyt marzeń

    Pytałem swego czasu pewnego fotografa PRO mającego nawet swój zakład, jakie jest użyteczne ISO w jego Nikonie, którym fotkował imprezę. Odparł mi że nie wie, bo po co mu wysokie ISO skoro ma tak mocną lampę. Nie jestem PRO, ale taki tok rozumowania jest mi obcy.
    Prawdopodobnie wszyscy piszący powyżej macie rację, bo rzeczywiście w żadnej puszce nie ma takiego ficzera, ale ...jeden córkę - drugi teściową
    Dla mnie zupełnie zbyteczne są BKT i zmiana balansu bieli w serii. Wszystko idzie w RAWach także to zbędny ficzer.
    Jeszcze raz dzięki za Wasz czas poświęcony na dyskusję w tym temacie.

  5. #25
    Uzależniony Awatar iktorn92
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Jelenia Góra
    Wiek
    33
    Posty
    605

    Domyślnie

    Odnoszę wrazenie ze mark IV przerasta znaczaco Twoje mozliwosci... Ten aparat daje ich tak wiele ze wydaje mi sie ba wrecz jestem pewny ze nie musisz sie bac ze wrzucajac iso 6400 majac 1/200 w ciemnym kosciele bedziesz miec poruszone zdjecie... nie ostre czy cos w ten desen nie ta półka sprzetowa. Lampa.. hm jezeli nauczysz sie jej uzywac umiejętnie nie bedzie jej widac albo bedzie ale nie bedzie razic...
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    P.S To czy zdjęcie będzie dobrze naswietlone czy nie wydaje mi się ze to Ty powinienes decydować i w koncu sie nauczyc ze tak jest zle a tak dobrze;]
    Ostatnio edytowane przez iktorn92 ; 21-04-2010 o 21:04 Powód: Automerged Doublepost

  6. #26
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    18

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez iktorn92 Zobacz posta
    Odnoszę wrazenie ze mark IV przerasta znaczaco Twoje mozliwosci...
    Nie mylisz się kolego - mam go 2 tygodnie z ogonkiem - 2 imprezy zrobione - około 2000 fotek. Uczę się jego możliwości. Zawsze kupuję sprzęt który mnie przerasta, nie kupuję sprzętu który mnie ogranicza Jak pisałem pomysł z całą kombinacją zrodził się przy d30, przy wysokim ISO w Marku pomysł "przybladł",
    ale zawsze lubię mieć większe pole wyboru

  7. #27
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    422

    Domyślnie

    Nie rozumiem dwóch rzeczy:
    1. Jak marek IV może przerastać kogoś możliwości? To tylko aparat. Nic więcej. Jest jedynie większy i cięższy od reszty. Do tego ma więcej fps i wyższe używalne ISO.
    No i nic poza tym. Nie gryzie, nie krzyczy na użytkownika, nie pogania. Nic a nic :E
    2. W jaki sposób chcesz autorze zastąpić lampę ustawieniami aparatu? Nie ma magicznych ustawień w aparacie dokładających dodatkowe źródło światła błyskające w kadr.
    Zdjęcia bez lampy będą inne od zdjęć z lampą nie z powodu ustawień, nazwy aparatu, tylko z tego powodu, że ilość źródeł światła, ilość światła będzie inna w tych dwóch sytuacjach.
    Wybacz ostre słowa, ale jak dla mnie, jeżeli już ci "dokopywać" pisząc o przerastaniu możliwości, to raczej powinno się napisać, że w ogóle aparaty przerastają te możliwości. Nie odrobiłeś zadania domowego z lekcji nr 1.

    Zamiast wymyślać jakieś dziwne tricki, po prostu trenuj robienie zdjęć w trudniejszych sytuacjach. Przejdź się do kościoła poza uroczystościami, postrzelaj fot na różnych ustawieniach. Spróbuj postrzelać do nawet i rodziny w domu, pooglądaj zdjęcia z lampą na wprost, odbitą od czegoś...

    ...powinieneś to zrobić przed markiem IV, na samym początku karyery. Zwłaszcza że wygląda na to, że zacząłeś komercyjnie robić zdjęcia...
    Aparaty, obiektywy, lampy.

  8. #28
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    18

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jagular Zobacz posta
    Zdjęcia bez lampy będą inne od zdjęć z lampą nie z powodu ustawień, nazwy aparatu, tylko z tego powodu, że ilość źródeł światła, ilość światła będzie inna w tych dwóch sytuacjach.
    .
    I o to właśnie chodzi - prawdopodobnie niechcący wyjaśniłeś to, o co mi chodzi tyle że od innej strony
    Właśnie chodzi mi o to żebym miał wybór między tymi dwoma stylami.
    Ja nie muszę trenować kolego w kościele, czy w domu - wiem z góry jak będą wyglądały foty z lampą i bez, ale chcę mieć wybór przy możliwie najmniejszej klawiszologii.
    Dlaczego nikt nie pisze że BKT i kompensowana biel przy RAWach jest zbędna. Że przy dzisiejszych sprzętach to "relikt przeszłości"
    Mój pomysł może głupi, ale zdecydowanie bardziej zwiększa kreatywność fotografa niż BKT i biel.
    "Dokopywanie" to już chyba "nasza polska tradycja", ale to akurat mnie nie ziębi ni grzeje. Czekam na kolejnego "kopiącego"

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar sal
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdzieś w lesie
    Posty
    1 106

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zynek Zobacz posta
    Wrócę do przykładu podanego wcześniej. Ostatni ślub zeszłego sezonu. Październik, kościół ciemny, brak możliwości odbicia flesza od czegokolwiek. Dla "bezpieczeństwa" flesz z nasadką rozpraszającą prosto w twarz. Rezultaty mierne - młodzi OK wszystko co za nimi szaro-bure..
    Czy myślałeś już może o tym, żeby do tego Marka dokupić sobie może jakąś książkę o fotografii?
    Większy pewnie z tego będzie pożytek niż z tego wątku...
    Czasu nie mam, ale mam kompakt...


  10. #30
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    422

    Domyślnie

    No to pozostaje:
    1. Użyć drugiego korpusu z lampą.
    2. Zastanowić się/zdecydować się przed zrobieniem zdjęć, co będzie lepsze.
    Aparaty, obiektywy, lampy.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •