pawciolbn, ja poszedłem swoją drogą: po kupnie 5d (a mam 40d), mocno rozważałem sprzedaż 17-55 i wymianę na 24-70, choć drogie to i wielkie. Ale po zrobieniu iluś tam zdjęć zostawiłem 40d i 17-55 jako podstawowy zestaw "zoomowy", a do 5d podpinam tylko stałki. I uważam, ze to dobry i ekonomiczny wybór, bo:
- AF w 40d moim zdaniem jest o wiele lepszy
- w warunkach "na sali", czyli klasyczna reporterka, nie zależy nam zwykle na minimalnej GO, wręcz przeciwnie, więc wolę lepszy AF na cropie niż gorszy z mniejszą GO na FF. Gorsze ISO? - i tak wtedy zwykle używam lampy...
- "pazur" 5d pokazuje tak naprawdę z jasnymi stałkami - plener, trochę kościół, więc wykorzystuję go warunkach, kiedy jest więcej czasu
- mam gotowe do strzału 2 aparaty- 40d z uniwersalnym zoomem i 5d z jasną, dobrą stałką, to lepsze ozwiązanie niż odwrotnie - bo te stałki nie rozwiną w pełni skrzydeł na 40d.
- taniej, a ostatecznie 17-55 to znakomite optycznie szkło, a o podłogę nim nie rzucam...
Pentax |Canon | Metz | Benro | szukajka
Przeszłam bardzo podobną drogę w mojej ewolucji sprzętowej (możesz rzucić okiem, link w stopce) i powiem Ci tyle: 17-55/2,8 to genialne szkło, ale rację bytu w szklarni ma tylko i wyłącznie wtedy, kiedy jesteś na 100% przekonany, że chcesz pozostać przy chociaż jednym cropowym body. Inaczej jest to po prostu zamrożone 3k pln a przy jednoczesnym posiadaniu pełnoklatkowego body dostajesz jeszcze w pakiecie frustrację, czemu tego cuda nie da się zapiąć pod ff, bo rzeczywiście szkło jest doskonałe. Dlatego jeżeli już teraz myślisz nad docelowym, już w niedalekiej przyszłości, zakupem ff, to sobie 17-55 odpuść.
Co zamiast? na pewno 85/1,8 i 28/1,8. Co do 50/1,4 zdania są podzielone, ja mam to szkło, ale nie lubię go za mydło i ślamazarność, niemniej - w niektórych sytuacjach f 1,4 jest niezastąpione.
Jeżeli potrzebujesz uniwersalnego zooma, to wybór jest jeden: 24-70/2,8 - tylko pamiętaj, że to bydlę waży prawie kilogram.
No i oczywiście w dalszej perspektywie 5dII - zobaczysz, jakiego kopa dostają szkła zapięte pod to body.
Nawet ja jest mydełko na f1.4-1.8, to i tak lepiej jest mieć zapas światła niż go nie mieć. Różnica między f1.4 a f2.8 jest kolosalna. Ostrość to nie wszystko. Zresztą, jak ktoś już tu napisał na f2.8 (50f1.4) nie może być gorzej niż w 24-70L.
24-70 czy 24-105 nawet na 5,6 nie mają szans z 50 1.4 przymkniety do 5,6.
Jesli chodzi o 2,8 to 50 nqa 1.4 miazdzy 24-70 2.8 co jest oczywiste.
Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...
@Katharsis, ale co Ty porównujesz? L do zwykłego to raz, USM vs namiastka USM`a?
5000 vs 1500 PLN... i wszystko jasne....
ale.... a ja bym chciał żeby 50 1.4 była taka jak 85 1.2 na 1.2 hehe :-)
Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...
Długo się łamałem, ale mam dylemat jak wydać dobrze trochę zaoszczędzonego grosza...
W mojej torbie obecnie są:
- Canon 450 D
- Canon eos 3
- Canon 24-70 f/2.8
- Canon 50mm f/1.4
- Canon 85mm f/1.8
- Canon 10-22
- 580 EX II
W planach kupno:
- Canon 5D (lub 5D II)
- Canon 35mm L f/1.4
- Canon 24mm L f/1.4
- Canon 135mm f/2 L
Co kupic, a z czego zrezygnować...??
Przeznaczenie ŚLUB, proszę o porady mocno praktykujących![]()
![]()
A ja mam canona...
I jeszcze 50L i 85L i 14L.
Nazywam się Piotr Knap, to i informacja że moje nazwisko można wyguglać nie jest zdaje się sprzeczne z 8 punktem regulaminu forum więc nie rozumiem czemu zostało to usunięte. Albo inaczej, rozumiem, ale powód jest dość żenujący