http://www.dxomark.com/index.php/eng...-Lumix-DMC-GH1
"Comparison with a similar pixel pitch sensor: Canon EOS 7D
The Canon EOS 7D uses pixels of 4.29 µm vs 4.31 µm for both the GH1 and G1. To compare the pixel performance (and not the whole sensor), we can compare the performances in “screen” mode.
SNR 18%
Obviously the Canon 7D’s performance is similar to the G1’s at ISO settings up to 800, and similar to the GH1’s at ISO settings from 3200. The GH1 outperforms the 7D for ISO settings up to 800.
Dynamic Range
The 7D and GH1 have similar performances, and both outperform the G1 by more than 1 stop.
Color sensitivity
The GH1 outperforms both the G1 and 7D at ISO settings up to 800; over ISO 800, GH1 and 7D performances are similar."
Czyli tam gdzie go prawie nie używam.Zamieszczone przez www.dxomark.com
No to bije czy nie bijeZamieszczone przez www.dxomark.com
A Olek (na podstawie sampli w necie, silnik jpg) bije wszystkich, ile ja bym dał by GF1 miał preset Olympus colors...Zamieszczone przez www.dxomark.com
No to bije czy nie bijeZamieszczone przez www.dxomark.com
A na koniec porównanie (by gietrzy) szybkostrzelności obu maszyn:
7D - karabin
G/F/H1 - bocian
Resztę dopowie ci Kolekcjoner
... Piotr, rozumiem twoją podnietę nowym systemem, tylko to są tylko aparaty, za rok, dwa będą nowe, pewnie gorsze w dxo, żeby były chociaż bezdźwiękowe (migawka) no to jeszcze bym zrozumiał. Podniecajmy się szkłami a w m43 nadal brak małego, stabilizowanego klasyka tj. 24-136mm a skoro szkłach to trzymam cię za słowo z tym szerszym niż P14/2.8 naleśnikiem i jasnym - f/2 macro.
Ostatnio edytowane przez gietrzy ; 28-01-2010 o 10:25
the silence is deafening
Nie widzę w tym nic dziwnego, że sensor GH1 jest LEPSZY od 7d. Panasonic ma spore możliwości, które MUSI wykorzystać zdobywając rynek. Canon jako foto-satrapa ma w tym względzie spory luz
P.S. Ciekawe czy Panas da się wciągnąć w wyścig na piksele, czy może Canon zmądrzeje.
Ostatnio edytowane przez jotes25 ; 28-01-2010 o 10:45 Powód: Automerged Doublepost
Widać po prostu że Canon przegiął z ilością Mpix. Para w gwizdek, optyka nie wyrabia.
Ostatnio w DVF 7D przegrywa wyraźnie z D300s.
Jakiś czas temu górował jakością matryc, a teraz go inni przeganiają. Jeszcze w 5DmkII jakoś daje radę, ale upakowanie w 7D to przesada i efekty widać. Panas z GH1 radzi sobie lepiej przy podobnej gęstości. To chyba wolałbym Panas, bo to i w pełni zastąpi kamerę filmową, i mniejsze, i odchylany LCD.
Jak dla mnie te 12Mpix w moim 5D to wystarczająco. Gdybym miał mkII to pewnie bym robł w sRAW1 a czasem pewnie i w sRAW2. Zamiast następnych Mpix poszli by lepiej w dynamikę.
Na DFV Nie potrafią robić testówAF tak testowali, że zdjęcia rozmyte były przez poruszenie obiektów - zbyt krótkie czasy!
Na Boga, która optyka nie wyrabia?
Stephen Eastwood (linkowałem, pewnie w tym wątku) pokazywał fajne sample (kotka) z 24-105LIS (otwarty!), 17-55IS, 15-85IS się wyrabia, 18-135IS - kiedyś przestrzelam, na razie mi się nie chce, 18-55 I USM na 55mm f/5.6 jest ostry, na 18mm f/5.6 imho prawie tragiczny, 100L macro - linkowałem imho ostry plik na 6400, o innych stałkach nie wspominam.
Jeśli ktoś chce mieć rzeźnie z otwartej stałki z 1989 roku na matrycy z 2009 roku to proponuję 135L jako ostatniego żyjącego świadka EOS genesis. Osobną sprawą są testerzy 7D wyznający wiecznie żywe f/8...
To bardzo dużo mówi o tobie.
Kamerę filmową zastąpi FF, być może już w Digicu V, optymalizowanym pod video. Jak bardzo czas pokaże, choć ten Panas jest bardzo mocny. Nie zapominajmy jednak o tym, że póki co Canon nie pokazał szkła optymalizowanego pod HDSLR!
the silence is deafening
Ogólnie 15 czy 18Mpix w APS-C nie jest złym pomysłem. Daje więcej szczegółów przy dobrych obiektywach (makro, tele). Tutaj gietrzy ma rację. Chociaż nie zawsze te szczegóły są przydatne. Następca 50d czy 7d pewnie będzie mieć podobną rozdzielczość, ale pozostałe parametry matrycy lepsze (szumy, dynamika). Kwestia czasu.
Pokadrujemy, pozyjemy. A tak wogole to 21mpix na FF to az tak duzo? Upakowanie jak 8-9mpix na APS-C - czy to jest duzo?
Bawilem sie wiele razy w SRAW1/2 i po moich testach uwazam to za bezsens. Robiac resize z 21 mam to samo, jak nie lepiej, bo robie po swojemu, a nie z gory jak jest w body ustawione. Jedyna zaleta mniejsze pliki, ale znowu kiedys nie chce sie obudzic z reka w nocniku "czemu akurat tego zdjecia nie zrobilem na full :/" . A juz wiele razy tak przerabialem..
Dali tyle mpix? To sie w tylu robi. Jak szkoda kasy na wieksza karte, to juz prywatna sprawa.
Ostatnio edytowane przez siudym ; 28-01-2010 o 13:36
To może ktoś w końcu pokaże te negatywne skutki przeładowania matrycy w 7D, zamiast opierać się tylko na pseudo testach w większości nie mających zastosowania w normalnej fotografii.
Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight