Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: Canon 24-70/2.8 L + 450D

  1. #11
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    59

    Domyślnie

    mam 450d i uzywalem z nim 18-55 i wydawalo sie szeroko. kupilem 10-22 i teraz dopiero mozna powiedziec, ze to jest szeroko. 24mm na cropie to jest bardzo wasko. pytanie co bedzie glownie tematem reportazy. z drugiej strony jesli masz 24-85 to chyba zdajesz sobie sprawe z ograniczen zwiazanych z podpieciem 24-70 do cropa.

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Kluczowy wydaje się rodzaj reporterki. Obiektywy 17-55 na cropa są odpowiednikiem 24-70 na pełnej klatce, zgadza się. Nie ulega wątpliwości ich przydatność i że można fizycznie podejść bliżej obiektu. Pytanie czy należy to robić przy każdej ogniskowej? Raczej nie.
    Poniżej 40mm na ff, a 24 na cropie jeśli obiekt jest fizycznie zbyt blisko daje się zauważyć wyraźne tendencje do przerysowań geometrycznych, co zwłaszcza w przypadku twarzy, sylwetek może nie być zbyt korzystne. 17-55 jest świetny do reporterki wakacyjnej...
    Zakres o którym wspomina Sebcio80 jaki 24-70 daje na cropie, czyli 38-112 jest niewątpliwie bardzo użyteczny w studio i dobrym reportażu w dystansie kilku metrów. Natomiast na reportaż z boiska czy koncertu będzie zdecydowanie zbyt szeroko.
    C-F-K - forever

  3. #13
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    59

    Domyślnie

    z kolei na reportaz z imprez w mniejszych pomieszczeniach 24mm bedzie za wasko czasami. czyli jednym szklem nie da rady obleciec wszystkiego i albo zawezyc tematyke, albo poszerzyc portfel

  4. #14

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michaela7 Zobacz posta
    Czy 24-70/2.8 L nie jest czasem za dobry do 450d? Zastanawiam się nad zamianą obiektywu canona 24-85 właśnie na canona 24-70. Czy to dobry pomysł?
    Ale ująłeś sprawe.. Owszem 24-70L jest bardzo dobrym szkłem, co nie oznacza że gdy wkręcisz go na low end body to nie będzie poprawnie działać. Ja uważam że 24-70L jest warty kasy i sam w przyszłości chciałbym wymienić na właśnie ten model. Prawdą jest że jedynym problemem może być waga, ale to kwestia przyzwyczajenia.
    A co do słuszności wyboru, to niczego nie zmieniaj, bierz dokładnie to szkło. Skoro fotografowałeś w tym przedziale ogniskowej (24-85mm) oznacza że jest ona dla Ciebie wystarczająca - przynajniej narazie.
    .

  5. #15
    Uzależniony Awatar comatus
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Wybrzeże Pucyfiku
    Wiek
    41
    Posty
    725

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mellan Zobacz posta
    Moment, moment, czegoś tu nie rozumiem....
    Mellan, bo fotograf ma być w centrum wydarzeń (a nie zoom ).

  6. #16
    Uzależniony Awatar BuRton
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Czeski Cieszyn
    Wiek
    54
    Posty
    681

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mellan Zobacz posta
    Moment, moment, czegoś tu nie rozumiem....
    Czyli proponujesz by było jeszcze szerzej??? Bo " Jeśli Twoje zdjęcia nie są wystarczająco dobre, to znaczy że nie byłeś wystarczająco blisko"???
    I szerszy kąt ma umożliwić większe zbliżenie do obiektu? ...
    Edit:
    Sorry, teraz doczytałem "a nie np imprez czy dużych koncertów"
    co nie zmienia faktu, że "być bliżej" nie oznacza szerszych odniskowych, a węższe.
    Robertowi Capie zdecydowanie chodziło właśnie o to, że fotograf powinien być fizycznie bliżej fotografowanego tematu a nie "ściągać" tele.
    Leica MP, 28/2, 35/1.5, 50/2.2, 75/1.9

  7. #17
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mellan Zobacz posta
    Zakres o którym wspomina Sebcio80 jaki 24-70 daje na cropie, czyli 38-112 jest niewątpliwie bardzo użyteczny w studio i dobrym reportażu w dystansie kilku metrów. Natomiast na reportaż z boiska czy koncertu będzie zdecydowanie zbyt szeroko.
    Nie chciałbym tutaj na siłę udowadniać nietrafności tej tezy. 24-70L to szkło idealnie nadające się do reporterki. Dlatego właśnie wbrew wielu moim opiniom n/t tego szkła (uważam, że jest przeciętne w porównaniu z kilkoma innymi zoomami L ) poważnie myślę właśnie o powrocie do niego. Wyłącznie do zastosowań redakcyjnych. Jako podstawowe szkło. Ma po prostu bardziej uniwersalny zakres od 16-35

  8. #18
    Bywalec Awatar LemonR
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    51
    Posty
    234

    Domyślnie

    17 a 24 to jest różnica jednego kroku w tył/przód. Sprawdźcie sobie. Również myślę o zamianie 17-40 na 24-70. Ten drugi wydaje mi się bardziej uniwersalny.

  9. #19
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Ale jest ciężki i wielki - pamiętaj o tym - miałem dwa to wiem. Ja się waham, bo znam to szkło i nie jest ono powalające. Ale jest dość jasne, szczelne, solidne i ma bdb AF. Poza tym właściwości szkła nie mierz krokami, zwłaszcza szkieł szerokich. Efektu 17 mm nie uzyskasz robiąc nawet 2-3 kroki w tył z 24-70. To zupełnie inne szkła. Warto mieć oba- dlatego ja nie sprzedam 16-35.

  10. #20
    Bywalec Awatar LemonR
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    51
    Posty
    234

    Domyślnie

    Dla mnie 40 to często za mało dlatego chcę zmienić. A co masz na myśli pisząc "nie jest powalające" chyba nie jest gorsze od 17-40?

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •