Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Wątek: Canon 24-70/2.8 L + 450D

Mieszany widok

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mellan Zobacz posta
    Zakres o którym wspomina Sebcio80 jaki 24-70 daje na cropie, czyli 38-112 jest niewątpliwie bardzo użyteczny w studio i dobrym reportażu w dystansie kilku metrów. Natomiast na reportaż z boiska czy koncertu będzie zdecydowanie zbyt szeroko.
    Nie chciałbym tutaj na siłę udowadniać nietrafności tej tezy. 24-70L to szkło idealnie nadające się do reporterki. Dlatego właśnie wbrew wielu moim opiniom n/t tego szkła (uważam, że jest przeciętne w porównaniu z kilkoma innymi zoomami L ) poważnie myślę właśnie o powrocie do niego. Wyłącznie do zastosowań redakcyjnych. Jako podstawowe szkło. Ma po prostu bardziej uniwersalny zakres od 16-35

  2. #2
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    59

    Domyślnie

    z kolei na reportaz z imprez w mniejszych pomieszczeniach 24mm bedzie za wasko czasami. czyli jednym szklem nie da rady obleciec wszystkiego i albo zawezyc tematyke, albo poszerzyc portfel

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michaela7 Zobacz posta
    Czy 24-70/2.8 L nie jest czasem za dobry do 450d? Zastanawiam się nad zamianą obiektywu canona 24-85 właśnie na canona 24-70. Czy to dobry pomysł?
    Ale ująłeś sprawe.. Owszem 24-70L jest bardzo dobrym szkłem, co nie oznacza że gdy wkręcisz go na low end body to nie będzie poprawnie działać. Ja uważam że 24-70L jest warty kasy i sam w przyszłości chciałbym wymienić na właśnie ten model. Prawdą jest że jedynym problemem może być waga, ale to kwestia przyzwyczajenia.
    A co do słuszności wyboru, to niczego nie zmieniaj, bierz dokładnie to szkło. Skoro fotografowałeś w tym przedziale ogniskowej (24-85mm) oznacza że jest ona dla Ciebie wystarczająca - przynajniej narazie.
    .

  4. #4
    Bywalec Awatar LemonR
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    51
    Posty
    234

    Domyślnie

    17 a 24 to jest różnica jednego kroku w tył/przód. Sprawdźcie sobie. Również myślę o zamianie 17-40 na 24-70. Ten drugi wydaje mi się bardziej uniwersalny.

  5. #5
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Ale jest ciężki i wielki - pamiętaj o tym - miałem dwa to wiem. Ja się waham, bo znam to szkło i nie jest ono powalające. Ale jest dość jasne, szczelne, solidne i ma bdb AF. Poza tym właściwości szkła nie mierz krokami, zwłaszcza szkieł szerokich. Efektu 17 mm nie uzyskasz robiąc nawet 2-3 kroki w tył z 24-70. To zupełnie inne szkła. Warto mieć oba- dlatego ja nie sprzedam 16-35.

  6. #6
    Bywalec Awatar LemonR
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    51
    Posty
    234

    Domyślnie

    Dla mnie 40 to często za mało dlatego chcę zmienić. A co masz na myśli pisząc "nie jest powalające" chyba nie jest gorsze od 17-40?

  7. #7
    Bywalec
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    62
    Posty
    103

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LemonR Zobacz posta
    Dla mnie 40 to często za mało dlatego chcę zmienić...
    Wszystko zależy od tego co kto lubi, np. u mnie 17-40 wyautowało 24-105 w sposób niejako naturalny (na 350D),
    coraz rzadziej je podpinałem aż w końcu stwierdziłem że właściwie jest mi niepotrzebne (nie oznacza to, że uważam 24-105 za gorsze) - musisz sam spróbować jak ci podejdzie dane szkło. Cudze opinie wcale nie muszą pokrywać się z twoim odczuciem.

  8. #8
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LemonR Zobacz posta
    Dla mnie 40 to często za mało dlatego chcę zmienić. A co masz na myśli pisząc "nie jest powalające" chyba nie jest gorsze od 17-40?
    Ostrożnie: 17-40 to bardzo dobre szkło. Bardziej je lubiłem od 24-70, która jak dla mnie jest nieco nijaka optycznie i zakresowo. Brakuje mi w niej szerokości, ale cóż - nie ma narzędzi uniwersalnych o wysokich standardach. W 24-70 lubiłem długi koniec, który jest też lepszą cechą tego szkła. Na 24mm bywa różnie, choć wcale nieźle. Wrzucam tutaj próbkę z jednej z moim 24-70 na cropie 1,3, czyli z jedynki.

    Oba zdjęcia saute z puszki



    Ostatnio edytowane przez himi ; 15-09-2009 o 10:28

  9. #9
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    46
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez himi Zobacz posta
    24-70, która jak dla mnie jest nieco nijaka optycznie i zakresowo.
    A nie jest tak przypadkiem dlatego, że używałeś go na cropie (x1.3, ale to zawsze jednak crop)?
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  10. #10
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Miałem go także na 5d i 1ds2. I nadaj osądów nie zmieniam. Co wcale nie znaczy, że do niego nie wrócę. Jak już pisałem, potrzebny mi do redakcyjnej orki. Stałki i 16-35 nie zawsze zdają egzamin w szybkiej robocie w trudnych warunkach. Zwłaszcza, że ja nie mam nic między 35 a 85mm.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •