Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: Szkła do krajobrazu

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar m_o_b_y
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Wa-wa
    Posty
    1 095

    Domyślnie Szkła do krajobrazu

    Ostatnio nabyłem "Krajobrazy. Bezcenne rady najlepszych fachowców".
    Zdjęcia znanych mistrzów zapierają dech w piersiach !!!

    Już na stronie numer 4 czekało mnie pierwsze zaskoczenie: książka została wydrukowana w Chinach !
    Ale najbardziej mnie zaskoczył dobór szkieł przez mistrzów krajobrazu.
    Spodziewałem się przewagi szerokiego kąta, ale nic z tych rzeczy.
    Okazało się, że zdecydowaną większość zdjęć mistrzowie wykonali szkłem 70-200 !
    Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się szkła 24-105 i 17-40.
    Inne obiektywy występują sporadycznie: 16-35, 100-400, 24-70, 24, ale i 300, i wiele innych.
    Również stosowane przysłony nieco mnie zaskoczyły, bo choć w przewadze było 22 i 16, to zdarzały się nawet przysłony 6.3.
    Czułość - to ISO 100, z bardzo małymi wyjątkami.
    No i aparaty prawie zawsze 1Ds, czasem 5D i tylko raz 40D.
    Ciekawią mnie opinie w kwestii szkieł naszych najlepszych pejzażystów, z Akustykiem i innymi specami na czele.

    Książka bardzo ciekawa, polecam.
    m_o_b_y
    --------------------------------------------------------
    Poszedłem w lewo, chociaż mogłem pójść i w prawo.
    Witold Gombrowicz

  2. #2
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    nie moge tej ksiazki znalezc przez www, zeby podejrzec. ale...

    ale to wszystko zalezy od preferencji. ja mam w domu ksiazke
    niezlego holenderskiego fotografa i u niego tez w zasadzie funkcjonuje
    albo bardzo szeroki kat (16 do 24mm) albo dlugie tele: 135mm, 200mm
    a potem to juz 300 do 600. praktycznie nie istnieja ogniskowe posrednie
    miedzy 28mm a 100mm.

    poniekad, wiele tez zalezy od tematu. przy niderlandzkich chmurach sieganie
    po dluzsze ogniskowe jest zwyczajnym marnotrawstwem zdjec
    natomiast w takiej Toskanii mozna ani przez chwile nie zdejmowac telezooma.
    www albo tez flickr

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar m_o_b_y
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Wa-wa
    Posty
    1 095

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    nie moge tej znalezc przez www, zeby podejrzec. ale...

    ale to wszystko zalezy od preferencji. ja mam w domu
    niezlego holenderskiego fotografa i u niego tez w zasadzie funkcjonuje
    albo bardzo szeroki kat (16 do 24mm) albo dlugie tele: 135mm, 200mm
    a potem to juz 300 do 600. praktycznie nie istnieja ogniskowe posrednie
    miedzy 28mm a 100mm.

    poniekad, wiele tez zalezy od tematu. przy niderlandzkich chmurach sieganie
    po dluzsze ogniskowe jest zwyczajnym marnotrawstwem zdjec
    natomiast w takiej Toskanii mozna ani przez chwile nie zdejmowac telezooma.
    Piękne dzięki za opinię.

    Pełny tytuł :
    Lustrzanka cyfrowa bez tajemnic.
    Krajobrazy.
    Bezcenne rady najlepszych pejzażystów.

    Autorzy: Tom Mackie, William Neill, David Noton, Darwin Wiggett, Tony Worobiec

    Tłumaczenie: Marcin Bójko

    Wydawnictwo: Migut Media S.A. 2009
    m_o_b_y
    --------------------------------------------------------
    Poszedłem w lewo, chociaż mogłem pójść i w prawo.
    Witold Gombrowicz

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m_o_b_y Zobacz posta
    Ale najbardziej mnie zaskoczył dobór szkieł przez mistrzów krajobrazu.
    nic zaskakującego

    Mnie osobiście bardziej dziwią f22
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar m_o_b_y
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Wa-wa
    Posty
    1 095

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebesky Zobacz posta
    nic zaskakującego

    Mnie osobiście bardziej dziwią f22

    Po prostu spodziewałem się zdecydowanej przewagi szerokiego kąta i stałek, a ulubionym szkłem okazało się 70-200.
    Używano również czasem szkieł TS.
    W dwóch przypadkach zastosowano nawet rybie oko (15).
    Przesłona 22 była najczęstszym wyborem, a na drugim miejscu 16.
    Pozdrówka
    Ostatnio edytowane przez m_o_b_y ; 24-06-2009 o 11:54
    m_o_b_y
    --------------------------------------------------------
    Poszedłem w lewo, chociaż mogłem pójść i w prawo.
    Witold Gombrowicz

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar najeli
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    42
    Posty
    992

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    natomiast w takiej Toskanii mozna ani przez chwile nie zdejmowac telezooma.

    uwielbiam Cię za to zdanie, bo do tej chwili nie mogłam się pogodzić, że nie stykło na 10-22 przed wyjazdem
    www.najeli.pl * fb.com/najeli.fotografia
    C5 * C5d * C40d * C17-40/4L * C50/1.4 * C85/1.8 * C100/2.8L * C70-200/4L * Samyang 8mm * 430exII

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebesky Zobacz posta
    nic zaskakującego

    Mnie osobiście bardziej dziwią f22
    Nie dziw się, na FF to nie to samo, co na cropie. Wpływ dyfrakcji też zależy od wielkości matrycy.

  8. #8
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez najeli Zobacz posta

    uwielbiam Cię za to zdanie, bo do tej chwili nie mogłam się pogodzić, że nie stykło na 10-22 przed wyjazdem
    nie no... obiektywnie rzecz ujmujac, to 17-40 (w 5D) tez zrobilem kilka zdjec i to przy tym w szerszym kacie... ale tak ogolnie, to tam jest "dluga rurka all the way". wjezdzasz na droge z San Quirico do Pienzy i walisz... walisz... walisz...


    swoja droga... polecam w San Quirico wlezc do knajpy na rogu zaraz za kosciolem (patrzac od strony glownej ulicy) - tak dokladnie to rog via dante aligheri i via della piazolla:
    http://maps.google.nl/maps?f=q&sourc...09656&t=h&z=17

    i zamowic "pici al agglio" (czy jak sie to tam po tubylczu pisze) plus do kompletu lokalnego czerwonego jabola (Quirico albo Montepulciano - to drugie lepsze). tak odlotowego zarcia jak zyje nie pamietam... :-D
    www albo tez flickr

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar najeli
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    42
    Posty
    992

    Domyślnie

    @akustyk - dzięki! z tego co wiem (bo to moja przyszła teściowa organizuje tę wyprawę, a ja nie mam czasu wnikać) to będziemy trochę wyżej (Vinci), ale gdzieś na dół też mieliśmy jechać i w ogóle mam obiecane focenie krajobrazów ;-)

    Mam nadzieję, że ich (a jedziemy łącznie w 5 osób) skuszę tym żarciem :>

    PS. Masz jeszcze jakieś fotograficzne "must be there" z tych okolic?
    www.najeli.pl * fb.com/najeli.fotografia
    C5 * C5d * C40d * C17-40/4L * C50/1.4 * C85/1.8 * C100/2.8L * C70-200/4L * Samyang 8mm * 430exII

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar banan82
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Scotland
    Wiek
    42
    Posty
    1 165

    Domyślnie

    Najeli - to chyba nie watek pod tytulem - TOSKANIA
    Wracajac do szkiel, tez uwazam ze albo bardzo szeroki kat albo tele czyli zestaw 17-40 + 70-200 (koniecznie ze swiatlem 4 ) i jest super. Wiem ze czesto pejzarzysci uzywaja bardzo duzych tele, fajnie mozna wylapac szczegoly w krajobrazie. Raczej nie slyszalem i nie spotkalem sie z tym zeby krajobrazy robic stalka, troche to bezsensu, zoomy sa teraz tak dobre, ze sciagajac nawet przeslone do f16 itp nie ma roznicy ze stalka a przynajmniej mozna sobie pozoomowac jak trzeba

    Co do f22 - porazka, totalna porazka, w wiekszosci gazet foto w UK jak czytam doradzaja zeby krajobrazy robic wlasnie na tej przeslone zeby wszystko bylo "pin sharp" - akurat.....
    Najgorszy obraz daje nam f22 (wlasciwosci optyki) o czym wszyscy wiemy, juz na f10 wszystko jest pokryte duza glebia ostrosci wiec....po kiego grzyba niszczyc sobie jakosc zdjecia. Jak za duzo swiatla, zalozyc filter, ale na pewno nie zjezdzac ponizej f16.
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •