Plastyka i kolory obu Sigm praktycznie identyczne z 24-70. AF fakt, inna bajka.
Plastyka i kolory obu Sigm praktycznie identyczne z 24-70. AF fakt, inna bajka.
FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8
Nie wiem z czego wynika ten mit o dziwnych kolorach Sigm - mam w domu trzy różne, pracowałem na kilku innych i jakoś nie zauważyłem, żeby coś było nie tak z kolorami.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Może to zależy od konkretnej Sigmy. S 17-70 daje takie same kolory jak C 17-55. Ale za to 70-200L daje cieplejszy obrazek niż C 17-55.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8
Ja nie jestem foto-onanistą, dla mnie to jest świetny egzemplarz. Z tego co się orientuję (wywiad środowiskowy i sprawdzanie różnych egz.) to ja mam jakąś wyjątkowo dobrą optycznie sztukę.
FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8
mnie tez S 30 1.4 bardzo sie podoba, kolory uwazam za neutralne, wcale nie sa jakies dziwne, szklo ostre od samego 1.4, AF jest ok i cichy, celnosc uwazam zalezy duzo od samego body
Czuję się w obowiązku na krótkie podsumowanie tego tematu.
Zanim to zrobiłem to przeczytałem go jeszcze raz i...no cóż, pierwsze plany do końcowych inwestycji mają się jak nic do niczego
Ostatecznie decyzja padła na:
- 1Ds mark II (już zakupiony)
- 16-35/2.8L II (nowy)
- 70-200/4L IS (nowy)
- 50/1.4 (a już mam)
16-35 jako podstawa, jak trzeba coś ściągnąć to tele, jak potrzeba światła to zawsze 50tka jest pod ręką.
Jak sprzęt dojdzie i zweryfikuje swoje teoretyczne potrzeby, a przypadkiem pieniędzy starczy to jeszcze dokupię lub wymienię tele na 24-105/4L IS (jakiś używany, bo w dobrych pieniądzach są w Polsce).
PS. A miało być lekko i przyjemnie. Ehh :-)
a już byłeś blisko decyzji pójścia w stałki...