Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 78

Wątek: stałki vs 24-70 i inne takie dylematy

  1. #61
    Pełne uzależnienie Awatar Ernest_DLRS
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Toronto, Kanada
    Wiek
    41
    Posty
    1 216

    Domyślnie

    Plastyka i kolory obu Sigm praktycznie identyczne z 24-70. AF fakt, inna bajka.
    FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
    APSC + 18-55is | 70-300vc

    kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8

  2. #62
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Nie wiem z czego wynika ten mit o dziwnych kolorach Sigm - mam w domu trzy różne, pracowałem na kilku innych i jakoś nie zauważyłem, żeby coś było nie tak z kolorami.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  3. #63
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    Nie wiem z czego wynika ten mit o dziwnych kolorach Sigm - mam w domu trzy różne, pracowałem na kilku innych i jakoś nie zauważyłem, żeby coś było nie tak z kolorami.
    Wszystkie sigmy z którymi miałem styczność dawały inne kolory niż obiektywy canona. Tamron zresztą również. Szkła canona mają IMO bardziej naturalne kolory. Sigma z reguły ociepla i daje żółty lub zielony zafarb. Przy dwóch takich samych kadrach zawsze widzę różnicę.

  4. #64
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Może to zależy od konkretnej Sigmy. S 17-70 daje takie same kolory jak C 17-55. Ale za to 70-200L daje cieplejszy obrazek niż C 17-55.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  5. #65
    Pełne uzależnienie Awatar Ernest_DLRS
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Toronto, Kanada
    Wiek
    41
    Posty
    1 216

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aptur Zobacz posta
    Wszystkie sigmy z którymi miałem styczność dawały inne kolory niż obiektywy canona. Tamron zresztą również. Szkła canona mają IMO bardziej naturalne kolory. Sigma z reguły ociepla i daje żółty lub zielony zafarb. Przy dwóch takich samych kadrach zawsze widzę różnicę.
    Sigma 30/1.4 daje bardziej naturalny kolor niż C24-70L, który daje w porównaniu do Sigmy żółty zafarb. Sprawdzane na tych samych ustawieniach na 1D.
    FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
    APSC + 18-55is | 70-300vc

    kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8

  6. #66
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ernest_DLRS Zobacz posta
    Sigma 30/1.4 daje bardziej naturalny kolor niż C24-70L, który daje w porównaniu do Sigmy żółty zafarb. Sprawdzane na tych samych ustawieniach na 1D.
    Fakt, ale ten zafarb mi się właśnie bardzo podoba :-)
    A jak aberacje u sigmy?
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

  7. #67
    Pełne uzależnienie Awatar Ernest_DLRS
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Toronto, Kanada
    Wiek
    41
    Posty
    1 216

    Domyślnie

    Ja nie jestem foto-onanistą, dla mnie to jest świetny egzemplarz. Z tego co się orientuję (wywiad środowiskowy i sprawdzanie różnych egz.) to ja mam jakąś wyjątkowo dobrą optycznie sztukę.
    FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
    APSC + 18-55is | 70-300vc

    kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8

  8. #68

    Domyślnie

    mnie tez S 30 1.4 bardzo sie podoba, kolory uwazam za neutralne, wcale nie sa jakies dziwne, szklo ostre od samego 1.4, AF jest ok i cichy, celnosc uwazam zalezy duzo od samego body

  9. #69
    Pełne uzależnienie Awatar allxages
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    2 549

    Domyślnie

    Czuję się w obowiązku na krótkie podsumowanie tego tematu.
    Zanim to zrobiłem to przeczytałem go jeszcze raz i...no cóż, pierwsze plany do końcowych inwestycji mają się jak nic do niczego

    Ostatecznie decyzja padła na:
    - 1Ds mark II (już zakupiony)
    - 16-35/2.8L II (nowy)
    - 70-200/4L IS (nowy)
    - 50/1.4 (a już mam )

    16-35 jako podstawa, jak trzeba coś ściągnąć to tele, jak potrzeba światła to zawsze 50tka jest pod ręką.

    Jak sprzęt dojdzie i zweryfikuje swoje teoretyczne potrzeby, a przypadkiem pieniędzy starczy to jeszcze dokupię lub wymienię tele na 24-105/4L IS (jakiś używany, bo w dobrych pieniądzach są w Polsce).

    PS. A miało być lekko i przyjemnie. Ehh :-)

  10. #70
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    a już byłeś blisko decyzji pójścia w stałki...
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy ... 5678 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •