Cytat Zamieszczone przez sluzalekmichal Zobacz posta
Jeśli zakładasz, że przed upływem roku sprzedasz aparat to wrzucasz go w koszty w całości. Pamietaj tylko, że US na pewno sprawdzi w toku kontroli czy faktycznie sprzedałeś go przed upływem roku.
Poczytaj jaka jest definicja środka trwałego.

MS>
ale powinieneś go sprzedać z zyskiem bo inaczej w razie kontroli prosisz się o kłopoty - więc interesu nie ma za dużego.. a jeśli wykażą że używałeś go jako narzędzia pracy a figurował w kwitach jako towar handlowy to tez nie bardzo..

Cytat Zamieszczone przez miklo Zobacz posta
Że niby trzeba w ciągu roku sprzedać, jeśli amortyzuje się jednorazowo? Czy źle coś zrozumiałem jednak (mam nadzieję)...?

EDIT: Chodzi Ci o to, że sprzęt używany poniżej roku nie jest środkiem trwałym i można go po prostu wsadzić w koszta bez amortyzacji tak? A co to za różnica z praktycznego punktu widzenia dla jednoosobowej działalności / małej firmy?
nie, nie można tak sobie.. poniżej wyjaśnienie

Cytat Zamieszczone przez ARN Zobacz posta
Kwestia księgowania - bo albo to będzie środek trwały, zamortyzowany jednorazowo, albo środek obrotowy
Dokładnie - jesli będzie to środek "obrotowy" to jest traktowany jak towar - i w zasadzie w koszty możesz wpuścić ale wtedy musisz go sprzedać bo sobie w razie kontroli napytasz kłopotów, natomiast jeśli zamortyzujesz go jednorazowo to wtedy będzie środkiem trwałym, narzędziem "na stanie" firmy jak wiertarka czy młotek