Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 44

Wątek: problem z balansem bieli EOS 50d

  1. #31
    High_Tower
    Guest

    Domyślnie

    Ale awantura. Nie chciałem wywoływać awantury swoim 1 postem.
    Tak zdjęcie było robione przy zachodzie słońca.
    Jestem troche zdziwiony efektem gdyż na mojej poprzedniej puszce (400d problem nie występował aż tak mocno).
    mamut9:
    nie mam zamiaru wyrzucać puszki :P jeszcze nie teraz ale jak bedęto poinformuję Cie :P

  2. #32
    Początki nałogu Awatar Pirx
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    55
    Posty
    485

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    ...Twoja zabawa w RAWach polegala by na wywolaniu tego samego zdjecia 5 razy z inna temperatura i zlepienie go w calosc z kawalkow...
    Chyba się komuś WB z HDR-em pomyliło :smile:

    Sebcio, a dlaczego uważasz, że na stadionie żużlowym trzeba do każdego zdjęcia zmieniać WB w zależności od fotografowanej sceny, czy to w cieniu, czy w świetle, czy na tle kolorowych reklam ?

    Wytłumacz proszę amatorowi.
    Pozdrawiam,
    Pirx

  3. #33
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Za młody jesteś żeby pamiętać filmy ORWO albo inne szacownej firmy FOTON. Czy sądzisz, że robienie na ORWO było wystarczająco dobre i Kodaki, provie, velvie i inne wynalazki to na nic. Jak Ci nie odpowiada relacja "aparat na zielonym" to może materiał i porównanie ORWO i Velvii coś Ci powie. ORWO to jpeg a Velvia to RAW - wyniki podobna
    Wydaje mi się, że bliższą analogią byłoby porównanie negatywu (RAW) z polaroidem (JPG). Niby polariodową odbitkę można zeskanować i na kompie podciągać, ale chyba widać na pierwszy rzut oka różnicę...

    Natomiast na problem kolegi jest proste rozwiązanie - można przecież w ostateczności ustawić własne WB wg próbki. AWB niestety jest w Canonach dość zawodne zwłaszcza przy świetle żarowym.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  4. #34
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    Sebcio, a dlaczego uważasz, że na stadionie żużlowym trzeba do każdego zdjęcia zmieniać WB w zależności od fotografowanej sceny, czy to w cieniu, czy w świetle, czy na tle kolorowych reklam ?
    Hmm.. jedyny dobry powód który podał, to były hale sportowe i z tym się zgodze, że jeśli mieszamy światlo naturalne ze sztuczym, to powstaje problem z lokalnym ustawieniem WB. Natomiast Na otwartym torze żużlowym, hmm.. Pewnie chodzi o to, że na otwartej przestrzeni pada światło o temp powiedzmy 6000K, a w cieniu jest tego światła analogicznie mniej, jest zimniej niż w słońcu, więc temp. barwowa też się obniża.. Mało prawdopodobne, żeby owe reklamy dawały jakis zafarb po odbiciu światła choc to niewykluczone..

    Nie, no.. tak, to sobie można gadać; Sebcio zarzuć samplem..

    Pozdrawiam
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Slider Zobacz posta
    Pewnie chodzi o to, że na otwartej przestrzeni pada światło o temp powiedzmy 6000K, a w cieniu jest tego światła analogicznie mniej, jest zimniej niż w słońcu, więc temp. barwowa też się obniża..
    Może to element żartu (którego nie łapię), ale na wszelki wypadek poprawię na... podnosi. ;-)
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  6. #36
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    RAW to zapis 12 bitowy...
    To akurat zależy od modelu procesora obrazu DIGIC zainstalowanego w danym korpusie i nie zawsze jest to 12 bitów na kanał.
    EOS + Speedlite

  7. #37
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    Chyba się komuś WB z HDR-em pomyliło :smile:

    Sebcio, a dlaczego uważasz, że na stadionie żużlowym trzeba do każdego zdjęcia zmieniać WB w zależności od fotografowanej sceny, czy to w cieniu, czy w świetle, czy na tle kolorowych reklam ?

    Wytłumacz proszę amatorowi.

    po pierwsze duzo zalezy od pogody, jak jest slonce ktore co chwila zachodzi za chmury to tym bardziej ustawianie WB do jakiegos wzorca mozna sobie wsadzic

    jakies stare zdjecia z jednego spotkania:
    zawodnicy w cieniu:
    http://www.sebafoto.com/277-5378/jar...ryan-sullivan/

    w słońcu
    http://www.sebafoto.com/277-5383/jar...z-szczepaniak/

    słonce za chmurami:
    http://www.sebafoto.com/277-5386/ken...ryan-sullivan/

    jeśli ktoś chce sprobować w świetle dziennym manualnego ustawioania WB - nie probuje, ciekaw jestem efektow, ale gwarantuje ze bedzie duzo niebieskiego zafarbu
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  8. #38
    Początki nałogu Awatar Pirx
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    55
    Posty
    485

    Domyślnie

    Ja tam się mało znam na WB, bo na 99% z RAWa korzystam (ten 1% JPEGów, to jak potrzebuję dłuższą serią pociągnąć, a bufora nie staje).
    Niemniej jednak, parę obserwacji poczyniłem i na ich podstawie przenigdy nie zaufałbym AWB.
    Dlaczego ? - Ano właśnie dlatego, że nawet przy stałym dziennym świetle (jak w większości przypadków na stadionie), AWB będzie reagował różnie w zależności od tego co się w kadrze znajdzie, np. kolorowa reklama. Nie znam szczegółów działania pomiaru WB w aparacie, ale jestem pewien, że dokonuje się go w oparciu o światło odbite.
    A przecież światło padające, a o jego temperaturę barwową wszakże chodzi, nie zmienia się z minuty na minutę, ani też w zależności od tego na co pada.

    Fotografując na zewnątrz zwykle mam na stałe ustawioną "chmurkę" (40D). Po pierwszym zdjęciu, zerkam na podgląd i na kolorowy histogram i widzę, że jest dobrze. Jeśli nie jest, to przestawiam na "cień" lub "słoneczko".
    Przy późniejszym konwertowaniu RAWów tylko w pojedynczych przypadkach używam suwaków WB.

    Odbiegając nieco od tematu.
    Sebcio, czy Ty, jako przeciwnik RAW, zaczynałeś swoją przygodę z fotografią od cyfry ?

    Tak, tylko socjologicznie pytam.
    Zauważyłem bowiem, że dla byłych analogowców, a w szczególności tych, co im ciemnia nie obca, naturalnym sposobem robienia cyfrowych zdjęć jest zapis w RAW i jego późniejsza konwersja.
    Ci zaś, których pierwszym aparatem była cyfrowa małpka, jakoś straśnie RAWa nie lubią i przy byle okazji krzyczą jaki to Be jest ten RAW, okazując przy tym, jak mało na jego temat wiedzą ;-)
    Pozdrawiam,
    Pirx

  9. #39
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    przeciwnik RAW? moze troche za mocne ale fakt, faktem uwazam ze Panowie przesadzacie z jego wychwalaniem i tyle

    mam o RAW dosc kontrowersyjne zdanie i jesli napisze co mysle na pewno wzbudzi to dalsze dyskusje a mi szczerze mowiac nie chce sie klucic, bo to nie ma sesnu, kazdy robi zdjecia, uzywa sprzetu i softu jaki mu pasuje

    a propos Twoich wypowiedzi odnosnie analogow, uwazam ze ludzie uzywajac RAW i uzywajac pojecia "wywolanie z RAWu" dowartosciowuja sie, RAW to nie jest zaden negatyw! to juz zapisane piksele i ingerencja w nie (zmiana kontrastu, koloru, ekspozycji, balansu bieli) powoduje pogorszenie jakosci, identyczne operacje mozna zrobic na plikach JPG, takze ustawiac balans bieli i jakosc - oczywiscie spada nieco mocniej niz w RAW ale na tyle jest to malo istotne ze na odbitkach 20x30 a nawet wiekszych - niewauwazalne, a przeciez najwazniejsze jest to co na papierze, prawda?

    jesli chodzi o szumy to nie ma szans aby wywolujac zdjecia robione na wysokim ISO odszumic i wyostrzyc z taka jakoscia jaka daje JPG, soft aparatu radzi tu sobie znakomicie wlasnie jesli chodzi o stosunek szumu do ostrosci, jedynie Neat Image moze dac taki efekt

    jesli chodzi o wyciaganie detali z cienia i swiatla to z JPG mozna wyciagnac tyle ile potrzeba, a jak ktos twierdzi ze za malo to zle zrobil zdjecie... co oczywiscie tez mi sie zdarza (zeby nie bylo ze robie cudne zdjecia, bo tak nie jest)

    w ACR, czy DPP, czy LL mamy takie same suwaki jak w golym PS - tylko sie inaczej nazywaja i tyle,
    dla mnie RAW jest zbedny i tyle i jesli uwazacie ze fotograf ktory robi w JPG jest totalnym amatorem to nim bede, mi to naprawde jest obojetne

    zreszta musze byc naprawde totalnym amatorem skoro robie w JPG i w dodatku dlugimi Sigmami, ktore mydla i nie da sie robic nimi zdjec... bo tak czytajac to forum mozna wywnioskowac, cale szczescie nie kieruje sie mysleniem ogolu tylko sam sobie wyrabiam zdanie na kazdy temat

    nie bede kontynuowal tego watku bo wiem ze to do niczego dobrego nie doprowadzi, nikt nikogo nie przekona i tylko beda klutnie
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  10. #40
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    uwazam ze ludzie uzywajac RAW i uzywajac pojecia "wywolanie z RAWu" dowartosciowuja sie, RAW to nie jest zaden negatyw! to juz zapisane piksele i ingerencja w nie (zmiana kontrastu, koloru, ekspozycji, balansu bieli) powoduje pogorszenie jakosci, identyczne operacje mozna zrobic na plikach JPG, takze ustawiac balans bieli (...)
    Zawsze się zastanawiałem, czy te wszystkie T&T powstały tylko po to, by forum zawalać..?

    http://canon-board.info/showthread.php?t=12828.html
    http://canon-board.info/showthread.php?t=12704
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •