Pokaż wyniki od 1 do 10 z 726

Wątek: jaka L-ka 24-70 czy 24 105

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Jeśli masz 50D, to jest tylko jedna sensowna opcja - sprzedać C24-70 i kupić 17-55 2,8. Będzie i światło i stabilizacja. Zupełnie bez sensu męczysz się z tym klocem -nie wykorzystujesz jego możliwości.

    Piszesz że chcesz zmienić obiektyw bo za mały zakres do architektury - więc Tobie brakuje szerokiego końca a nie wąskiego!

    Przy F4 na cropie można zapomniec o jakiejś plastyce zdjęć. Inna sprawa że na cropie plastyka zaczyna się pojawiać przy ok F2... więc stałka i tak wskazana!

    Cytat Zamieszczone przez bierhoff Zobacz posta
    No to dorzucić można 1.8/85 i z pewnością więcej nie trzeba :-)
    Jak nie trzeba? Brakuje szerokiego kąta i standardowej stałki - 50mm na cropie to za wąsko do wielu ujęć.
    Ostatnio edytowane przez Sober ; 05-03-2009 o 19:06
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Lublin
    Posty
    100

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    Jeśli masz 50D, to jest tylko jedna sensowna opcja - sprzedać C24-70 i kupić 17-55 2,8. Będzie i światło i stabilizacja. Zupełnie bez sensu męczysz się z tym klocem -nie wykorzystujesz jego możliwości.

    Piszesz że chcesz zmienić obiektyw bo za mały zakres do architektury - więc Tobie brakuje szerokiego końca a nie wąskiego!

    [ciach]
    17-55 nie kupię, bo nie będzie nadawał się do FF.
    A FF mam w planach.

    Do architektury brakuje mi stabilizacji, a nie szerokiego kąta.


  3. #3
    Początki nałogu Awatar sirlukas
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Caversham
    Posty
    301

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Daga Zobacz posta
    17-55 nie kupię, bo nie będzie nadawał się do FF.
    A FF mam w planach.

    Do architektury brakuje mi stabilizacji, a nie szerokiego kąta.

    A szkoda, że nie kupisz bo szkło powiedzmy że lepsze od 24-70
    Stabilizacji do architektury nie potrzebujesz, tylko statywu
    "Imagination is more important than knowledge." - szkoda, że brak mi tego pierwszego ...
    ... mój zestaw...

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Daga Zobacz posta
    17-55 nie kupię, bo nie będzie nadawał się do FF.
    A FF mam w planach.

    Do architektury brakuje mi stabilizacji, a nie szerokiego kąta.

    Obiektyw zawsze można sprzedać w przyszłości. Zupełnie nie rozumiem czemu w takim razie kupiłaś 50D, trzeba było kupić choćby i stare 5D, skoro masz takie parcie na pełną klatkę. Zresztą może udałoby Ci się jeszcze znaleźć jakiś egzemplarz?

    Obawiam się że z takim podejściem, czego nie zrobisz, to będziesz "bidować" na źle dobranym sprzęcie. Tym bardziej nie widzę sensu wymiany 24-70 na 24-105. W zakresie w sumie nie taka wielka różnica. A stabilizacja do architektury? No chyba że mowa o zabytkowych wnętrzach... wtedy faktycznie się przydaje.

    24-105 na cropie to dość fajny obiektyw, ale jako spacer-zoom. Co do zdjęć ślubnych to nie sądzę żeby ktokolwiek fachowy robił w kościele czy na weselu zdjęcia obiektywem 24-105 na cropie jako głównym obiektywem... nawet jeśli dopalamy lampą to i tak przecież im więcej naturalnego światła złapie obiektyw tym lepiej...
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    ... stabilizacja do architektury? No chyba że mowa o zabytkowych wnętrzach... wtedy faktycznie się przydaje.
    właśnie do tego jes stabilizacja... do architektury... nieruchomy obiekt a jedyne zo sie może ruszać to ręka
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  6. #6
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    Jeśli masz 50D, to jest tylko jedna sensowna opcja - sprzedać C24-70 i kupić 17-55 2,8. Będzie i światło i stabilizacja. Zupełnie bez sensu męczysz się z tym klocem -nie wykorzystujesz jego możliwości.

    Piszesz że chcesz zmienić obiektyw bo za mały zakres do architektury - więc Tobie brakuje szerokiego końca a nie wąskiego!

    Przy F4 na cropie można zapomniec o jakiejś plastyce zdjęć. Inna sprawa że na cropie plastyka zaczyna się pojawiać przy ok F2... więc stałka i tak wskazana!
    Ja do 50D zdecydowałem się na zestaw 24-105/4 + 85/1.8. Podpinałem zarówno 24-105 jak i 24-70 oraz 17-55/2.8 i dla moich potrzeb (dzieciaki, wyjazdy, etc) najbardziej odpowiadał mi 24-105/4 - super zakres (mi 24mm na krótkim spokojnie wystarcza - jeśli robiłbym architekturę to i tak wolałbym coś szerszego niż 17mm), super szybki AF, ostry od pełnej dziury, IS dzieki któremu nawet moja żonka wali nieporuszone zdjęcia przy krótkich czasach, rozsądna waga z body. A jeśli potrzebuję jasne, portretowe szkło, to podpinam 85/1.8.

    Też czytałem opinie, że lepiej 17-55 pod cropa, ale dzisiaj patrząc na ceny i rozważając kiedyś FF (kiedyś, bo obecnie jestem bardzo zadowolony z 50D)... tylko się cieszę z podjętej decyzji :-D - zmienić puszkę jest dużo łatwiej niż cały zestaw (kto ma żonę, wie o czym mówię... ).
    Było 50D + 24-105/4L + 85/1.8, jest D700+50/1.4+80-200AF-S

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •