Strona 12 z 26 PierwszyPierwszy ... 2101112131422 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 259

Wątek: dziwne kolory w Lightroom pomocy

  1. #111
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    balans bieli robisz na starcie, poniewaz kazde inne operacje dzialaja w oparci o przetworzone wedlg niego dane.

    ponizej 2000K masz już płomień który na dobra sprawe nie emitje widocznego dla nas światła białego. balans bieli w lightroom oczekje idealnej szarosci ze strata 18% jasności, jedyna mi znana i sprawdzona w 100% metoda jest korzystanie z kart referencyjnych ktore wspomagaja ustawianie poprawnego balans bieli.

    scot kelby dodawal cos takiego do soich ksiazek o obrobce fotografii w PS, a adobe gwarantje poprawne dzialanie pipety do stawiania balans bieli z kartami whibal.

    to mysle ze rozwiaze wszelkie niepewnosci, moim zdaniem miales tylko zly workflow obrobki RAW, zdarza się
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

  2. #112
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    722

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 0wc4 Zobacz posta
    Lightroom mi je zimportował, chwila myślenia i przerobił je po swojemu. Rozumiem co zrobił, ale nie rozumiem jak temu zaradzić.
    Czyli LR pokazal na krotko ZASZYTA w RAW miniaturke JPG, a nastepnie pokazal juz RAW'a przetworzonego przez siebie - z domyslnymi ustawieniami, albo preset'em "General -Zeroed".


    Cytat Zamieszczone przez 0wc4 Zobacz posta
    otwieranie tych samych plików Gimpem nie daje takich efektów [...] Irfanview [...] daje efekt taki, jak widoczny na ekraniku aparatu [...]
    Z tego co czytalem, niektore przegladarki nie otwieraja tak naprawde RAW'a, ale zaszyta miniaturke w JPG. To samo robi software wbudowany aparatu, kiedy przegladasz na LCD zdjecia zapisane jako RAW'y.

    Cytat Zamieszczone przez 0wc4 Zobacz posta
    zmiana kolorów nie pojawia się przy konwersji na jpeg, tiffa, tylko w momencie otworzenia przez program
    Przez konwersje masz na mysli operacje EXPORT w LR?
    Pozdrawiam!

  3. #113
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    59

    Domyślnie

    Witam,

    A ja mam taki problem...

    Zdjecia z mojego 5D glownie sobie obrabialem w DPP, ale interfejs tego programu jest conajmniej dziwny, wiec chcialem sprawdzic jak dziala Lightroom.

    W lightroomie wkurza mnie to ze jak laduje pliki RAW to program uruchumia jakies wlasne krzywe kontrastu, zwieksza ostrosc i inne. A ja bym chcial zobaczyc zdjecie surowe z aparatu a nie podrasowane. Pozniej nie mam czasu zeby latac suwakami na zero. Ogolnie nie wiem jak to wylaczyc wszystko.

    I faktycznie im wiecej sie czyta tym czlowiek dostaje wiekszej glupawki.

  4. #114
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    37
    Posty
    1 915

    Domyślnie

    Ustaw sobie wszystko na zero, i kliknij "Develop => Set Default Settings".

  5. #115
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    59

    Domyślnie

    Dzieki wojkij, czasem jednak potrzeba czasu zeby to wszystko ogarnąc.

  6. #116
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2006
    Posty
    258

    Domyślnie

    Ja dość długo męczyłem Lightrooma aby uzyskać zadowalające efekty kolorystyczne i jak na razie poddałem się, walczyłem długo bo LR 1.4 kupiłem oryginał ale niestety teraz i tak w większości przypadków używam darmowego DPP.
    LR ma rewelacyjny i wygodny interface a DPP jest drewniany do bólu, jednak co z tego skoro DPP daje IMHO lepsze rezultaty trzema kliknięciami niż pół godziny klikania i zabawy suwaczkami w LR.

    Moje spostrzeżenia są takie że IMHO LR dość dobrze radzi sobie ze zdjęciami przy naturalnym oświetleniu i zdjęcia plenerowe śmiało można obrabiać w LR, natomiast przy oświetleniu sztucznym czy mieszanym DPP zdecydowanie daje lepsze rezultaty.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez albercikk ; 06-02-2009 o 16:05
    C - lustra, szkła i błysk

  7. #117

    Domyślnie

    A nie wystarczy przypadkiem wgrać profili kolorów canona dostępnych na stronie adobe i już kolory w lightroomie (w camera raw do photoshopa zresztą też) będą takie same jak w DPP ?

  8. #118
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcusp Zobacz posta
    A nie wystarczy przypadkiem wgrać profili kolorów canona dostępnych na stronie adobe i już kolory w lightroomie (w camera raw do photoshopa zresztą też) będą takie same jak w DPP ?
    nie wystarczy
    jest lepiej ale i tak na dzień dobry DPP robi lepsze kolory

  9. #119
    Dopiero zaczyna Awatar ci-nek
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    39

    Domyślnie

    do Jerry_R - powiedzmy ze wiem co jest przyczyna, ale rozpracowywuję jak temu zaradzic, więc nei do końca. Oczywiscie u podstaw problemu leży kalibracja. Okazało się zę po kalibracji, Vista nei ładowała mi profilu stworzonego przez spydera, więc i kolory były po staremu to raz. Dwa, ze mój LCDk (spoko spoko mam też CRT) ma beznadziejną przestrzeń kolorów... baaaardzo ubogą. W chwili obecnej jest tak, że Vista w żaden sposób nei ładuje mi profilu który mnie interesuje. Robie to za pomocą jakiegoś specjalnego programiku. To neistety nei koniec. Każde włączenie wygaszacza, wyłaczenie monitora, przełaczenie sie na inny powoduje ze do pamiecy karty graficznej Vista ładuje na siłę swój profil (a wiec wracamy do punktu wyjscia). Na pulpicie mam Calibration tester. Odpalam go i resetuję częsć pamieci karty graficznej z profilem, a potem odpalam ColorVisionStartup, który na nowo łąduj emi to co mnei interesuje. Sytuacja jest o tyle upierdliwa, ze jak pracuję na baterii to ze wzgledu na oszczędnośc monitor wyłacza mi sie po 3 minutach...a wtedy znowu trzeba cały proces ąłdowanai przeprowadzać ręcznie. Nei wiem jak to rozwiazać by profil ładwoała cały czas Vista. Topic pokrewny: http://canon-board.info/showthread.php?t=38298

    do 0wc4 - wydaje mi się że Twój problem dotyczy właśnei nei skalibrowanego monitora. Na jakim sprzecie robisz i w jakiej przestrzeni kolorystycznej obrabiasz? Z doswiadczenia wiem, ze przed kalibracją I ZAŁADOWANIEM profilu, miałem tak że w CS na przykład dla ProPhoto miałem czerwienie prawie same, gdzie po zmianei na Adobe przechodzily w żołcie, podcas gdy odpalałem te fotke jakimś innym programem i raz było dobrze - naturalnie, a raz zupełnei blado

  10. #120
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    722

    Domyślnie

    Wydaje mi sie, iz mam na jednym z komputerow podobna sytuacje do ci-nka.


    SRODOWISKO
    A) MS Windows VISTA 64-bit EN. Monitor EIZO skalibrowany za pomoca Eye-One Display 2.
    B) Laptop z Windows XP


    HISTORIA - DPP vs LR
    U mnie zaczelo sie nastepujaco. Plik RAW (JPG zreszta tez) otwarty w DPP i LR byl inny. W DPP mocniejsza czerwien. W LR bardziej zolto-zielony. Bylem przekonany, iz cos jest nie tak z LR, uznajac DPP za wzorzec. W LR szukalem przyczyny (Camera calibration, presets, itp.). Az przy jakiejs okazji, wszedlem w DPP w "Tools \ Preferences" i zmienilem "Color matching settings" z "sRGB" (domyslne ustawienie) na "Use the OS settings". Od tej pory LR i DPP pokazuje kolory po otwarciu RAW'ow (JPG'ow tez) w bardzo zblizony sposob. Dodam, ze jesli w ustawieniach zmienie "Use the OS settings" na "Monitor profile" i wybiore "AdobeRGB1998.icc" - to pokazuje tak samo jak "Use the OS settings". Jedynie wybor "sRGB" pokazuje wiecej czerwieni...


    INNE APLIKACJE - PHOTO GALLERY (VIEWER) vs IE

    A) VISTA 64-bit, skalibrowany monitor EIZO

    ________________________________Windows Photo Gallery___________Windows Photo Gallery__________IE 7
    ________________________________(Zmaksymalizowane okno)_________(Pełen Ekran)

    Zeskanowene zdjecie (sRGB)______OK______________________________Wiecej czerwieni________________Wiecej czerwieni
    Stare zdjecie JPG (sRGB)________OK______________________________Wiec ej czerwieni________________Wiecej czerwieni
    E: Nowe zdjecie JPG (sRGB)______OK______________________________Wiecej czerwieni________________Wiecej czerwieni
    E: Nowe zdjecie JPG (AdobeRGB)__OK______________________________OK____ __________________________OK
    E: Nowe zdjecie TIFF (sRGB)_____OK______________________________Wiecej czerwieni________________-
    E: Nowe zdjecie TIFF (AdobeRGB)_OK______________________________OK_____ _________________________-

    B) Laptop, Windows XP

    ________________________________Windows Picture Viewer__________Windows Picture Viewer__________IE 7
    ________________________________(Zmaksymalizowane okno)_________(Pełen Ekran)

    Zeskanowene zdjecie (sRGB)______OK______________________________OK____ __________________________OK
    Stare zdjecie JPG (sRGB)________OK______________________________OK__ ____________________________OK
    E: Nowe zdjecie JPG (sRGB)______OK______________________________OK____ __________________________Wiecej czerwieni
    E: Nowe zdjecie JPG (AdobeRGB)__OK______________________________OK____ __________________________OK
    E: Nowe zdjecie TIFF (sRGB)_____OK______________________________OK_____ _________________________-
    E: Nowe zdjecie TIFF (AdobeRGB)_OK______________________________OK_____ _________________________-


    * Zeskanowane zdjecie - zeskanowane dawno temu zdjecie i zapisane jako JPG
    ** Stare zdjecie JPG - zdjecie z cyfrowki, zrobione ok. 8 lat temu, sRGB
    *** "E:" Oznacza RAW wyeksportowany jako JPG lub TIFF w LR, raz jako sRGB, raz jako AdobeRGB
    **** "OK" oznacza kolory jak w DPP i LR


    PODSUMOWANIE

    1) DPP vs LR
    Wiele osob po zainstalowaniu DPP i LR narzeka na gorsze odwzorowanie kolorow (mniej czerwieni, wiecej zolci i zieleni) w LR.
    Jak widac, mozna to wyrownac w DPP, nie koniecznie szukajac powodu w LR.

    2) Adobe RGB vs Standard RGB (Export z RAW'a)
    Tutaj na dzien dzisiejszy jestem zgubiony. Moim celem, po wczesniejszej lekturze, bylo wyeksportowanie zdjecia jako sRGB, tak aby nie bylo jazd z kolorami, aby jak najwieszka liczba ogladajacych widziala to samo, zeby kazdy standardowy komputer, monitor, projektor, itd. pokazal obcieta przestrzen barwna w zblizony sposob (a nie wyblakle, wyprane kolory). Oraz zeby spokojnie wyslac zdjecie do labu i odebrac odbitke. Sporo czytalem, ze wiekszosc labow traktuje kazde zdjecie jak sRGB.

    Jak widac po mojej tabelce, to export do Adobe RGB powoduje mniej problemow, wtedy kolory sa takie same wszedzie i takie same jak w DPP i LR.
    Export jako sRGB powoduje, ze inne kolory widac w IE, a na jednym z komputerow rowniez w przegladarce Windows'owej przy pelnym ekranie... Inne niz LR i DPP...


    Wydaje sie to SPRZECZNE ze wszystkim co do tej pory przeczytalem o sRGB i AdobeRGB. Co robie zle???
    Pozdrawiam!

Strona 12 z 26 PierwszyPierwszy ... 2101112131422 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •