Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 50

Wątek: [Szczur88] Warsaw by night

  1. #31
    Początki nałogu Awatar Szczur88
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    36
    Posty
    384

    Domyślnie

    Zależy, jak na to spojrzeć, przy ustawieniu WB na 5200-5400 (zwykle tak pracuję, nie pamiętam dokładnie, ale różnica niewielka) są właśnie zielone.
    www.t-jack.pl
    Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.

  2. #32
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    A gdyby zamiast "zwykle tak pracuję" znaleźć poprawny balans bieli to pewnie by nie świeciły na zielono .
    Lampy sodowe mają chyba ok 2000K , ale podejrzewam że nawet automat by sobie poradził lepiej niż twoje "zwykle tak pracuję" .

  3. #33
    Początki nałogu Awatar Szczur88
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    36
    Posty
    384

    Domyślnie

    Oczywiście, że tak.

    Tylko, że ja chciałem taki zielony... Robię zawsze w RAW, więc gdyby mi ta zieleń przeszkadzała, to bym ją skorygował.
    www.t-jack.pl
    Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.

  4. #34
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szczur88 Zobacz posta
    Oczywiście, że tak.

    Tylko, że ja chciałem taki zielony... Robię zawsze w RAW, więc gdyby mi ta zieleń przeszkadzała, to bym ją skorygował.
    No to ja się pytam o sens. Oglądający widzi ulicę oświetlona lampami ulicznymi. I gdzie tu sens oświetlać ją na zielono?

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    ta zieleń bardziej na jarzeniówkę wygląda niż sodówkę, a wtedy to już nie pogadasz...
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  6. #36
    Początki nałogu Awatar Szczur88
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    36
    Posty
    384

    Domyślnie

    Sprawdziłem przed chwilą, przesunięcie WB w CR daje białe światło. Wygląda to tak paskudnie, że bełtnąć można... Zielone ruuulez
    www.t-jack.pl
    Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.

  7. #37
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szczur88 Zobacz posta
    Sprawdziłem przed chwilą, przesunięcie WB w CR daje białe światło. Wygląda to tak paskudnie, że bełtnąć można... Zielone ruuulez
    A twoje oczy jakie światło widziały? Białe? Zielone? Czy może żółtawy pomarańcz?
    Spróbuj przesuwać WB w kierunku realizmu, a nie "na siłę Daylight" lub "na siłę musi być białe" .
    Wtedy każd oglądający to zdjęcie będzie się z nim utożsamiał - tak jakby sam tam był i oglądał tą scenę, bo mózg automatycznie podpowiada mniej więcej jak świecą lampy w nocy i nierealny kolor powoduje bunt.

  8. #38
    Początki nałogu Awatar Szczur88
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    36
    Posty
    384

    Domyślnie

    Takie podejście jest bardzo ok, jeśli chcę uzyskać realistyczny obraz. Tylko, że zdecydowanie wolę podejście nieco surrealistyczne.

    Wywołując RAW-y często sprawdzam, jak wyglądają w różnych ustawieniach WB, w tym wypadku właśnie taki zielony mi pasował do koncepcji, inne ustawienia dawały albo ciepłe światło (całość robiła się zbyt pomarańczowa), albo białe (zbyt sztucznie to wyglądało), albo niebieskie (jeszcze gorzej)...
    www.t-jack.pl
    Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.

  9. #39
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szczur88 Zobacz posta
    Tylko, że zdecydowanie wolę podejście nieco surrealistyczne.
    Jak sobie wolisz, a ja ci przedstawiłem po prostu subiektywną opinię odbiorcy tych zdjęć, który to odbiorca niekoniecznie musi rozpoznać/zrozumieć twoją koncepcję. Ap tu ju - jakie zdjęcia będziesz robił, takie opinie będziesz dostawał .
    Ja bym sugerował tą pierwszą tonację (ciepłopomarańczową), ale jeśli się upierasz przy nienaturalnym to proszę bardzo. Tyle że każdy normalny człowiek spyta się o to samo co ja - gdzie znalazłeś zielone lampy, zamiast się zachwycić .

  10. #40
    Początki nałogu Awatar Szczur88
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    36
    Posty
    384

    Domyślnie

    Subiektywna opinia odbiorcy tych zdjęć wzięta do serca Dzięki Następne zrobię trochę realistyczniejsze.
    www.t-jack.pl
    Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •