Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 75

Wątek: kiedy ps CS4

  1. #41
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beachcomber Zobacz posta
    hmmmm z tego co widze (czytam opis nowosci ps cs4, nie testowalem) to raczej za wiele nowosci nie ma, zadnej rewolucyjnej zmiany. ale zawsze sie moge mylic i taka mam nadzieje
    PS jest trochę jak Porsche 911 - rewolucja jest w jego wypadku niewskazana. Już dawno-dawno aplikacja ta została doprowadzona do takiego stanu perfekcji, że dało się w niej sprawnie zrobić praktycznie wszystko.

    Natomiast wprowadzenie usprawnień przyspieszających obieg pracy i poprawiających jej efekty - czemu nie... I tego w nowej wersji jest niestety całkiem sporo. Choćby taka głupotka jak podgląd działania narzędzi retuszerskich, udoskonalone wyświetlanie, poprawienie działania dodge/burn tooli, czy lokalne korekcje w RAW - to wszystko poprawi wygodę pracy i przyspieszy jej proces...

  2. #42
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziala Zobacz posta
    A propos Photoshopa, macie może jakieś wiadomości na temat nowego lightrooma? Myślę, że wcześniej niż na wiosnę nic nowego się nie pojawi, ale co ja tam mogę wiedzieć
    Ostatnio polityka Adobe byłe taka, że engine PS ACR i LR był ten sam. Pewnie zaimplementują te ficzery z ACR 5 do LR jako upgrade enginu. Coś i tak bedą musieli wypuścić bo są nowe aparaty i muszą wypuścić profile do nich dla ACR i LR.

    To tylko spekulacje ale scjentyczne


    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    ..... Choćby taka głupotka jak podgląd działania narzędzi retuszerskich, udoskonalone wyświetlanie, poprawienie działania dodge/burn tooli, czy lokalne korekcje w RAW - to wszystko poprawi wygodę pracy i przyspieszy jej proces...

    Dodał bym, że jeśli ktoś spędza na robieniu masek po parę godzin dziennie a nowe narzędzie skróci to o 20-30% to... to jest warte każdej ceny. Obracanie, przesuwanie, optymalizacja pamięci to ogromnie dużo. Teraz z CS3 są momenty jak jest dużo pootwieranych warstw, że mam wrażenie, że się windoza wykrzaczyła bo wszystko stoi a trzy HD kręcą się jak zwariowane. Tego nie ma w CS4.

    Lokalne korekcje w RAW podchodzę z umiarkowanym optymizmem ale to absolutna rewelka. Niedestrukcyjny sposób lokalnej korekcji ekspozycji. Taki HDR bez zabawy w wielokrotne wołanie, składanie i międlenie na dysku bez realnej wiedzy co wyjdzie na końcu.

    Dużo tych nowości i to wszystko w naprawdę dobrym kierunku.
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 24-09-2008 o 20:34 Powód: Automerged Doublepost

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  3. #43

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Z USA to się tego nie sprowadza z powodu ograniczeń licencyjnych.

    http://forum.nikon.org.pl/showpost.p...9&postcount=42

    Telefon do wimalu za 2-3 dni albo do Cortlandu to wszystko powiedzą
    Hmmm no właśnie kwestia ograniczeń licencyjnych mnie interesuje. Do jakiego zapisu nawiązujesz? Czytałem licencję i nie udało mi się znaleźć zapisu dyskwalifikującego użycie w Polsce. Czego nie dotyczałem?

    EDIT: Cały czas piszę o użyciu komercyjnym, żeby nie wprowadzać nieścisłości.
    Pkt 8 Regulaminu - niedozwolona stopka tu była...

  4. #44
    Bywalec Awatar Elmarqo
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    245

    Domyślnie

    Jak nie oglądaliście, to obejrzyjcie! W końcu z szybkością nie powinno być problemów. Mnie najbardziej rozwalił filmik z GO. http://www.fkn.pl/1,460,1831752,1,wiadomosc.html

  5. #45
    Dopiero zaczyna Awatar -MM-
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Olsztyn
    Posty
    38

    Domyślnie

    Z nowości CS4 które mnie również b. cieszą to to, że wykorzystuje natywną obsługę procesorów graficznych NVIDIA.
    http://www.fkn.pl/1,460,1831752,1,wiadomosc.html

    (natywny to taki, który działa bez konieczności emulacji procesora innej maszyny i/lub stosowania wrapperów)

  6. #46
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    3 053

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez -MM- Zobacz posta
    (natywny to taki, który działa bez konieczności emulacji procesora innej maszyny i/lub stosowania wrapperów)
    To oczywiście bardzo dobra wiadomość - choć inni czekają na wersję z implementacją dla ATi FireStream.
    EOS - conditio sine Kwanon...

  7. #47

    Domyślnie

    a ja bym chciał możliwość przypisania warstwy korekcyjnej do folderu z warstwami.

    czyli folder pełen warstw a nad nim warstwa korekcyjna działająca na wszystkie warstwy w folderze.

  8. #48
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michal_sokolowski Zobacz posta
    a ja bym chciał możliwość przypisania warstwy korekcyjnej do folderu z warstwami.

    czyli folder pełen warstw a nad nim warstwa korekcyjna działająca na wszystkie warstwy w folderze.
    A jaki to problem? To ma nawet CS3. Zaznaczasz warstwy, które chcesz (trzymając cntrl) i potem cntrl + g - robisz grupę i na grupę możesz robić warstwy korekcyjne.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  9. #49
    Dopiero zaczyna Awatar -MM-
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Olsztyn
    Posty
    38

    Domyślnie

    W Photoshopie CS4 układy graficzne mogą na razie obsługiwać tylko nową funkcję obracania powierzchni roboczej (Canvas Rotation), a także skalowanie i przesuwanie, antyaliasing oraz niektóre efekty trójwymiarowe. Aby móc korzystać z pomocy GPU, potrzebna jest w miarę nowa karta graficzna z co najmniej 128 MB pamięci.

    Z kolei według informacji Nvidii program do cięcia klipów wideo (w tym HD) Premiere Pro CS4 powinien wykorzystywać mechanizmy oferowane przez karty z serii Quadro do szybszego wykonywania funkcji ruchu, efektów przenikania i deformacji obrazu. Ponadto karty takie mają gwarantować płynniejsze przetwarzanie kilku strumieni wideo HD – firma nie podała jednak konkretnych danych na ten temat, wspomniała tylko o zapowiedzianym już akceleratorze RapiHD produkcji Elemental Technologies (EIT). Ten transkoder HD może być używany w układach Quadro, począwszy od modelu G80, za pośrednictwem mechanizmu CUDA. Nie wiadomo na razie, jakie dokładnie opcje ustawień i poziomy jakości będzie oferował RapiHD. Do tej pory EIT wspomina jedynie o dwóch profilach H.264, jednym profilu głównym dla dysków Blu-ray lub klipów we Flashu, a także o profilu Baseline dla urządzeń przenośnych.

    Dla "filmowców" jednak mimo wszystko wciąż potrzebne są wydajne procesory główne w komputerach: dla przetwarzania klipów HD w programie Premiere Pro CS4 Adobe wymaga zastosowania dwurdzeniowego procesora z częstotliwością taktowania co najmniej 2,8 GHz i obsługą poleceń SSE2.

  10. #50
    Bywalec Awatar Elmarqo
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    245

    Domyślnie

    OT: Janusz czy ma znaczenie jeśli RAW wywołam do TIF, a następnie po korekcji zapiszę go w PSD (~80MB) a nie w TIF(~180MB)? Oczywiście oprócz wielkości. Czy różnica w wielkości przekłada się na zawarte w nim informacje? EOT.

Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •